ایرنا نوشت: «سیبان حمو» فرمانده یگان های مدافع خلق سوریه وابسته به نیروهای دمکراتیک کرد (پ ی د) اعلام کرد که با حملات ترکیه به عفرین مقابله خواهند کرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، وی در پاسخ به اظهارت 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه مبنی براینکه نیروهای این کشور به زودی مناطق تحت سیطره شبه نظامیان کرد در شمال سوریه را تحت کنترل خواهند گرفت افزود: نیروهای این گروه آماده دفاع از مناطق کردی (روژآوا) و بخصوص عفرین است.

حمو تاکید کرد که یگان های مدافع خلق قادر به پاکسازی منطقه از مصیبت های اردوغان هستند همانطور که پیش از این توانستند این مناطق را از گروه تروریستی داعش پاکسازی کنند.

این فرمانده کرد افزود: طرح های شوم ترکیه را شکست خواهیم داد و این طرح ها را به دستاوردهای بزرگ برای ملت های منطقه تبدیل خواهیم کرد.

اردوغان روز گذشته در سخنرانی خود در برابر نمایندگان حزب عدالت و توسعه اعلام کرد که امروز یا فردا از شر لانه های تروریستی در سوریه بخصوص در منبج و عفرین خلاص خواهیم شد.

این شهرهای عفرین و منبج در کنترل نیروهای مدافع خلق سوریه یکی از اصلی ترین نیروهای وابسته به نیروهای دمکراتیک کرد و عرب سوریه است که انکار این گروه را یک گروه تروریستی وابسته به حزب کارگران کردستان(پ ک ک) می داند.
حمو گفت: ترکیه بدون موافقت روسیه، ایران، آمریکا و دولت سوریه قادر به حمله به عفرین نیست و قوانین و عرف های بین المللی اجازه چنین حمله ای را نمی دهد.

وی افزود: اگر این حمله از سوی ترکیه صورت گرفت مردم کرد از این کشورهای می خواهند که به مسئولیت خود عمل کنند.

ترکیه پیش از این به تصمیم ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا برای تشکیل یک نیروی امنیتی مرزی با 30 هزار نیرو در شرق سوریه با همکاری نیروهای دمکراتیک کرد واکنش شدید نشان داد. ائتلاف بین المللی هدف از تشکیل این ائتلاف را ممانعت از بازگشت دوباره داعش به این مناطق ادعا کرده است.

اما ترکیه از تشکیل یک مجموعه کردی در مرزهای خود بیم دارد و اعلام کرد که این گروه را پیش از تشکیل نابود خواهد کرد.

اردوغان اظهار کرد: 'آمریکا اقرار کرده که در امتداد مرزهای ترکیه با سوریه یک ارتش تروریستی تشکیل داده و وظیفه ما انهدام آن قبل از تولد است.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =