رییس فدراسیون دوومیدانی می گوید ارزنده را با احتیاط به بازی های آسیایی اعزام می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛افشین داوری در نشست خبری اش در آستانه بازی‌های آسیایی رودروی خبرنگاران نشست.او ابتدا درباره شرایط دونده ها برای حضور در این رقابت ها حرف زد و گفت:«تقریبا 60 ورزشکار را به اردو دعوت کرده بودیم.ما برای هر مرحله هم ورودی در نظر گرفتیم که هر مرحله هم تقریبا سه هفته طول کشید.ما با وجود سختی ها بدون هیچ توقفی اردوهای داخلی و خارجی خودمان را برگزار کردیم.»

از رییس فدراسیون دوومیدانی درباره لیلا رجبی پرسیدیم که او گفت:«او سطح بالایی دارد و به همین دلیل باید در کمپ مناسبی تمرین می کرد.به همین دلیل بود که او را به بلاروس اعزام کردیم.این انتخاب خودش هم بود.مریم طوسی و توکلی هم عملکردشان نسبت به دوره قبل تغییر کرده و ارتقا آنها قابل توجیه است.ما می خواستیم بانوان بیشتری را به این رقابت ها اعزام کنیم اما رکوردها مناسب نبود.»

داوری درباره آقایان هم حرف زد و گفت:«ما در آقایان هم مرحله به مرحله پیش رفتیم تا در نهایت 16 ورزشکار انتخاب شدند.احسان حدادی و محمد صمیمی در پرتاب دیسک شرکت می کنند،ما رضا مقدم و کاوه موسوی را هم در پرتاب چکش داریم.این دو مدتی در اردوی داخلی بودند. موسوی پس از اردوی قشم به اردوی بلاروس اعزام شد و حدود 6 ماه است در آنجا تمرین می‌کند. تیخون مربی برجسته‌ای است که آنها را تمرین می‌دهد. مقدم هم در چند مسابقه داخلی شرکت کرد و به مسابقات قزاقستان هم اعزام شد.کیوان قنبرزاده و محمدرضا وظیفه‌دوست دو نفری هستند که به اینچئون اعزام می‌شوند. آنها هم اردوی داخلی داشتند و سپس در اردوی قراقستان شرکت کردند.»

از داوری درباره محمد ارزنده سوال کردیم که او این واکنش را نشان داد:«او را با احتیاط به بازی های آسیایی اعزام می کنیم. ارزنده در سال های گذشته آسیب دیدگی های زیادی را تجربه کرده است.همین اتفاق باعث شد تا او نتواند خودنمایی کند.ارزنده یک مقدار مشکل روحی دارد.پزشکان پس از معاینه او اعلام کردند مشکلی برای اعزام ندارد. ارزنده در چند سال گذشته چندین رکورد بالای 8 متر را داشته است و کسب مدال در اینچئون دور از دسترس نیست.ما تمام تلاشمان را کردیم تا حمایت کامل از ورزشکاران و برنامه‌های آنها انجام دهیم که خوشبختانه به غیر از یک مورد، همه آن اجرایی شد که آنهم مربوط به اردوی ارزنده و قنبرزاده در روسیه بود. حالا باید ورزشکاران خودشان را نشان دهند.»

خبرنگاری از او درباره شرایط سجاد مرادی سوال کرد.اینکه آیا او به بازی های آسیایی اعزام می شود یا نه؟داوری در این مورد هم حرف زد و گفت:«بارها گفتم مرادی ورزشکار بزرگی از لحاظ فنی و اخلاقی است. اما مشکل آشیل پا فرصت تمرین به او به خوبی نداده است. این کار عملا از لحاظ فدراسیون دو و میدانی منتفی است و امیدوارم بتوانیم در آینده از او استفاده کنیم. مرادی تلاش زیادی برای اعزام انجام داد و حتی سه روز قبل از آغاز مرحله پایانی لیگ با من صحبت کرد که می‌خواهد شرکت کند. اما در یک تمرین بعد از 600 متر دویدن آشیل پایش باز هم درد گرفت. خود من هم اعتقاد دارم مرادی با مصدومیت هم می‌تواند نتیجه خوبی بگیرد. در این زمینه هم نه کمیته نه وزارت ورزش مخالفتی با اعزام او ندارد اما وقتی ورودی تعیین می‌کنیم باید به آن عمل کنیم. سپهرزاد هم این شرایط را دارد. معتقدم این دو می‌توانند شانس‌های مدال باشد اما باید به برنامه‌ای که تدوین کردیم عمل کنیم.»

داوری در پایان در مورد اینکه از 19 ورزشکار اعزامی فکر می‌کنید چند مدال می‌توانید کسب کنید، گفت:« مدال‌ها را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. به احتمال زیاد 6 یا 7 روز هوای بارانی در اینچئون داریم که بر همین اساس اردوها را شبیه‌سازی کردیم تا در آنجا به مشکل نخوریم.»

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =