۰ نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰

ثبت شرکت به عنوان یکی از لازمه های اقتصای کشور برای رشد و توسعه تجارت و استفاده هر چه بیشتر از توان داخلی یکی از ضروریت های اصلی جامعه می باشد.

 در ایران قوانین مربوط به ثبت شرکت در قانون تجارت لحاظ گردیده هر چند در این خصوص ایین نامه ها و دستورالعمل هایی هم خود سازمان ثبت اسناد و املاک به علاقمندان ارائه می کند.

در واقع سازمان ثبت اسناد و املاک ایران ثبت شرکت را به عنوان یکی از دو فعالیت رسمی خود در ایران انجام می دهد. این سازمان در تهران واقع شده ولی در همه جای ایران دارای شعبات اصلی برای ارائه خدمات ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت ها می باشد.

 

شرکت چیست؟

شرکت به اجتماع و مشارکت دو تا چند نفر برای انجام یک موضوع تجاری و اقتصادی گفته می شود. هدف از تشکیل این اجتماع انجام کار بصورت ماهرانه تر و دقیق تر و با سرعت و کیفیت بالاتر بوده و مرتفع نمودن برخی از نیاز های تجاری و اقتصادی کشور می باشد و البته باید این موضوع را در نظر داشت که به دست اوردن سود و اعتبار بیشتر به عنوان اصلی ترین خواسته اغلب افرادی است که با هم مشارکت نمود و تشکیل شرکت می دهند.

 

چرا باید شرکت ثبت کرد؟

ثبت شرکت به اشخاص حقیقی اعتبار حقوقی خواهد داد. انجام هرگونه فعالیت تجاری با اعتبار حقوقی یعنی به دست اوردن فرصت های بی شماری که همه افراد حقیقی نمی توانند از این فرصت ها استفاده کنند. در واقع ثبت شرکت تنها راهی است که باعث می شود برخی از فرصت ها و موقعیت ها را به دست اورد. مثلا تنها با ثبت شرکت می توانید وارد مناقصات و مزایده های مهم شوید. تنها با ثبت شرکت می توانید اخذ نمایندگی و شعبه داشته باشید و تنها با شخصیت حقوقی است که می توانید با شرکت ها و ارگان های داخلی و خارجی تعاملات مختلف داشته باشید.

ثبت شرکت مزایا و فرصت های زیادی را برای موسسین شرکت به همراه خواهد داشت که از ان جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

*    موسسین شرکت  دارای فعالیت رسمی و قانونی می شوند. این موضع به انها اعتبار و وجهه حقوقی خواهد داد و تمایم فعالیت های انها رسمی و در قالب قانون و با حمایت دولت و قانون خواهد بود.

*    کار بصورت مشارکتی و با تقسیم مسئولیت بین چند نفر انجام خواهد شد که این موضوع کیفیت و کارایی کار را بالاتر خواهد برد و باعث می شود تا سرعت کار بیشتر شود و تمامی ابعاد موضوع کار توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام شود.

*    شرکت های دولتی  و انواع شر کت های داخلی و خارجی  به اشخاص حقوقی به دلیل اعتباری که قانونا به دست اورده اند اعتماد و اطمینان بیشتری دارند و بیشتر حاضر به سپردن فعالیت ها و موضوعات خود به انها می باشند.

*    دولت به دلیل منافع مختلفی که شرکت ها برای دولت دارد حمایت های زیادی از شرکت ها می کنند. از جمله منافع شرکت ها برای دولت می توان به انجام پاره ای از فعالیت های دولتی، پرداخت مالیات، امکان برون سپاری فعالیت ها و کم شدن حجم کارهای دولتی ، اعتبار داخلی بالاتر برای دولت ، اشتغالزایی، کنترل تورم و ایجاد نقدینگی در کشور ، ایجاد رقابت پایدار در کشور و... می باشد

*    شرکت ها و اشخاص حقوقی به راحتی می توانند از فرصت های مختلف داخلی و خارجی بهره مند شوند. فرصت هایی که سایر اشخاص غیر حقوقی نمی توانند از انها استفاده نمایند. به عنوان مثال شرکت در مناقصات و مزایده های داخلی و خارجی ، حضور در نمایشگاه های بین المللی ، دریافت نمایندگی و شعبات و یا ایجاد شعبات و نمایندگی ها و ...

*    امکان تعاملات مختلف با شرکت های خارجی و بین المللی از جمله مواردی است که تنها شرکت های حقوقی می توانند از انها بهره مند شوند. به عنوان مثال مشارکت در تولید، تعامل اطلاعات و داده های مختلف و به روز رسانی دانش و تکنولوژی ، داد و ستد تجاری و ...

*    شرکت ها و موسسات مختلف تجاری به راحتی می توانند از مزایای مختلف مانند تسهیلات بانک ها و موسسات مالی و یا فرصت های ویژه اقتصادی بهره مند شوند و این به دلیل اعتبار حقوقی انها می باشد.

مزیت فعالیت در قالب شرکت برای هر فرد و گروه تعریف مختلفی خواهد داشت ولی انچه مسلم است رویکرد داشتن اعتبار و سود فراوان برای تمامی علاقمندان به ثبت شرکت می باشد. در واقع سود اوری بیشتر و رشد سرمایه و توان در شرکت های حقوقی بسیار بیشتر است تا انجام کار بصورت انفرادی و حقیقی. از این رو ثبت شرکت بخصوص در بین متخصصین و دانش اموختگان رشته های مختلف از محبوبیت زیادی برخوردار است و کارشناسان حقوقی ثبت شرکت و ثبت برند نوبل نیز به شدت بر این موضوع تاکید دارند.

 

انواع شرکت

 بنابر قوانین تجاری جمهوری اسلامی ایران و با استناد به قانون تجارت 7 شرکت حقوقی معتبر در ایران تعریف شده است. البته به این تعداد باید موسسات غیر تجاری که فعالیت هایی غیر تجاری همانگونه که از نامشان استنباط می شود انجام می دهند را هم افزود.

شرکت های تعریف شده در قانون تجارت عبارتند از:

*    شرکت سهامی ( در دو نوع ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت سهامی عام)

*    ثبت شرکت با مسئولیت محدود

*    شرکت تضامنی

*    شرکت مختلط سهامی

*    شرکت مختلط غیر سهامی

*    شرکت نسبی

*    شرکت تعاونی تولید و مصرف

این شرکت ها هر کدام بسته به نوع مشارکت و تعامل افراد و موضوع و خواست انها متفاوت بودن و شرایط ثبتی خودشان را دارند.

 

چگونه شرکت ثبت کنیم؟

برای ثبت شرکت باید یک مشارکت قانونی بین متقاضیان بوجود بیاید . بدین معنی که شرکت بصورت انفرادی قابل ثبت نیست. شما باید موضوع فعالیت خود را تعیین نموده و قالب شرکتی خود را هم مشخص کنید. برای این منظور کارشناسان ثبت شرکت و ثبت برند نوبل به شما کمک خواهند کرد. پس از تعیین موضوع و قالب شرکت باید حداقل دو تا چند نفر بسته به قالب شرکت با هم یک توافقنامه اولیه به عنوان قرارداد اصلی بین خودشان تنظیم نموده و نوع شراکت و خواسته خود را در ان درج نمایند.

برای این منظور حتما از کارشناسان و متخصصین ثبت شرکت و ثبت برند نوبل مشاوره دریافت نمایید. سپس شرکت با صورتجلسه مجمع عمومی موسسین که بین همین شرکا و افراد متقاضی شکل می گیرد و تقاضانامه به سمت ثبت خواهد رفت. در این حین باید مدارک ثبت شرکت  به همراه اساسنامه و یا شرکتنامه هم تهیه  و ارائه شود.

البته قبل از ارائه مدارک و به همراه انها باید یک فرم تعیین نام هم دریافت شود و 5 نام به ترتیب اولویت و با توجه به موضوع شرکت برای شرکت انتخاب شود تا از این نام ها یکی به عنوان نام اصلی شرکت انتخاب شود. نام باید سه سیلابه باشد مگر اینکه خیلی خاص و منحصر به فرد باشد. به همراه نام منتخب برای شرکت قالب شرکت نیز نام برده خواهد شد. مثلا عنوان شرکت سهامی خاص قبل یا بعد از نام اصلی اورده خواهد شد.

ما برای ثبت شرکت در موسسه حقوقی ثبت شرکت و ثبت برند نوبل بهترین ها را در اختیار شما خواهیم گذاشت تا با مشاوره ما نه تنها موضوع و قالب صحیحی را انتخاب کنید بلکه بتوانید در تنظیم اساسنامه و شرکتنامه و سایر مستندات و به دنبال ان ثبت شرکت و اگهی ان در روزنامه و اغاز فعالیت رسمی شرکت موفق بوده و تا اخرین روز فعالیت شرکت هیچ نگرانی برای ثبت شرکت  و مشکلات حقوقی و قانونی ان نداشته باشید.

به یاد داشته باشید ثبت شرکت و موسسه غیر تجاری یک فعالیت کاملا تخصصی و حرفه ای است و نباید حتی در صورت مشاوره دیگران خودتان  بدون استفاده از خدمات مشاوره ای اقدام به ثبت شرکت بکنید هر چند این کار امکانپذیر می باشد.

برای ثبت شرکت هیچ الزامی به حضور در تهران و یا انجام کار بصورت سابق نخواهید بود. باید ابتدا مستندات و مدارک لازم را در سایت اداره ثبت شرکت ها وارد نموده و در صورت تایید  مستندات با انتخاب نامی طبق شرایط تعریف شده و قانونی و به دنبال ان تایید این نام برای ارائه مدارک و مستندات اصلی اقدام نمایید. ثبت شرکت در استان ها و شهر های مختلف ایران نیز انجام می شود و باید برای این منظور به شعب اداره ثبت شرکت ها در استان و شهر محل زندگی خود مراجعه نمایید.

موسسه حقوقی ثبت شرکت نوبل با سال های تجربه و تخصص و بهره مندی از برترین کارشناسان و وکلای ایران به شما برای ثبت شرکت در همه نقاط ایران خدمات رسانی خواهد کرد.

2121

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706656