حریق انبار بزرگ کارتن و ضایعات پلاستیک شرق اصفهان اطفا شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با همت ۵۰ نفر از آتش‌نشانان حریق انبار بزرگ کارتن و ضایعات پلاستیکی شرق اصفهان اطفا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد شریعتی با اشاره اعلام حریق گسترده در یکی از انبارهای ضایعات کارتن و مواد پلاستیکی در شرق اصفهان اظهار داشت : این حریق عصر روز گذشته در خیابان آیت‌الله خاتون آبادی خوراسگان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه برای اطفای این حریق امدادگران ۱۰ ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند، تصریح کرد: فرایند سوختن با تامین اکسیژن مناسب بصورت تصاعدی گسترش می یابد و این در حالی است که در زمان حریق در انبار کارتن و ضایعات پلاستیکی شرق اصفهان با توجه به شرایط جوی حاکم بر اصفهان و وزش باد شدید و همچنین سریع الشتعال بودن مواد کاغذی و رشد نمودار حریق این مواد بالا بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این حریق پس از ۳۸ دقیقه اطفا شد، افزود : همجواری محل حریق، با پارکینگ خودرو و موتور سیکلت های نیروی انتظامی در آن موقعیت و انبوهی از وسایل نقلیه بنزین سوز در آنجا و در پی آن احتمال حریق برخوردی در اثر حرارت بسیار زیاد موارد سوختی و مهمتر از آن با توجه به وزش باد و انتقال مواد سبک ضایعات مشتعل شده به اطراف ، حساسیت این حریق را برای آتش نشانان چند برابر کرده بود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ نفر از نیروهای عملیاتی به همراه مدیران مناطق چهارگانه و روسای ایستگاه ها کشیک در اطفا حریق مذکور شرکت داشتند، ابراز داشت: در این حریق از تعداد ۱۰ خودروی سنگین و نیمه سنگین اطفائیه ، یک دستگاه کامیون آبرسان به همراه یک دستگاه لودر و یک دستگاه نورسان و همچنین با توجه به دود شدید ناشی از سوختن ضایعات در محل حریق از خودروی تخصصی حمل دستگاه تنفسی با بیش از ۷۰ کپسول اکسیژن نیز استفاده شد .

شریعتی با اشاره به اینکه علت حادثه توسط کارشناسان سازمان تحت بررسی است، اضافه کرد : یک کبریت خاموش نشده، و حتی یک ته سیگار روشن ممکن است لحظاتی بعد حادثه جبران ناپذیری را رقم بزند لذا لازم است همشهریان در تمامی فعالیت ها، احتیاط و ایمنی را جز اولین اقدامات و قبل از هر کاری مد نظر قرار دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =