شاخص آلودگی هوای ارومیه به ۱۶۲ رسید/ مدارس بعدازظهر یک‌شنبه هم تعطیل شد

با ادامه روند آلودگی هوا در ارومیه، مدارس نوبت بعدازظهر این شهر تعطیل اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، با ادامه وضعیت وخیم آلودگی هوا در شهر ارومیه، شاخص کیفی هوا برطبق اعلام سازمان محیط‌زیست به ۱۶۲ (ناسالم برای همه گروه‌های سنی) رسید.

اطلاعیه پزشکی
معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی آذربایجان غربی در اطلاعیه ای از شهروندان ارومیه خواست به علت آلودگی بیش از حد مجاز هوای ارومیه موارد ذیل را رعایت نمایند:

شهروندان مبتلا به بیماری ریوی ( مثل آسم و برونشیت ) و مبتلا به بیماریهای قلبی کودکان و سالمندان وخانم های باردار حتی الامکان از منازل خود خارج نشده و از تردد غیر ضروری در فضا های باز خودداری نمایند.

همچنین سایر افراد نیز از فعالیت های طولانی مدت خود در فضاهای باز کاسته و از انجام فعالیت های ورزشی درفضای باز خودداری نمایند.

توصیه میشود از هر گونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا میشود. توسط شهروندان خودداری گردد.

به عموم مردم توصیه میگردد به انداز کافی آب نوشیده و شیر سبزیجات و میوه بیشتری استفاده نمایند.

افراد که در فضای باز مجبور به فعالیت هستند بایستی قبل از،خوردن غذا دست و دهان خود را بطور کامل شستشو داده و استحمام نمایند.

اطلاعیه آموزش و پرورش
پیرو تصمیم کمیته مدیریت کاهش آلودگی هوای ارومیه و بدلیل آلودگی شدید هوا و آلودگی بیش از حالت استاندارد، امروز یکشنبه ۲۶ آذرماه کلیه مقاطع تحصیلی در شهر ارومیه (نواحی یک و دو ) در نوبت بعد از ظهر تعطیل خواهد بود.

لازم به ذکر است مدارس روستایی نواحی یک و دو ارومیه مشمول این تعطیلی نمی باشد.

پیش‌بینی وضعیت هوا
برطبق اعلام هواشناسی، هوای ارومیه امروز یکشنبه نیز بدلیل وارونگی دمایی و سکون در جو در وضعیت ناسالم باقی خواهد ماند و فردا دوشنبه با بهبود نسبی وضعیت "ناسالم برای گروه‌های حساس" خواهد داشت.

محدودیت‌های ترافیکی
به دلیل آلودگی هوا، کمیته اضطرار آلودگی هوای کلانشهر ارومیه، محدودیت ترافیکی بصورت طرح زوج و فرد در بافت مرکزی شهر شامل خیابان های: امام، کاشانی، امینی، باکری، منتظری، مطهری، ۱۷شهریور و خیابان شهید مدنی تا مجاهد طی ۴ روز آینده از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۲۱ شب ایجاد کرده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =