۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

روزبه کردونی*

حسن روحانی دیروز یکشنبه در معدن یورت نشان داد رئیس جمهور دوران رنج، درد و عزای مردم هم هست. این از ویزگی های رهبران مقتدر است که حتی در اوج رقابت های انتخاباتی و با وجود بی اخلاقی ها و احتمال سواستفاده رقبا بازهم عافیت طلبی نمی کند و به میان مردم عزادار، معترض و خشمگین می رود. 

دیروز از نزدیک ضجه های مادران و همسرانی را شنیدم که گهواره شان ، کوچه شان و وطنشان معدن بود و امروز عزیزانشان شده است. امروز شاهد آن بودم که کارگران و عزاداران معدن یورت بدون لکنت زبان ، با جرئت و با صدایی رسا بغض طولانی خود از دردهای کهنه را فریاد زدند. 

حضور روحانی در بین معدنچیان عزادار و شنیدن فریاد کارگران سند افتخار دولت تدبیر است. 

اگر چه روحانی دو بار وزیر کار خود را برای پیگیری موضوع به منطقه فرستاد اما خود نیز در میدان حاضر شد تا مثل همیشه از نزدیک ببیند و لمس کند آلام مردم ایران را. رئیس جمهور روحانی دیروز مثل برخی مدیران و مسئولین به نشسن در تهران و نگاه کاریکاتوری به مدیریت بحران بسنده نکرد. 

او برای درک لحظه های سکوت به محل حادثه رفت تا زمزمه های معدنچیان به فریاد تبدیل شود و زیر آوارهای معدن دفن نشود . او پدرانه شنید تا بتواند خستگی و درد کهنه کارگران را التیام بخشد. روحانی اجازه نداد زخم های کهنه معدنچیان زیر آواری سنگین دفن شود . او پیش از این در پلاسکو هم همین کار را کرده بود.

متعجبم مخالفین روحانی چه چیزی را هدف قرار داده اند، پیشنهاد می کنم فیلم ها و عکس های منتشر شده در رسانه های مخالف را ببنید. آنها بهترین شاهد برای این ادعا هستند که با گذشت 4 سال از دوران رفتارهای بسته واهانت آمیز با منتقدان، دولت روحانی فضایی ایجاد کرده که بدون واهمه می توان بر سر بالاترین مقام اجرایی کشور فریاد کشید و او این فریاد را پاس بدارد. رفتار روحانی در مواجه با پلاسکو و معدن یورت می تواند و باید الگویی برای سیاست گذاران امروز و فردای ایران باشد. روحانی عامل نزدیکی دل های ماست او و دولتش را پاس بداریم.

*مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی


۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =