یحیی یوسف‌پور فرماندار محمودآباد شامگاه روز گذشته در آیین گشایش دومین نمایشگاه گل و گیاه محمودآباد در سالن شهید رجایی اظهارکرد:محمودآباد ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ای دارد و می‌تواند مرکز توجهات خیلی خوب باشد و ما از این ویژگی به راحتی عبور می‌کنیم و بعضی واقعا مهم هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازمحموداباد،فرماندار محمودآباد گفت:براساس آمار ارائه شده در شهرستان 80 هکتار از اراضی ما در بخش گل و گیاهان زینتی فعال بوده که 4 هزار نفر بصورت مستقیم مشغول این کار هستند و ما با ایجاد نمایشگاه درصدد رفع مشکلات تولید کنندگان گل و گیاه در شهرستان هستیم.
وی افزود:موقعیت استراتژیک محمودآباد و نزدیک‌ترین شهر ساحلی به تهران و مرکزیت کریدور شهرهای ساحلی سبب شده تا از این موقعیت استفاده کنیم و در گذشته‌های نه چندان دور ما دوتا بندر در اینجا داشتیم و کنف و برنج را صادر می‌کردیم و الان شهرک صنعتی خیلی خوبی داریم و به بندر و فرودگاه نوشهر و بندر فریدونکنار نزدیک هستیم.
یوسف‌پور خاطرنشان کرد:ما در اینجا دارای استعدادهای بسیار خوبی هستیم و اگر بخواهیم یک مقدار عمیق‌تر شویم در مسیر شمال به جنوب قرار داریم و می‌توانیم به اروپا متصل شویم و از جهتی در حاشیه شمالی دریای خزر 300 میلیون نفر جمعیت در کشورهای cis در انتظار ماست.
فرماندار محمودآباد تصریح کرد:محمودآباد در بخش کشاورزی حدود 10 درصد برنج استان را داریم تامین می‌کنیم که برنج مرغوب و بسیار خوبی است و می‌توانیم اثرگذار باشیم تا برنج ما به یک برند تبدیل شودو این ظرفیت را دارد ولی در بحث گل و گیاه این مسئله مغفول مانده است.
وی افزود:مازندران در بخش گل‌های شاخه بریده و گل‌های زینتی دارای رتبه دوم در کشور است و همین ویژگی را ما در محمودآباد داریم که در بخش گل‌های شاخه بریده رتبه اول و در گل‌های زینتی دارای رتبه دوم هستیم.
یوسف‌پور درباره ایجاد نمایشگاه عنوان کرد:ما در سال گذشته دوستان را تشویق کردیم که پای کار بیایند و یک کار خوب اتفاق افتاد و پارسال این نمایشگاه برگزار شد و امسال هم این نمایشگاه برگزار می‌شودو هدف ما اینست که این کاری که یک عمر مغفول مانده بود را به مردم نشان بدهیم و بگوییم در کنار جذابیت گردشگری از این نمایشگاه هم بازدید کنند.
وی ادامه داد:جاذبه‌های گل و گیاه هم می‌تواند یکی از ویژگی‌های خیلی خوب باشد و باید گل و گیاه را میان مردم و خانواده‌ها بیاوریم و بر اساس آمار در کشورهای پیشرفته دنیا هر نفر در هر روز یک شاخه گل تهیه می‌کند و در زندگی‌اش اثرگذار است ولی ما هر 15 نفر یک شاخه گل استفاده می‌کنیم و گل به مردم آرامش می‌دهد و این را باید به خانه‌های مردم بیاوریم.
این مسئوول درباره تعدادافراد شاغل در بخش گل و گیاه شهرستان بیاان کرد:براساس آمار 4 هزار نفر بصورت مستقیم در 80 هکتار از اراضی کشاورزی محمودآباد بطور مستقیم مشغول هستند و این مقدار باید افزایش پیدا کند و اعتقاد دارم که از این فرصت نمایشگاهی باید در جهت رفع مشکلات تولیدکنندگان گل و گیاه تلاش کنیم.
فرماندار محمودآباد تاکید کرد:مسئوولان وزارتخانه جهاد کشاورزی باید در بحث قاچاق گل و گیاه و گیاهان مصنوعی به کمک این تولید کنندها بیایندتا ایت قشر آسیب نبینند و قاچاق باید کنترل شود و در این زمینه همه باید تلاش کنند.
یوسف‌پور در پایان گفت:باید با اعطای تسهیلات کم بهره از بخش سنتی به سمت مدرن شدن گلخانه‌ها و تولید کننده‌ها برویم تا بازده بیشتری داشته باشیم و این صنعت استعداد این کار را دارد چون در هر هکتار بین هشت تا سیزده نفر مشغول می‌شوند در صورتیکه در مزارع برنج به ازای هر1/5 هکتار یک نفر مشغول به کار است و با ایجاد اتحادیه می‌توانیم نواقص را برطرف کنیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =