مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بیله‌سوار گفت: هزار و 200 طرح دام‌پروری تحت نظارت کمیته امداد شهرستان بیله‌سوار قرار دارد که 65 درصد از این طرح‌ها در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته اجراشده است و ۱۳ هزار و ۲۵۰ رأس دام سنگین در اختیار مجریان طرح دام‌پروری کمیته امداد شهرستان بیله‌سوار قرار دارد.

به گزارش خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره)؛ صمد آبرینی با اشاره به اینکه هم‌اکنون هزار و 200 طرح اشتغال در زمینه دام‌پروری تحت نظارت کمیته امداد این شهرستان قرار دارد، اظهار کرد: شهرستان بیله‌سوار با برخورداری از مراتع و آب‌وهوای مناسب، ظرفیت بسیار مطلوبی را برای پرورش دام‌های سبک و سنگین دارد که کمیته امداد با شناسایی استعداد و علاقه مددجویان این شهرستان، در این زمینه گام‌های بلندی برداشته است.

وی با اعلام اینکه 65 درصد از طرح‌های دام‌پروری در مناطق محروم شهرستان بیله‌سوار اجراشده است، بیان کرد: با اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مختلف اشتغال در مناطق محروم بیله‌سوار تلاش داریم به توسعه و پیشرفت این مناطق کمک کرده و بیش از پیش به مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به محل سکونت خود کمک کنیم.

ابرینی افزود: حدود هشت‌هزار رأس دام سبک و پنج‌هزار و 250 رأس دام سنگین در اختیار مجریان طرح دام‌پروری کمیته امداد شهرستان بیله‌سوار قرار دارد، بخش قابل‌توجهی از لبنیات و گوشت قرمز بیله‌سوار توسط مددجویان تحت حمایت این شهرستان تولید می‌شود که درصدد هستیم با ایجاد بازار مناسب به صادرات محصولات تولیدی آنها کمک کنیم.

مدیر کمیته امداد بیله‌سوار با اشاره به اینکه برای پایدارسازی طرح‌های اجرایی مددجویان این شهرستان بازدیدهای دوره‌ای از طرح‌های اشتغال به عمل می‌آید، گفت: 720 مورد بازدید در شش‌ماهه نخست سال جاری از طرح‌های دام‌پروری به‌عمل‌آمده است که ناظران فنی و تخصصی علاوه بر نظارت، مشاوره و راهنمایی‌های لازم را به مددجویان ارائه کرده‌اند.

ابرینی تصریح کرد: در کنار نظارت‌های دوره‌ای، کارگاه‌های آموزشی متعددی برای بهبود کیفیت محصولات دامی مددجویان این شهرستان برگزار می‌شود و نحوه نگهداری و پرورش دام، رعایت بهداشت محیط، پیشگیری و درمان انواع بیماری‌های شایع دام در منطقه، تهیه‌ دارو و واکسن و نحوه‌ استفاده از داروها از جمله مطالبی است که در کارگاه‌های آموزشی مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش سطح بهداشت فراورده‌های دامی با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان بیله‌سوار خدمات قابل‌توجهی به مجریان طرح دام‌پروری این نهاد ارائه می‌شود، اعلام کرد: کمیته امداد بیله‌سوار از طریق بالابردن شاخص‌های بهداشتی، در تلاش است تا محصولات مددجویان با کیفیتی مرغوب به بازار ارائه شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =