مهر نوشت: جانشین فرمانده کل ارتش گفت: قدرت بازدارندگی و آمادگی نیروهای مسلح، از مولفه‌های اصلی اقتدار کشور در صحنه‌های بین‌المللی است.

 امیراحمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در بازدید از پایگاه شهید نوژه همدان در جمع فرماندهان و کارکنان این یگان گفت: آمادگی نیروهای مسلح کشور با تجربه ارزشمند ۸ سال دفاع مقدس که در راس آن ولی فقیه و فرماندهی مقتدر و مدبر قرار دارد اجازه هرگونه تهدید و تعرضی به کشور را از سوی دشمن سلب کرده است.

وی ضمن تجلیل از شهدا و ایثارگران افزود: از خودگذشتگی و جانفشانی شهدا و رزمندگان کشور را بیمه کرده و امنیت موجود کشورحاصل ایثار آن عزیزان است.

جانشین فرمانده کل ارتش، ایمان، تقوا، اعتقاد و اراده راسخ کارکنان نیروهای مسلح را از عوامل آمادگی نیروهای مسلح یاد کرد واظهار داشت: در ۸ سال دفاع مقدس نیز با همین باور و اعتقاد بر دشمن تا بن دندان مسلح پیروز شدیم و حقانیت خود را به دنیا ثابت کردیم.

وی ضمن تاکید بر هوشیاری و بصیرت کارکنان ادامه داد: امروزه کشور در شرایط حساسی قرار دارد و با تهدیدات تازه ای مواجه است که همین امر لزوم بصیرت افزایی و آگاهی از نوع تهدیدات را ضروری ساخته است.

امیر پوردستان با اشاره به تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان گفت: امروزه دشمن با ناامیدی از رویارویی مستقیم در جنگ سرد به تهاجم فرهنگی از طریق جنگ نرم دشمن روی آورده است که بیداری و آگاهی کارکنان و خانواده ها عامل اساسی مقابله با این تهاجمات و خنثی کردن آن است.

وی هدف اصلی دشمن در جنگ نرم را جوانان دانست و افزود: دشمن با صرف هزینه های بالا در جنگ نرم برای آینده جوانان برنامه ریزی کرده و به آن هم امیدوار است که لازم است با برگزاری اردوهای جهادی و ترغیب جوانان به شرکت در مراسم مذهبی و انس با قرآن دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود مایوس کنیم.

جانشین فرمانده کل ارتش در پایان تصریح کرد: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با ما به دشمنی پرداخته و علت دشمنی او هم، ماهیت جمهوری اسلامی ایران است ولی همبستگی مردم عزیز، هدایت های داهیانه رهبری معظم انقلاب و آمادگی نیروهای مسلح همواره مانع رسیدن او به اهدافش شده است.

آزادگان مصداق و نماد بارز ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان هستند

همچنین تسنیم نوشت:
ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن عزیز، ارادت و لبیک مخلصانه به ندای حضرت امام (ره) را رمز شکیبایی و ایستادگی آنان در برابر سختی‌ها و شکنجه‌های دوران اسارت دانست.

در این بیانیه آمده است: مقاومت، پایمردی و استکبارستیزی ملت ایران در تاریخ پر حماسه هشت سال دفاع مقدس پدیده‌ای کم نظیر و الهام بخش برای افکار عمومی و به ویژه نسل جوان و آینده‌ساز کشور است که تبیین آن اثبات حقانیت جمهوری اسلامی در مصاف با جبهه معاندین و استکبار جهانی را برای جهانیان به دنبال خواهد داشت.

این بیانیه در ادامه تصریح می‌کند: آزادگان مصداق و نماد بارز و عینی ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر ظلم و زیاده خواهی دشمنان هستند و تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی تصدیقی راستین بر این ادعا است که استقلال، عزت و بالندگی امروز ایران اسلامی در برابر هجمه تحریم‌ها، توطئه‌ها و خباثت‌های نظام سلطه و جبهه استکبار و در راس آن شیطان بزرگ و رژیم جعلی و غاصب صهیونیسم، حاصل مقاومت و آزادی خواهی ملت سرافراز ایران است که با رهبری هوشیارانه و مقتدرانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) به دست آمده است.

ستادکل نیروهای مسلح با تبریک این روز خجسته به آزادگان بصیر و ولایتمدار و خانواده‌های معظم این عزیزان، تعمق و تامل در دستاوردهای دوران دفاع مقدس و به ویژه ایستادگی و مقاومت سرافرازانه آزادگان را برای آحاد ملت شریف ایران و نسل‌های آینده این مرز و بوم حیاتی و رسالتی خطیر و ارزشمند دانسته و بازخوانی و برجسته‌سازی آن و تشریح و اشاعه فرهنگ آزادگی و آزادی‌خواهی در برابر دشمنان را رمز بقا و اعتلا و عزتمندی کشور می‌داند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =