استاندار لرستان در نشست هم‌اندیشی برگزاری شانزدهمین اجلاس سراسری پیرغلامان حسینی در لرستان، گفت: استان لرستان در عزاداری حسینی پیشرو و صاحب سبک است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید موسی خادمی در این نشست، اظهار داشت: این‌گونه همایش‌ها در معرفی و شناخت بیشتر و سایر جنبه‌های توسعه استان کمک شایانی به ما می‌کنند.

وی با بیان اینکه در چند استانی که این همایش برگزار گردیده تجربیات زیادی انباشته شده است تصریح کرد: شناخت و مستند سازی خوب از هر دوره و استفاده از تجربیات در بهتر برگزاری این همایش به ما کمک خواهد کرد تا گامی به جلوتر برداشته شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه هر همایش دوبخش علمی و اجرایی دارد بیان داشت: ما با توجه به امکانات مادی و توانایی استان در حوزه کیفی و محتوایی بیشتر تکیه خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: البته در بحث اجرایی نیز تمام توانایی خود را به کار خواهیم برد و تلاش خواهیم نمود بین موضوع اجرایی و بهبود محتوا بهینه سازی کنیم.

خادمی با اشاره به اینکه بعضی استان‌ها از امکانات مادی بیشتری بهره می‌برند وجه اجرایی برجسته‌تری دارند گفت: امکانات ما مانند استان‌های دیگر یکی نیست و باید وجه کیفی و محتوایی را برجسته‌تر کنیم.

وی ادامه داد: قطعا تلاش خود را در بهتر اجرا نمودن همایش پیر غلامان حسینی خواهیم نمود.

استاندار لرستان، استان را در رابطه با مراسم‌های حسینی پیشرو و صاحب سبک برشمرد و خاطر نشان کرد: لرستان یک استان تابع و پیرو نیست بلکه دارای نو‌آوری و یک پدیده با سبک و زبان محلی در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم شناخته شده که دارای هیئت‌هایی با قدمت بالای ۴۰۰ سال است.

وی از متمرکز کردن هیئت‌های مذهبی در روزهای ماه محرم در یک نقطه خبر داد و عنوان کرد: در صدد هستیم سال آینده خرم‌آباد مانند سایر شهر‌های بزرگ مراسم عزاداری حسینی ویژه ماه محرم را در یک مکان مشترک برگزار نماییم.

خادمی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که تاکید داشتند هزینه‌ همایش‌های فرهنگی و اجتماعی را به سرمایه تبدیل کنید اظهار داشت: در بهبود محتوا تلاش خواهیم کرد تا این حرکت معنوی به یک اثر فرهنگی و اجتماعی بعنوان سرمایه‌ای ماندگار تبدیل شود.

وی گفت: لرستان ظرفیت و توانایی تبدیل این همایش به سرمایه فرهنگی را دارد.

استاندار لرستان به‌عنوان میزبان همایش برگزاری شانزدهمین اجلاس سراسری پیرغلامان با بیان اینکه از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی در جهت بهتر برگزار نمودن همایش استفاده خواهیم کرد بیان داشت: با تشکیل دو کمیته که هر کدام چند گروه را شامل می شود، مقدمات برنامه‌های اجرایی و محتوایی را تنظیم و هماهنگ خواهند کرد.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =