همه مسئولان آمدند؛ از حسینیه امام‌ (ره) تا حسینیه جماران

دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به خوان آخر رسید و آحاد ملت دوشادوش یکدیگر حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

به گزارش خبرآنلاین، عقربه‌های ساعت که روی 8 صبحِ بیست و نهم اردیبهشت ماه ایستاد، زنگ دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای شهر و روستا هم نواخته شد؛ بالاخره روز موعود رسید و بعد از ماه‌ها فعالیت و هیجانات انتخاباتی، مانند همیشه مردم و مسوولان ارشد نظام پای صندوق‌های رای در شعبه‌های مختلف حاضر شدند و رای‌شان را به صندوق انداختند. از حسینیه امام خمینی (ره) گرفته که محل اخذ رای از رهبر معظم انقلاب بود تا حسینیه جماران و حسینیه ارشاد و مسجد لرزاده و ...که اغلب رای‌دهندگان دولتی و چهره‌های سیاسی را برای رای‌ دادن به خود جذب کرده بود. چهره‌هایی که اغلب اظهاراتشان مانند همیشه در روز رای‌گیری به دور از طرفداری‌های جناحی و البته توصیه‌آمیز برای مردم بود؛ توصیه برای حضور گسترده در انتخابات.

در جدول زیر اظهارنظرها و مکانی را که مسوولان نظام و چهره‌های مختلف سیاسی در آنجا رای داده اند به ترتیب زمان حضور در شعب اخذ رای می‌خوانید؛

نام و سمت

اظهار نظر

شعب اخذ رای

حضرت آيت‎الله خامنه‎اي، مقام معظم رهبری

هرچه بیشتر در انتخابات شرکت کنید و هرچه زودتر پای صندوق بیایید؛ چرا که کار نیک را در اول وقت باید انجام داد و به تاخیر نباید انداخت. سرنوشت کشور دست آحاد مردم است که رئیس قوه مجریه را انتخاب می کنند. انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز مهم است چون کسانی انتخاب می شوند که مسائل روزمره مردم را در اختیار دارند. از این رو مردم باید با دقت و شناخت در انتخابات شرکت کنند.

حسینیه امام خمینی

 

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزير کشور

از مردم می خواهم حضور به موقع و مستمر پای صندوق رای داشته باشند تا از فرصت 12 ساعته استفاده کنیم و نیازی به تمدید زیاد زمان انتخابات نداشته باشیم. احتمال وجود شایعات و گمانه زنی ها درفضای مجازی و رسانه ها وجود دارد بنابراین بدون توجه به این شایعات نگاه آنها به صدا و سیما و اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور باشد.

ستاد انتخابات وزارت کشور

محمدرضا عارف، رئيس فراکسيون اميد

انشالله مثل انتخابات گذشته مردم حضور جدی در انتخابات داشته باشند؛ نتیجه انتخابات هرچه که باشد و مردم هرکسی را که انتخاب کنند، محترم است و باید به آن احترام گذاشت و از نتیجه رای مردم تمکین کرد تا رئیس جمهور آینده هر که بود به وظایفش عمل کند.

حسینیه جماران

حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور

هر نامزدی که انتخاب می شود باید به او کمک کرد تا این مسئولیت سنگین را به سرانجام برساند و هر کس که انتخاب می شود باید از فردا با وحدت، همدلی و نشاط و شادی به او کمک کنیم. امروز روز بسیار مبارکی برای مردم ایران است. مردم در واقع حق تعیین سرنوشت کشور را دارند و با حضور خود سرنوشت کشور را خودشان تعیین می کنند. یکی از آورده ها و آثار نظام جمهوری اسلامی حاکمیت ملی است و این حاکمیت را حضور مردم در شهرها و روستاها و در صفوف طولانی صندوق های رای به اثبات می رسانند. کشور فقط با قانون اداره می شود و متاسفانه دو مشکلی که همواره وجود داشته قانون گریزی و اخلاق گریزی است که باید برای حل این دو مشکل به هم کمک کنیم.

حسینیه ارشاد

محمدجواد ظريف، وزير خارجه

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با این شکوه و عظمت و مشارکت گسترده مردم یکی از مهم‌ترین اتفاقات است و در منطقه مختص ایران است.وزارت خارجه با همکاری شورای نگهبان امسال در 102 کشور دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرده است. به همه ایرانیان در خارج از کشور این اطمینان داده می‌شود که تک تک این آراء اهمیت دارد و از رای آنها صیانت می‌شود.

حسينيه جماران

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور

امروز، روز بزرگی برای ملت ایران است و مردم ایران بعد از شنیدن نظرات کاندیداها فرصت انتخاب داشتند و امروز به صحنه انتخابات آمدند.
مردم، امروز یک حماسه بسیار بزرگی خلق می کنند که در تاریخ ایران ماندگار است و این حضور هم برای دشمنان بیرونی و هم برای ملت ایران پیام های بزرگی دارد. تنها خواهشم این است که رای گیری را به ساعت های پایانی نیاندازید با این ترافیک جمعیتی که در صندوق های رای هست هرچه زودتر بیایند کمتر معطل می شوند با این معطلی این چندساعته، سرنوشت چندین ساله خودتان و فرزندانتان رقم می خورد.

حسینیه ارشاد

مصطفی هاشمی‌طبا، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری

مردم به آقای روحانی بدهند و امیدوارم که ایشان پیروز انتخابات باشند. رئیس جمهوری که به قانون تمکین نکند یا بخواهد فراتر از قانون عمل کند اساسا شخصیت رئیس جمهوری ندارد.

مدرسه شهید قاسم زاده خیابان شهید عراقی

حجت‎الاسلام علی اکبر ناطق‌نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

پيروز اين انتخابات مردم هستند، سرنوشت كشور با افكار و آرا مردم تعيين مي شود و از ديرباز در بحراني ترين شرايط ممكن چون جنگ، با راي مردم، سرنوشت كشور رقم خورده است.

به طور میانگین سالی یک انتخابات برگزار کردیم. گرچه الان دو مورد از الان کسی که پیروز این انتخابات خواهد بود مردم هستند که در مقابل همه منفی‌بافی‌های دشمنان اینطور پرشور حضور پیدا می‌کنند و معادلات دشمن را به هم می‌ریزند.

حسینیه ارشاد

غلامحسین غیب‎پرور، رییس سازمان بسیج مستضعفان

انتخابات جلوه‌ای از حضور و مشارکت مردم است و امسال رسانه‌های بیگانه و معاند هم در صحنه آمده‌اند. تشویق و یا ترغیب مردم به حمایت از افراد یا لیست‌های خاص دلیل دلسوزی آنها برای نظام نیست بلکه آنها تلاش می‌کنند تا هرچند شده حتی اندک این پیروزی را به خود نسبت بدهند.

مسجدالنبی در میدان نبوت تهران

حسين دهقان، وزیر دفاع

امروز توسط ملت بزرگ ما حماسه با شکوهی رقم زه می شود و دنیا می بیند آنچه در کشور ما به عنوان مردم سالاری دینی مطرح است که یک حقیقت غیرقابل انکار است. برای بار اول نیست که آمریکایی ها دشمنی و عناد می کنند و کینه شان را نسبت به انقلاب و ما در قالب تحریم افراد یا شرکتها اعمال می‌کنند، این مسئله هم در شمار اقدامات قبلی آنها است. آنها می دانند که مردم ما می دانند آنچه برای ما مهم است تامین امنیت ملی ما است و برای آن هم هر نوع توانی را به کار می گیریم واز هیچ کسی هم ابایی نداریم.

ستاد انتخابات وزارت کشور

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

در این دوره مردم امکان استفاده از فضای مجازی را داشتند که با توجه به اینکه امکان کنترل کامل فضای مجازی وجود نداشت، شاهد تخریب هایی بودیم. امید است در جامعه ایرانی شاهد استوار بودن اخلاق و اخلاق مداری باشیم؛ چرا که کمرنگ شدن اخلاق موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی می شود.

مسجد امام حسن عسگری (ع) مسجد قم

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رییس قوه قضاییه

 فارغ از نتیجه، مسلما پیروز واقعی این انتخابات، ملت بزرگ ایران است که با حضور خود، همبستگی، اتحاد و حمایت از نظام را نشان می‌دهند و ضمن خنثی ساختن توطئه‌های دشمنان در منطقه و جهان، سطح اقتدار و امنیت ملی را ارتقا می‌بخشند. امروز دشمنان ما هم اعتراف می‌کنند که در جمهوری اسلامی، مردم با وجود همه فشارها و تحریم‌ها پای نظام ایستاده‌اند و بنا به تعبیر آنها یک روند دموکراتیک در کشورمان برقرار است و مردم آزادانه رای می‌دهند.

حوزه ریاست قوه قضائیه 

علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی

مهم مشارکت بالای مردم است که کشور ما را از نظر اقتصادی و سیاسی بیمه می‌کند. این که چه کسی پیروز می‌شود مساله درجه دوم است. برنده انتخابات، انقلاب اسلامی و نظام جهوری اسلامی است.

حسینیه ارشاد

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی

رای مردم امانت است و کنترل و نظارت دقیق بر انتخابات و صیانت از آرای مردم به خوبی انجام می شود، حضور گسترده مردم در این دوره از انتخابات، امنیت جمهوری اسلامی را در منطقه بالا می برد، امید است این انتخابات دستاورد خوبی برای مردم داشته باشد. استقبال خوبی را از طرف مردم در انتخابات شاهد بودیم، مردم با علاقه شرکت کرده و به وظیفه ملی خود عمل می کنند.

مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در شهر قم

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت

 امروز ملت ایران افتخار دارد که مستقل از قدرت های جهانی سرنوشت خود را تعیین می کند و این افتخار میراث انقلاب اسلامی ایران است.
امیدوارم نتیجه انتخابات هرگونه باشد به نفع مردم باشد. هر دولتی که روی کار بیاید موظف است طرح تحول سلامت را ادامه دهد؛ به دلیل اینکه مردم در این حوزه مشکل دارند.

یکی از مراکز درمانی تهران

معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست

مردم ایران همواره برای ایستادگی در صحنه های مهم از جمله انتخابات حاضر بوده اند، انتخابات نمایشی از همبستگی، وحدت و اقتدار ملی جمهوری اسلامی است. حضور پر شور مردم از همه اقشار، قومیت ها، گروه ها و زنان و مردان در پای صندوق های رای نماد مردم سالاری دینی است.

حسینیه ارشاد

ابراهیم رئیسی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری

ملت ایران در همه صحنه‌ها و حضور در انتخابات همواره افتخارآفرین بوده‌اند. یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی حضور مردم برای شکل دادن به نهادهای کشور بوده است. رای مردم در نظام جمهوری اسلامی تشریفاتی نیست. در دنیا با رای مردم قیافه می‌گیرند و حرف آن را می زنند اما در نظام جمهوری اسلامی رای مردم یک واقعیت است. پیش بینی می‌کنم که حضور مردم در انتخابات حداکثری و بسیار خوب باشد.

مسجد ارشاد شهرستان شهر ری

شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان 

امروز شاهد مشارکت حداکثری هستیم و امیدواریم دولتی مستقر شود که با پشتوانه قوی برنامه های خود را پیش ببرد. توصیه می‌کنم اول وقت پای صندوق های رای بیایند و حضور گسترده ای داشته باشند؛ زیرا اگر در ساعات پایانی رای گیری به مراکز اخذ رای مراجعه کنند، ممکن است با شلوغی جمعیت روبرو شوند.

مسجد امیر (ع)

مصطفی میرسلیم نامزد انتخابات ریاست جمهوری

 انتخابات زیادی از اول انقلاب اسلامی تاکنون برگزار شده که در برخی نتایج موافق و برخی مخالف نظر ما بوده و این بار هم همینطور است. ما به نظر مردم  احترام می‌گذاریم. ما به مردم توصیه می‌کنم با مشارکت بالا، در تمام فرآیندهای مردم سالاری شرکت و به طور قاطع حفظ کنند و به ویژه به طور قاطع به نظارت عمومی بپردازند. مردم باید عملکرد مسئولان را نقادی کنند.

مسجد قبای تهران

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت

اين انتخاباتي است كه شخصيت محبوب ما حضرت آيت الله هاشمي، يار ديرين حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري در اين راي گيري شركت ندارند، ما ارادتمندان ايشان در اين محل كه هميشه راي خود را به صندوق ها ميسپردند، حضور پيدا كرديم تا ضمن اينكه به تعهد اجتماعي و اخلاقي خود عمل مي‌كنيم، ارادتمان را نيز به ايشان نشان دهيم. 

حسينيه جماران

علی ربیعی وزیر کار

به عنوان یک کارگر قدیمی که امروز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت اقتصادی و اجتماعی دارد از همه مردم خصوصا مخاطبان این وزارتخانه می‌خواهم که با مشارکت در امر انتخابات فرصت دستیابی به امکانات برابر و بهتر را برای همگان از طریق مشارکت در امر انتخابات فراهم کنند.

کارخانه‌ شیشه مینا

علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد

من بیش از یک ساعت است که در صف رای دهندگان هستم، این انتظار بسیار شیرین است چون نشان می‌دهد مردم از همین ساعات آغازین حضور پررنگ و با نشاطی دارند. حضور در انتخابات را نه تنها یک حق شهروندی بلکه یک مسولیت ملی برای هر شهروند ایرانی است. هر رای که ما می دهیم نه تنها سرنوشت امروز ما بلکه سرنوشت نسل های بعد را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مسجد رسول شهرک غرب

غلامعلی حداد عادل رئیس بنياد سعدي

باید از مردم با هر سلیقه‌ای که پای صندوق‌های رأی حضور یافته‌اند تشکر کرد. حضور مردم پای صندوق‌های رأی معنای مهمی در حفظ ثبات جمهوری اسلامی ایران دارد. اگر مردم به آزادی و نظام اعتماد نمی‌داشتند اینگونه پای صندوق‌های رأی حضور نمی‌یافتند. اگر آزادی نباشد، مردم پای صندوق‌ها نمی‌آمدند و اگر به نظام اعتماد نداشتند با خود فکر می‌کردند «گیرم آزاد هم بودیم، رفتیم رأی هم دادیم، اگر رأیمان باطل شود یا خورده شود یا رعایت نشود، چه فایده دارد؟»

مسجد لرزاده

مسعود سلطانى‌فر وزير ورزش 

دوم خرداد ١٣٧٦ تكرار خواهد شد و ما شاهد پيروزى بزرگ و سرنوشت ساز ملت ايران خواهيم بود.

مسجد هدايت

محمود علوی، وزیر اطلاعات

همه دستگاه ها با هم افزایی کار برگزاری انتخابات را انجام می دهند. طبیعی است که در بحث امنیت داخلی نقش وزارت اطلاعات یک نقش محوری است. الحمدلله همه با هم به لطف پروردگار تا کنون هیچ مورد ضد امنیتی ای نداشتیم و انشالله تا پایان رای گیری هم هیچ اتفاقی را شاهد نباشیم. در دوران دفاع مقدس نیز زیر موشک باران صدام، انتخابات مختلفی را برگزار کردیم. همواره حضور مردم در انتخابات ضامن و حافظ کشور است.

ستاد انتخابات وزارت کشور

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

همواره نظرم این بوده که این انتخابات یک ویژگی پیچیده ای دارد. انتخاب بین خوب و خوبتر نیست بلکه انتخاب بین راه و بیراهه است. انتخاب آگاهانه نقش بسیار مهمی در آینده ایران دارد. امیدوارم آگاهی در انتخابات پیروز شود.

ستاد انتخابات وزارت کشور

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران

انتخابات جشن جمهوریت نظام است، بنده هم در کنار حضور گسترده مردم در سراسر کشور، امروز توفیق دارم در جمع امت شهیدپرور، ولایتمدار و با غیرت اردبیل حضور داشته باشم و در انتخابات شرکت کنم. امیدوارم حضور مردم مایه افتخار و مهر مجدد بر نظام اسلامی باشد، حضور مردم با هر گرایش و سلیقه ای نشان می دهد که این نظام یک نظام مردمی و برخواسته از میان مردم است. بعد از انتخابات حتما رقابت ها به پایان خواهد رسید و آغاز کار و خدمت برای مردم در مبارزه با فقر و مشکلات اقتصادی آغاز می شود، امیدوارم با هر گرایشی دست به دست هم دهیم و به این مردم عزیز خدمت کنیم و با توجه به حضور مردم، فکر می کنم مشارکت در سراسر کشور در سطح عالی باشد.

مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک سینا در شهر اردبیل

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان

مردم همیشه به دعوت امام و رهبر انقلاب توجه داشته اند و به همین جهت با عقیده و ایمان سر صندوق حضور یافته‌اند و می‌دانند که این وظیفه شرعی و ملی است. بنده هم به همین دلیل در انتخابات شرکت می‌کنم و وظیفه خودم می دانم و امیدوارم آثار و برکات زیادی داشته باشد. این آرا سرنوشت آینده کشور را تعیین می‌کند، مردم باید احساس کنند که دینی به گردن دارند و باید ادا کنند.

صندوق مستقر در شورای نگهبان

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری

همانگونه که تعبیر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی ) بوده، پیروز نهایی انتخابات ملت ایران است و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در تمامی صحنه ها ملت بزرگ ایران با رای خود، برگ زرین افتخارات کشور را ورق زدند و این بار نیز با حضور خود در تعیین سرنوشت کشور مشارکت خواهند داشت.

...

محمود واعظی وزیر ارتباطات

حضور مردم در سراسر کشور اعم از روستاها، شهرهای کوچک و شهرهای بزرگ پای صندوق های رأی فوق العاده بود. معمولا در گذشته می دیدیم عصرهای انتخابات شلوغ می شود اما امروز دیدیم که مقابل مرکز اخذ رأی قبل از ساعت 8 صبح صف ها تشکیل شده بود. معتقدم در این دوره از انتخابات مشارکت مردم خیلی پررنگ است و این در خارج از کشور باعث افزایش اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران می شود.

حسینیه جماران

سیدرضا صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

امروز شاهد جهش در آرای مردم خواهیم بود، احساسم این است که سال ۷۶ در حال تکرار است. دولت سه اولویت اساسی را دارد، اقتصاد و معیشت نخستین اولویت دولت است و همچنین توسعه زیرساخت ها که مردم با توجه به آنها بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند نیز دومین اولویت دولت است.

حسینیه جماران

بیژن زنگنه وزیر نفت

ان شاءالله با حضور حداکثری مردم در انتخابات، سربلندی به ارمغان بیاوریم. جمهوری اسلامی ایران عمیق ترین مردم سالاری را در منطقه تجربه می کند و این دستاورد بزرگ امام، رهبری و ملت بزرگ ایران است. امروز برای ملت ایران روز بزرگی است زیرا نه تنها رییس جمهور را انتخاب می کند بلکه مرحله دیگری از توسعه سیاسی خود را رقم می زند.

حسینیه جماران

آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد

  با این حضور حداکثری نظام جمهوری اسلامی ایران در بستر اقتدار بیشتری قرار خواهد گرفت. با این حرکت حماسی مردم ثابت کردند بار دیگر پشتیبان این نظام هستند. امیدواریم وجود حضرت ولی عصر(عج) از این اقدام و حماسه مردم خشنود شده باشند و نظام، رهبر و مردم ما مشمول دعای خیر ایشان شوند.

مسجد گوهر شاد حرم رضوی 
محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت و معدن اميدوارم شاهد مشارکت حداکثری مردم برای حضور در انتخابات باشيم. لواسان
محمد فرهادي، وزير علوم

از همه مردم به خصوص جامعه دانشگاهی کشور مي‎خواهم  پای صندوق‌های رای حاضر شوند. حضور حداکثری مردم بیانگر این است که مردمسالاری دینی یا همان دموکراسی به معنای واقعی در کشور اعمال می‌شود. کسی که زمام امور اجرایی کشور را به دست بگیرد باید سابقه مدیریتی قوی در عرصه‌های مختلف نظام داشته باشد و بتواند کابینه را به خوبی اداره کند و اولویت‌های توسعه‌ای کشور را مد نظر داشته باشد. رئیس جمهور باید با تعامل موثر بین‌المللی نقش موثری را در دنیا داشته باشد.

دانشگاه صنعتي شريف
سیبوه سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنه شمال

 به مردم عزیزمان توصیه می‌کنم که در انتخابات مشارکت کنند و به کسی رای بدهند که در راه عظمت و تمامیت ایران گام‌های موثری بردارد. چون کشور ایران کشوری بزرگ است و ملت ایران؛ ملتی با فرهنگ غنی و دیرین است و هرکسی که مسئولیت اداره این کشور را برعهده می‌گیرد؛ انسان بزرگواری است. به همین دلیل بسیار خوشحالم که مردم ایران مشارکت خوبی در این انتخابات دارند و با شور و اشتیاق در آن شرکت می‌کنند. من دیدم که مردم ما در حوزه‌های ارامنه هم با شور و اشتیاق دراین انتخابات شرکت کرده‌اند.

يکي از مدارس ارامنه تهران
محسن هاشمي، نامزد شوراي شهر

انتخابات کم هزینه‌ترین مسیر برای اصلاح در کشور است و خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی این امکان را در اختیار مردم قرار داده تا هر چهار سال یکبار سرنوشت خود را با انتخابات رقم بزنیم. در مناظرات بسیار خوب عمل شده و خوشبختانه انتخابات به آرامی در حال برگزاری است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نتیجه انتخابات هرچه باشد برنده اصلی مردم هستند و طرف مقابل باید تمکین کند. معتقدم جناب آقای روحانی با رأی بالایی برنده این رقابت می‌شود و باید آن قولی را که در برنامه تبلیغاتی‌شان به مردم دادند که دیگر تحریم‌های غیر هسته‌ای را نیز بردارند بتوانند عملی کنند. 

حسينيه جماران
محمد نهاونديان، رئيس دفتر رئيس جمهور خوشبختانه مسیری که دولت یازدهم طی سه سال و نیم گذشته در حوزه های اقتصاد و روابط بین الملل پیموده است، قابل قبول است. باید در چهار سال پیش رو نیز در همین راستا اما با سرعت بیشتر حرکت کنیم. جامعه ایران در میانه این منطقه جغرافیایی قرار گرفته است که از امنیت مثال زدنی برخوردار است واین از نعمات بزرگ خداست و باید بتوانیم این امنیت را حراست کنیم و با یک دیپلماسی فعال بتوانیم به امنیت منطقه کمک کنیم . نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد ارتباط امنیت و توسعه است که ارتباطی دو سویه با هم دارند. با پیشرفت اقتصادی و تامین شغل برای جوانان، جامعه خودش نگهبان امنیت می شود. مدرسه دخترانه اميد زندگي
حسينعلي اميري، معاون پارلماني رئيس جمهور حضور مردم در انتخابات امروز پر شور و گسترده است و با این حضور گسترده، دشمنان جمهوری اسلامی ایران بازنده واقعی انتخابات هستند. 

مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس این یک روز ملی برای ایرانیان است و همانطور که شاهد هستید، ایرانیان خارج از کشور همزمان با حضور پرشکوه ملت عزیزمان در ایران، در تمامی کشورهای دنیا از نیوزیلند که اولین شعبات رای گیری ما هست، تا اروپا و بعد آمریکا و آمریکای شمالی، حضور باشکوهی در انتخابات دارند. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این روز را واقعا بایستی به عنوان یک جشن ملی، بدانیم و همه با روحیه ای شاداب در انتخابات حضور پیدا کنیم.  لندن
عبدالله نوري، وزير اسبق کشور ممدتی بود که در انتخابات شرکت نمی‌کردم. از انتخابات سال 88 به این نتیجه رسیدم که همیشه شرکت، بهتر از ‏عدم شرکت است و هر انتخاباتی، تاثیر خودش را خواهد داشت در مردم. الان هم پیشنهادم به همه ی ملت ایران، ‏شرکت در انتخابات است و قطعا شرکت در انتخابات، برای ملت ایران نتیجه بخش خواهد بود.‏  ...
عباس جعفري دولت‌آبادي، دادستان تهران

حضور و مشارکت مردم در انتخابات باعث تقویت نظام است. از صدا و سیما که در ایجاد شور انتخاباتی موثر بوده تشکر کنم و درخواست دارم تا اعلام نتیجه رسمی شمارش آرا از انتشار اخبار غیر رسمی خود داری کرده و هیچ گونه نتیجه ای را جز با اعلام وزارت کشور اعلام نکنند. مردم مثل همیشه به آمریکا و همه دشمنان نظام نشان خواهند داد که پای نظام ایستاده و از اهداف آن حمایت خواهند کرد. پیروز نهایی انتخابات مردم هستند که مشتی بر دهان یاوه گوی آمریکا و دشمنان نظام خواهند زد.

مسجد لرزاده
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی

عناصر تهدید کننده امنیت جمهوری اسلامی و تحریم کنندگان بازنده اصلی انتخابات هستند. برگزاری انتخابات امن، منظم وقانون مند در اقصی نقاط کشور در شرایطی که تلاش مستمری از سوی دشمنان نظام اسلامی برای ناامن سازی و ایجاد بحران های تصنعی در کشور ما در جریان است نشانه روشنی از اقتدار و صلابت نظام اسلامی در برقراری امنیت و ایجاد ثبات پایدار در کشورمی‌باشد.

مسجد ولی عصر(عج) تهران 
محمود احمدی نژاد/ رئیس جمهور اسبق .... مسجدالحسین

چهره های نظامی هم امروز از آغاز زمان رای‌گیری وارد شعب اخذ رای شدند و در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند. از جمله سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه پاسداران به مسجد قبا رفت و رای خود را به صندوق انداخت.

دولتمردانی همچون محمد جواد ظریف هم به همراه همسرش در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت. علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز صبح امروز به همراه خانواده‌اش در ستاد انتخابات وزارت امور خارجه حضور پیدا کرد و در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد. حسن قشقاوی معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور نیز همزمان با او در وزارت امورخارجه حضور داشت.

چهره های سیاسی از جمله خاندان امام خمینی (ره) رای خود را در حسینیه جماران به صندوق انداختند. خاندان آیت الله هاشمی هم در حسینیه جماران رای دادند. مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات هم از چهره های اصلاح طلبی بود که حسینه ارشاد را برای رای دادن انتخاب کرد. ابراهیم یزدی هم به همراه عماد بهاور وارد حسینیه ارشاد شد و بر روی ویلچر رای خود را به صندوق رای انداخت.
برخی دیگر چهره‎های سیاسی و مطرح نیز با حضور در جماران آرای خود را به صندوق انداختند؛ از جمله سیدمحمد خاتمی، مجید انصاری، علی یونسی.  
آیت‌لله هاشمی شاهرودی هم که در یکی از بیمارستان های تهران بستری است رای خود را در صندوق سیار رای گیری انداخت. 
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان رای خود را در صندوق مستقر در شورای نگهبان به صندوق انداخت.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667166

برچسب‌ها