تسنیم نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا از لابی انجمن سلاح در آمریکا به دلیل ممانعت از ایجاد اصلاحات در قوانین استفاده از سلاح در این کشور به شدت انتقاد کرد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (پنج‌شنبه) پس از تیراندازی در یکی از دانشکده‌های این کشور با عصبانیت اعلام کرد که انتخاب سیاسی آمریکا اجازه وقوع چنین تیراندازی‌هایی را داده است. وی در ادامه از لابی انجمن سلاح آمریکا برای ممانعت از ایجاد اصلاحات در قوانین سلاح انتقاد کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا درباره تیراندازی اخیر به خبرنگاران گفت: اینکه اجازه وقوع چنین اتفاقاتی را هر چند ماه در آمریکا می‌دهیم انتخاب سیاسی ما است.
وی در ادامه گفت: همه ما به دلیل بی‌تفاوتی به این موضوع باید پاسخگوی خانواده‌هایی باشیم که عزیزان خود را از دست داده‌اند.
باراک اوباما با انتقاد از روند واکنش به چنین اتفاقاتی در آمریکا گفت: این مسئله تا اندازه‌ای به یک اتفاق عادی تبدیل شده است. گزارشاتی اینچنینی عادی و روزمره شده‌آند. واکنش من در این جایگاه نیز عادی شده است. همه ما به این موضوع بی‌ تفاوت شده‌ایم.
رئیس‌جمهور آمریکا افزود: ما تنها کشوری در دنیا نیستیم که دارای مردمی با بیماری روانی است و قصد آسیب به دیگران را دارند. ما تنها کشور پیشرفته‌ای در دنیا هستیم که شاهد وقوع چنین تیراندازی‌هایی در هر چند ماه یکبار است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    21 1
    انصافا اوباما ادم درست و حسابی هست فرض کنید اگر بوش یا ترامپ سرکاربیاند ...