۰ نفر
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

ایسنا نوشت: منابع دیپلماتیک روسیه از برگزاری مذاکرات میان مسکو، تهران و آنکارا برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها در خصوص توافق در مورد اعلام منطقه "کاهش تنش" در استان ادلب، واقع در شمال سوریه طی هفته‌های آتی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری نووستی، سفر والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه به آنکارا که قرار است در مذاکرات سه جانبه با همتایان ایرانی و ترکی خود در آنکارا شرکت کند بر این مساله متمرکز خواهد بود.

این سفر در ادامه مذاکراتی است که طی روزهای گذشته در سطح کارشناسی در تهران برگزار شد و پیش‌بینی می‌شود طبق داده‌های روسیه نشست سه جانبه‌ای "در سطح بالاتر" پیش از برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه برگزار شود.

پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود، تلاش‌ها برای هماهنگی دیدگاه‌ها در مورد ایجاد منطقه جدید "کاهش تنش" ادامه دارد. اما وی به وجود سختی‌ها در مسیر دستیابی به توافق‌ در این زمینه نیز اشاره کرد.

لاوروف وضعیت در ادلب را در مقایسه با دیدگاه‌ها در مورد جنوب یا حومه حمص و ریف دمشق پیچیده‌تر توصیف کرد.

در همین راستا، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه به منظور مذاکره با همتایان ایرانی و ترکی خود در مورد ایجاد منطقه جدید کاهش تنش در استان ادلب که تحت کنترل جبهه فتح الشام (النصره سابق) است به آنکارا سفر خواهد کرد.

وی گفت، نشست‌ها در مورد کاهش تنش در ادلب ادامه دارد و آخرین آن ابتدای اوت جاری در تهران و در سطح کارشناسی برگزار شد.

چاووش اوغلو با بیان اینکه رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران به آنکارا آمده است، گفت: رئیس ستاد کل نیروهای روسیه نیز به زودی به ترکیه می‌آید. مشاوران ما همواره گرد هم آمده و این مساله به صورت مستمر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

چاووش اوغلو تصریح کرد، روسیه نسبت به آمریکا درک بیشتری نسبت به نگرانی کشورش در مورد یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه دارد چرا که واشنگتن این یگان‌ها را در درگیری علیه داعش مجهز به سلاح می‌کند؛ امری که موجب نگرانی ترکیه به عنوان کشوری می‌شود که این یگان‌ها را ادامه"حرب کارگران کردستان" (پ.ک.ک) و یک گروه تروریستی تلقی می‌کند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =