شیوع وبا در یمن کمتر شد؛ البته بعد از ابتلای ۴۰۰ هزار نفر

شیوع وبا در یمن تا به حال ۴۰۰ هزار نفر را به این بیماری مبتلا کرده است؛ با این حال بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی و نشانه‌های موجود، این اپیدمی رو به کندی است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين و به نقل از رويترز، طی ماه‌های گذشته تعداد زیادی از مردم یمن بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند که این تعداد به طور روزانه از 30 نفر و تا اعداد تک رقمی متغیر بود.

وبا که بر اثر خوردن آب یا غذای آلوده فرد را مبتلا می‌کند در صورتی که درمان نشود می‌تواند در چند ساعت فرد مبتلا را به کام مرگ بکشاند. با این حال آمارهای فعلی نشان می‌دهد 99.5 درصد از مردم یمن که به این بیماری مبتلا شده بودند نجات پیدا کرده‌اند. کشوری که جنگ داخلی و فروپاشی اقتصادی مردم آن را در آستانه گرسنگی قرار داده است.

جنگ در یمن باعث ایجاد مشکلات اساسی در سیستم توزیع آب شده است به صورتیکه آب یا در دسترس مردم نیست یا آلوده است. به این ترتیب شیوع بیماری‌های اینچنینی از تبعات مشکلات مربوط به آب خواهد بود.

تحقیقات نشان داده است 396086 نفر در یمن از تاریخ 24 جولای به بیماری اسهال مبتلا شده‌اند، یعنی یک نفر از 50 نفر جمعیت، که در این بین 1869 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمار جدید مبتلایان عدد بین 5 تا 6 هزار نفر را در روز نشان می‌دهد اما منحنی این اپیدمی نشان می‌دهد شیوع این بیماری تقریبا سه هفته قبل به بالاترین حد خود رسیده است.

با این اوضاع صلیب سرخ پیش بینی کرده است در پایان سال 2017 میلادی 600 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده باشند.

شیوع بیماری وبا سازمان ملل را بر آن داشته تا در ارزیابی کمک رسانی خود به مردم تجدید نظر کند. به این ترتیب در محاسبات کنونی 20.7 میلیون یمنی به کمک‌ نیاز دارند در حالیکه رقم قبلی 18.8 میلیون نفر بوده است.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =