ایسنا نوشت:


خانواده سرکرده درگذشته طالبان با اعلام اینکه از رهبری جدید این گروه حمایت نمی‌کند، اعلام کرد که خواهان انتخاب رهبری جدید توسط بزرگان و ریش سفیدان این گروه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "عبدالمنان"، برادر کوچکتر ملاعمر، سرکرده درگذشته طالبان در پیامی ویدئویی اعلام کرد: خانواده ملاعمر با رهبری جدید طالبان بیعت نکرده و نمی‌خواهد در بحبوحه این اختلافات تصمیمی در این باره بگیرد.

در این بیانیه که روز یکشنبه منتشر شد، آمده است: ملاعمر در طول حیات خود خواره بر اتحاد میان نیروهای طالبان تاکید داشت.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد و یک روز پس از تایید مرگ ملاعمر، ملا اختر منصور را به عنوان سرکرده جدید طالبان اعلام کرد.

انتخاب وی در میان طالبان با مخالفت‌هایی مواجه است که از جمله می‌توان به مخالفت از جانب عبد المنان و ملایعقوب، پسر ملاعمر اشاره کرد. این افراد در میان ده‌ها تن دیگر از اشخاص برجسته طالبان در نشست رهبری روز چهارشنبه در کویته، پاکستان حضور داشتند.

اگرچه خانواده ملاعمر نقش رسمی در تعیین جانشین ندارد اما به واسطه وجهه و اعتباری که این مرد داشت، خانواده‌اش می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها تاثیر بگذارد.

اگرچه در بیانیه روز جمعه به موانعی اشاره شده که سرکرده جدید در این سمت به عنوان جانشین ملاعمر می‌تواند با آنها روبه‌رو شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =