۰ نفر
۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

ایسنا نوشت: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هشدارهایی برای زمان رسیدن به مقصد و بازگشت از سفر ارائه کرده است.

سید جلال ملکی، درباره دستورالعمل‌های ایمنی در مقصد و پس از بازگشت از سفر گفت: شهروندان توجه داشته باشند که حتما رسیدن خود را به اطلاع آشنایانشان برسانند و همواره کارت شناسایی، شماره تلفن و آدرس محل اقامت خود را به همراه داشته باشند. رعایت این موضوع در مورد کودکان، سالمندان و افراد دارای مشکلات روحی و جسمی خاص بسیار مهم است.

وی اضافه کرد:‌ لازم است اگر برای اولین بار به شهری سفر کرده‌اید، حتما به منظور آشنایی با محل اقامت و محیط اطراف، اطلاعات راهنمای شهری را از کیوسک های ایرانگردی در مبادی ورودی شهرها دریافت کنید.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید همواره مراقب کودکان بود، گفت: باید مکانی برای اسکان انتخاب شود که از ایمنی لازم برخوردار باشد. قبل از استفاده از لوازم گازسوز و گرمایشی محل اقامت نیز باید حتما از سلامت دستگاه، عدم نشت گاز و وجود تهویه مناسب اطمینان حاصل کرد.

ملکی گفت: موضوع دیگری که باید رعایت شود این است که حتما باید در دقایق اولیه ورود به محل اقامت، راه های خروج اضطراری، محل نصب خاموش کننده و شیلنگ آب را پیدا کرده و به خاطر سپرد.

وی ادامه داد:‌ همچنین پس از پایان سفر و بازگشت به منزل و محل کار نباید با عجله اقدام به روشن کردن لامپ کرد، لازم است ابتدا چند لحظه تأمل کرده و اگر بوی گاز در فضا استشمام نشد آنگاه نسبت به وصل کنتور برق اقدام کرد.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    0 1
    بایستی همیشه در باره نکات ایمنی نه فقط سفر بلکه در تمام موضوعات اطلاع رسانی شود .