معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: عملیات های موفق اولین پاسخ و کمان 99 (140 فروندی) در ابتدای جنگ تحمیلی استراتژی جنگی دشمن بعثی را تغییر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیر زاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در مراسم صبحگاه عمومی ستاد این نیرو ، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: برگ های زرینی از کتاب قطور افتخارات دفاع مقدس متعلق به نیروی هوایی ارتش است.

وی با بیان این که نیروی هوایی عملیات های مهم و اثرگذاری را در 8 سال دفاع مقدس بویژه شش ماهه نخست آن داشت افزود:  عملیات کمان 99 در دومین روز از حمله وحشیانه رژیم بعث به کشور را موجب تغییر استرانژی جنگی عراق دانسته و افزود: این عملیات رویای پیاده روی یک هفته ای صدام در ایران و سخنرانی اش در تهران را نابود کرد.

امیر نصیرزاده ضمن تقدیر از زحمات کارکنان فنی نیروی هوایی اظهار داشت: در عملیات مهمی همچون کمان 99 بیش از 200 هواپیما با بهره مندی از دانش خلبانان و کارکنان فنی نیروی هوایی ارتش ایفای نقش کردند، نکته ای که در خصوص این عملیات باید توجه ویژه ای به آن شود، فداکاری و کار شبانه روزی کارکنان فنی نیروی هوایی است که با تجهیز هواپیماها توانستند نقش ارزنده ای در اجرای عملیات ایفا کنند.

معاون هماهنگ کننده نهاجا با توضیح جنبه های مختلف عملیات حمله به اچ3 نیز گفت: به صدامیان فهماند که هیچ نقطه ای از عراق از چنگال خلبانان تیز پرواز نیروی هوایی در امان نیست.

وی ضمن بیان دستاوردهای عملیات‌های مختلف نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: پشتیبانی از نیروهای سطحی، حفاظت از نفتکش‌ها، حراست از هواپیماهای مسافربری و از بین بردن مراکز زیربنایی اقتصادی عراق از مهم‌ترین اقدامات نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس بود.

امیر نصیر زاده در ادامه دشمنان اصلی جمهوری اسلامی را کفر، استکبار جهانی و کمونیست معرفی و تصریح کرد: امروز  نیز نیز دشمنان ما همین ها هستند.

وی اضافه کرد: دشمنان با به راه انداختن جنگ هوشمند که ترکیبی از جنگ نرم و سخت است در صدد مقابله با قدرت ما هستند.

رییس ستاد نیروی هوایی ارتش گفت: در حوزه جنگ سخت بزرگ مردان ایران اسلامی بسیار خوب و پر قدرت عمل کرده‌اند که باید این صلابت را در حوزه جنگ نرم نیز ادامه دهیم و هوشیارتر عمل کنیم.

معاون هماهنگ کننده نهاجا  با تاکید بر این که تکیه بر فرهنگ عاشورا و محرم نقطه اتکا ماست خاطر نشان کرد: دشمنان با برنامه ریزی های خود در صدد دور کردن مردم از فرهنگ دینی هستند که بایستی هوشیارتر باشیم.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =