وزیر ورزش و جوانان گفت: تلاش کیومرث هاشمی در چهار سال گذشته در کمیته ملی المپیک موثر، چشم‌گیر و قابل توجه بود.

به گزارش تسنیم، مسعود سلطانی‌فر پس از برگزاری چهل و پنجمین مجمع عمومی و انتخاباتی کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: از همه عزیزانی که در برگزاری این مجمع با شکوه نقش داشتند تشکر می کنم. از همه قهرمانان هم تشکر می‌کنم.

وی افزود: در یک فضای آرام یک رفاقت خوب و جدی را رقم بزنیم. ارتحال جمعی از جوانان وطن را که به عنوان سربازان عرصه اقتصاد کشور نقش آفرینی می‌کردند را به همه مردم و خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم. امیدوارم خداوند به بازماندگان آنها که ارتحالی شهادت گونه داشتند، صبر بدهد.

سلطانی‌فر تاکید کرد: باید تشکر ویژه و صمیمانه از برادر عزیزم آقای کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک در دوره گذشته داشته باشیم. ایشان تدبیر، درایت و عظم ویژه داشتند برای اینکه همه چیز را امروز در چارچوب قانون و ملاحظات داخلی و عرفی انجام بدهند و همه موارد را مو به مو رعایت کردند تا شاهد انتخابات خوبی باشیم. بابت این موضوع تشکر و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. ما دل‌مان می‌خواست او به همراه هیئت اجرایی باشد. تلاش کیومرث هاشمی در چهار سال گذشته در کمیته ملی المپیک موثر، چشم‌گیر و قابل توجه بود. برای همه آنها و به ویژه کسانی که جدید وارد کمیته شدند، تبریک می‌گویم و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

وی یادآور شد: امیدوارم خداوند تلاش این عزیزان را مورد رضایت خود قرار بدهد و این تلاش‌ها باقیات صالحات آنها شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وضعیت رشته‌های مختلف ایران در المپیک، خاطرنشان کرد: با یک نگاه کلی به 16 دوره قبل و بعد از انقلاب المپیک، می‌توان دید که 8 دوره بعد از انقلاب و 8 دوره قبل از انقلاب بوده است. ما در 8 دوره بعد از انقلاب کارنامه بدی نداشتیم. اگر 18 مدال طلا در این 16 دوره گرفتیم، 14 مدال آن برای بعد از انقلاب است که این به برکت جمهوری اسلامی بود.

سلطانی‌فر ادامه داد: ما در عرصه گسترش فضاهای ورزشی و توسعه امکانات ورزشی با عدالت عملکرد خوبی داشتیم و تلاش زیادی انجام دادیم. الان در اکثر نقاط کشور، سالن‌های سرپوشیده، استخرها، سالن‌های فوتبال و همچنین پیست‌های دوچرخه‌سواری ایجاد کردیم و خوشبختانه نظام کارنامه خوبی در این زمینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما تلاش خواهیم کرد در جاکارتا این افتخارات بیشتر شود. زمان آن رسیده که در المپیک هم همه فشارها را روی کشتی، تکواندو، وزنه برداری و تک مدال دوومیدانی نگذاریم. بلکه در شمشیربازی، کاراته،تیراندازی،‌ قایقرانی و سنگ‌نوردی که قهرمانان خوبی داریم،‌ به مدال دست پیدا کنیم تا موجب عزت و افتخار ملت ایران و غرور ملی باشیم. ما باید در این زمینه‌ها از پایه بحث‌های خیلی جدی در فدراسیون‌های مربوطه داشته باشیم. شاید در شنا و ژیمناستیک فاصله ما با دنیا زیاد باشد و ما نتوانیم به یک باره در این رشته‌ها قهرمان المپیک شویم، اما نگاه ویژه‌ای دارم که در این دو و رشته‌های وابسطه قهرمانان خوبی داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با ابراز امیدواری از درخشش رشته‌های تیمی ایران در المپیک، تصریح کرد: با توجه به اتفاقاتی که در 12 سال گذشته در والیبال افتاده، ارزیابی‌مان این است که در هندبال و بسکتبال هم می‌توانیم چنین شرایطی داشته باشیم. با روسای فدراسیون‌های آنها جلساتی داشتم و دور از ذهن نیست که آنها هم جزو 10 تیم برتر جهان باشند.

وی ادامه داد: در فوتبال هم پوست اندازی را با مسئولان فدراسیون پیش می‌بریم. روند اصلاحات در امور باشگاه‌ها، مربیان و داوران در بخش فوتبال ایجاد شده و با همه توان تلاش می‌کنیم در این دوره قدم‌های خوبی برای رشد فوتبال برداشته تا از ظرفیت‌های خوب در این رشته استفاده کنیم.

وزیر ورزش تصریح کرد: تلاش ما این است که علاوه بر گسترش ورزش همگانی بتوانیم در ورزش قهرمانی مدال‌های بیشتری کسب کرده و افتخارآفرین باشیم. امیدوارم مدال‌هایی که در دوره قبلی بازی‌های آسیایی کسب کردیم، ارتقا دهیم. ستاد بازی‌های آسیایی و المپیک را از هفت، هشت ماه پیش تشکیل داده‌ایم. جلسات مکرری با رؤسای فدراسیون‌ها داشته و برنامه‌ها را مرور کرده‌ایم. دور دوم این جلسات به زودی آغاز شده و امیدوارم علاوه بر رشته‌های مدال آور، در سایر رشته‌ها نیز بتوانیم به موفقیت دست پیدا کرده و از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: از همه دوستان به خاطر حوصله‌ای که جهت 5 ساعت انتخابات به خرج دادند تا انتخابات در فضای دوستانه و آرام برگزار شود، تشکر می‌کنم. باید تشکر ویژه از کیومرث هاشمی داشته باشم و همچنین برای برادر عزیزم صالحی امیری که از سرمایه‌های نظام بوده و از مدیران ارشد و صاحب فکر هستند، آرزوی موفقیت می‌کنم. ایشان در مدت کوتاه ارتباط خوبی با فدراسیون‌ها برقرار کرده و ذهنیت‌ خوبی ایجاد کرده است. باید به صالحی امیری کمک کنیم تا بخش قابل توجهی از مشکلات ورزش را حل کنیم. هاشمی هم پس از پایان خدمت‌شان در کمیته در وزارت ورزش و جوانان در خدمت او خواهیم بود و در مسئولیت‌های کلیدی از ظرفیت‌های او استفاده خواهیم کرد.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =