دو ماه پیش بود که شورای رقابت تصمیم به افزایش قیمت پراید، تیبا ،تندر 90، پژو و سمند گرفت.البته شرط این افزایش لحاظ کردن عوامل کیفیت ،افزایش بهره وری،تورم بخشی بود.

به  گزارش خبرآنلاین، این افزایش برای پراید و تیبا حداکثر 1.5 درصد و برای پژو ، سمند و تندر 90 هم حداکثر 2.5 درصد در نظر گرفته شد.

با گذشت دو ماه از اجرای این تصمیم،کارشناسان می گویند،تغییری در کیفیت این خودروها اتفاق  نیفتاده است.

سئوال این است که آیا عواملی که باعث افزایش قیمت این خودروها شد، رعایت شده است؟

شما کاربر محترم خبرآنلاین می توانید نظرات خود را در بخش «ارسال دیدگاه» به ثبت برسانید.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 65
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    296 2
    خیر،خودرو 50سال پیش رو هرچی ارتقا بدی باز مال 50سال پیشه
    • بوئين زهرا IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      190 8
      وقتي به اسم برجام مافياي دولتي تو اين حوضه قوي تر شده و با دست به يكي كردن با خودروسازان ، خودشون شدند وارد كننده محض خودرو به اسم انتقال تكنولوژي به داخل ، طرح چنين مواردي جزء توهين به شعور مردم و خوانندگان مطالبتان چيز ديگه اي نيست البته از منظر بنده
    • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      17 0
      آدم افسوس میخوره که تو کشور مون باید دو تا سه برابر بیشتر از کشورهای دیگه حتی این کشورهای داغون دور برمون پول واسه خودرو بدییم واقعا افسوس داره و سوال
    • بی نام DE ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      12 0
      خودروسازی ایران زمانی درست می شه که واردات آزاد بشه و اون رقم نجومی بابت وارد کردن ماشین برداشته بشه تولید کننده ایرانی اگر رانت و انحصار نداشته باشه در عرض یک هفته ورشکسته می شه و باید بره باغچه اش رو بیل بزنه چون لیاقت بیشتر از اینم نداره
    • کاظم A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      6 0
      کی گفته افزایش پیدا نکرده...فقط تو پراید:لچک شیشه ای عقب پراید حذف بجاش فولاد کار شده و در عوضش ضبط ماشین داخل کارخونه جا موند...دفترچه راهنما پراید از کاغذ روغنی به کاغذ کاهی ارتقا یافت...جعبه ابزار پراید هم به جعبه ابزار 68 تکه ای ارتقا یافته است...ماشین با باک پر ارائه میشود..
    • سیا IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      8 0
      چیزی بنام کیفیت وجود خارجی در محصولات خودرو سازیها ندارد ما مردم شدیم یک منبع مالی برای این خودرو سازیها که سهام مالکیتی آن متعلق به شرکتهای بظاهر خصوصی ولی تمام دولتی هستند .وظیفه ما مردم خرید زباله های تولیدی آنها و دولت از همین خودرو آشغالشان کلی درآمد دارد ، مالیات ، ارزش بر افزوده و ....، تا وقتی مردم میخرند آنها هم بر خر مراد سوارند.
    • لی لی A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      9 0
      یک نفر بگه سالی که پراید را میدادن ۴ میلیون با امسال که پراید را میدن ۲۱ میلیون چه فرقی داره خود به خود به نتیجه میرسید .
    • نیما A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      5 0
      متاسفانه بالا بردن کیفیت فقط بهانه ای است برای دلیل بالا بردن قیمت محصولات. سازمانهای نظارتی باید رعایت استانداردهای بین المللی را برای خودروسازان اجباری و نظارت دقیق تری کنند. با رقابتی کردن بازار خودرو میتوان به قیمت مناسب و کیفیت مطلوب رسید.
    • حاتمی A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      6 0
      نفرین بر ارابه های مرگ مثل پراید و نیسان ابی و فضای رانتی بجای رقابتی
    • مینو A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      6 0
      به پشت صندوق خودروهای ایرانی نگاه کنید همه آرم و عدد و حروف که برای مشخصات و یا اسم شرکت خودرو را زدن کنده شده تکنولوژی هم فقط چسب است آن وقت تو خود حدیث مفصل بخوان .
  • مسعود IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    196 3
    معلومه که کیفیت بهتر نشده که هیچ بدتر هم شده. هرماه بدتر از ماه پیش
    • روحيه IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      بد نيست كه فرمايشات مقام رهبري كه همين چند روز پيش و در ديدار با نيروهاي نيروي انتظامي و درباره آمار تلفات تصادفات خودرويي مطرح نموده اند رو هم كار مي كرديد و يا اينكه قبلا فرموده بودند كه چطور موشكهاي ما هدف 2000 كيلومتري رو با 10 متر اختلاف ميزنه اما در صنعت خودرو هنوز اندرخم يك كوچه هستيم ، هر چند جواب كاملا گويا و مشخصه و اون چيزي نيست جزؤ مافياي خودرو در اين چند دهه دولت ها
  • مسعود IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    197 3
    مگر زمانی که پریاد هفت میلیون بود شد 20 میلیون کیفیت بهتر شد. مگه زمانی که ال 90 17 میلیونی شد 38 میلیون کیفیت بهتر شد .پژو 206 .405 .پژو پارس و بقیه تولیدات بی کیفیت و قدیمی تولید داخل همه مثل هم. فقط گرون میشه
    • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
      1 0
      پرایدهفت میلیونی شد بیست و یک میلبون چون ارزش پول سه برابر کمتر شد چیزی توی جیب خودروساز نرفت. ولی در کل حرف شما را قبول دارم بدون مدیریت صحیح افزایش قیمت به افزایش کیفیت نمی انجامد
  • مسعود IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    149 1
    ما میگیم خر نمیخوایم پالاون خر عوض میشه. ما میگیم بابا این ماشینا ذاتشون مشکل داره پراید از نظر طراحی خیلی قدیمیه .405 هم همینطور ال 90 مال 12 سال پیشه بابا اینا طراحیشون قدیمیه بر اساس استاندارد روز نیست حالا هی شما بگین با کیفیت یا بی کیفیت.حتی اگه یه ماشین باکیفیت آمریکایی ولی مال 20 سال پیش باشه بر اساس استاندارد روز نباشه دیگه بدرد تولید نمیخوره
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    208 1
    ولمون کن خبرآنلاین. نظرات ما وقتی ارزش داره که مسئولین بهش توجه کنن. اعصاب مارو بیشتر خرد میکنی تو.
    • نظري IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      99 1
      موافقم ، يش از عيد در نمايندگي اول خودروهاي هيوندا در ايران ثبت نام يكي از خودروهاشو انجام دادم و بعد از گذشت 7 ماه اومدن ميگن بيا اصل پول و سود اين مدت رو بهت ميديم چون خودروي شما رو نتونستيم به علت قوانين وزارت صنعت تامين كنيم ، چون ماشين بنده ار همون روز اول تو نمايندگي بود و مطمئنا ً من هم اگر با افزايش 15 ميليوني خودرو و به قيمت روز مواجه ميشدم قطع به يقين مشتري رو ميپيچوندم ، چرا ؟ چون اينجا ايرانه
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    53 1
    مشکل صنعت ما و خیلی از بخش های جامعه مسئله قیمت و کیفیت و بقیه چیزها نیست ولی موضوع مهم و اساسی نحوه مدیریت در کشور و نظارت بر امور است که کلا در کشور به معنای واقعی نه اعمال میشود و نه اراده ای بر آن شکل گرفته و تا نظامات نظارتی درست عمل نکنند امور جای خود نخواهند بود و موضوع افزایش خودرو و برخی کالاها نیز از این قاعده مستثنی نیست پس مسئولین برای اعمال نظارت دقیق فکری کنند اساسی
  • بی نام RO ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    81 6
    بسیار عالی شده،غیر قابل توصیف...
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    68 1
    قیمت خودرو در ایران خیلی بالاست. اساسا خودروی که سالهاست تولید میشه باید به جای افزایش قیمت کاهش داشته باشه.
  • بی نام RO ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    40 1
    هدف هیچگاه افزایش کیفیت خودرو های تولیدی و مونتاژ شده داخل نبوده و نیست بلکه، کاهش هزینه تولید خودرو نسبت به استاندارد های جهانی سازندگان معتبر و رقیب،افزایش حاشیه سود مابین قیمت تمام شده واقعی کارخانه و قیمت عرضه به بازار و فروش به مردم عزیز زود باور و خوش باور ایران است...
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    40 1
    کیفیت که اصلا، همش وعده بود
  • محمود A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    48 1
    خیر جانم تا دو مقوله اجرایی نشود محال است کیفیت بهبود یابد 1 حذف موانع گمرکی واردات خودروسود بازرگانی و عوارض گمرکی که ماشینهای هم کلاس را گرانتر می کند 2 حمایت بی چون و چرا از تولیدات بی کیفیت داخل به اسم حمایت از اشتغال داخلی
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    76 1
    خودرو پارس ال ایکس از ایرانخودرو خریدم تا الان دو مرتبه صفحه کلاچش رو عوض کردم هنوز هم مشکل داره. خود نمایندگی هم میگه کاری نمیشه کرد دیگه. ده تا مشکل ریز و درشت دیگه هم مثل برف پاک کن، سفتی شیشه بالابر، صدای دیسک عقب ، سوختن پروژکتورها، لقی صندلی راننده و ... هم داره. الان این خودرو باید قیمتش بازم بره بالا؟ آقای شورای رقابت اینو چی میگی؟ اینو توضیح بده.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    36 1
    معلومه که اصلا منطقی نیست
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    61 1
    تو این مملکت چی با کیفیته که این دومیش باشه
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    44 1
    افزایش نرخ سال 91 غیرمنظقی بود که همه خودروها حداقل دو نیم برابر شدن اما ظاهراَ مثل خیلی کارهای دیوانه وار دیگه به کسی ربطی نداشت :
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    56 0
    مردم را مجبور میکنند که این خودروها را بااین قیمت بخرند.مردم بیچاره چاره ای ندارند.قیمت خودروهای خارجی اگر با قیمت واقعی عرضه میشد در این صورت میدیدی که خودروهای داخلی خریداری نداشتند.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    35 0
    قیمت خودرو که واقعی نیست ولی مهمتر از اون اینه که ببینیم معادل همین خودروها که در داخل تولید میشن، در خارج از ایران چه قیمتی دارن.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    28 1
    میبینیم که قیمت خودروهای ایرانی خیلی بیشتر از معادلهای خارجیه که میتونه ناشی از بالا بودن هزینه نیروی کار یا هزینهای بیهوده که روی قیمت خودرو میاد باشه. ولی مردم گناهی ندارن و اگه بازار آزاد باشه و رقابتی خودروسازها هم کیفیت رو بالاتر میبرن و قیمت هم نمیتونن خیلی بالا بکشن، چون کسی نمیخره.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    51 0
    چو دانی و پرسی، سوالت خطاست
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    49 0
    اکثر مردم وسعشون به همین ماشینای درپیتی وطنی میخوره. ماشینای خارجی هم خیلی گرونن. تا بوده ملت از دولتها حمایت کردن ولی دریغ از یه جو معرفت و غیرت از هیچکدوم از دولتها برای رفع مشکل بی کیفیتی خودروها. واقعا دیگه مردم موندن چیکار کنن. فقط خدا نجاتمون بده.....
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    35 1
    کیفیت خودرو ها با قیمت متناسب نیست و یه سوال از فروش بعضی خودروها سهمی به جایی یا نهادی و شخصی میرسه؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    19 0
    اصلاً اینطور نیست....
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    32 0
    به هیچوجه کیفیت بالا نرفته
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    5 63
    قیمت ها تا 80 درصد واقعی است به چند دلیل : 1 قیمت تمام شده ی محصول در تمام بخشهای صنعت در ایران بالاست و صنعت خودرو هم مستثنی نیست 2 معدل دلاری رو اگر در نظر بگیریم خودروهایی از این بهتر در سطح جهان تولید نمیشه اگر هم بشه تفاوت اندکی داره 3خودرو گران نیست ؛ قدرت خرید مردم پایین است
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    43 0
    واقعا اين چه سواليه؟ خب همه ميدونيد که قيمت خودرو اصلا قيمت واقعي نيست. منتها کسي به فکر نيست. مطرح کردن اين سوالا چه دردي رو دوا ميکنه؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    26 0
    درانحصار اگر تعرفه کمر شکن روی مردم برداشته شود همه می توانند ماشین خوب سوار شوند0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    23 1
    بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون . اخه این خودروها برای ۲۰ سال پیش اروپا هستند.ضمنا یا توجه به کمتر شدن تورم که ۵ برایر کمتر شده خودرو های خارجی هم باید یک پنجم شود.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    46 0
    بازاری که انحصاری باشه فساد و بی کیفیتی میارد؟ خودرو سازهای وطنی به برکت 40 سال حمایت بی چون و چرای دولت و انحصار بازار داخلی و رانت بازی با وزارت صنایع تو پرانتز براشون این و دولت و اون دولت فرقی نداره اونا هر وزیر و معاونی را به راحتی میارن تو خودشون قیمت خودرو را به دلار حساب میکنند و هزینه هاشون را به ریال پرداخت میکنند .
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    36 0
    قیمت خودرو در ایران تنها و تنها در مناطق آزاد واقعی و همچون سایر ممالک دنیاست
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    64 1
    آشغال تولید می کنند اسمش خودرو نیست
  • امین A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    3 0
    صنعت خودرو ایران مثل گاوه شیرده مریض و فاسدیه که مردم مجبورن از شیرش استفاده کنن
  • فرهاد A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    3 0
    الان 4 سال از ورود دولت جدید میگذره ولی توی این 4 سال و اون 8سال دولت قبل یعنی 12 سال صنعت خودرو به سمت پایین در حال سقوط هستش. از نظر دولت و مسولین 12 سال که هیچی 20 سال هم بگذره زمان خاصی محسوب نمیشه ولی توی این 12 سال شما ببنید شرکت های چینی تاسیس شده اند و الان به خودرو سار تبدیل شده اند و هر 3 سال کلا ظاهرو باطن خودرو هاشون رو هم عوض میکنند و ما تازه میخواهیم قرارداد ببندیم تا از 3 سال دیگه یه خودرو تولید 5 سال پیش یه شرکت رو مونتاژکنیم. ما هیچ وقت خودرو ساز نمیشیم ولی این روند باعث میشه علاوه بر اینکه خودرو ساز نشیم بلکه بهترین در فرش و زعفران و ....... هم نباشیم. تا دنیا هست خودرو های ما همین خواهد بود و ما و شما هم سر کار
  • ج سبزواری IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    3 0
    باور میکنین یک ملت به این بزرگی اسیر یک مافیای چند ده نفری شده که حتی به حرف بالاترین مقامات حکومتی هم نمیکنن واقعا دست چه قدرتی پشت این مافیا قرار داره که در هیچ شرایطی شکست نمیخوره واینهمه جان ومال مردم روبه باد میده وسودسرشار این بار انحصاری به جیب کی میره تعجب نمیکنم اگه ای مطلب رو روسایت نزارین
  • دکتر اسدی DE ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    3 0
    تقصیر خوده مردمه که اینا رو کم میخرنند اگر نخرند بزارارند کیفتشونو بالا ببرند یا ببندند در ایران خودرو و سایپا و. به بهانه اشتغال چندین نفر نباید یک ملت رو که به کشتن داد
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    1 0
    نمیدونم چرا یاد تعویض خودروهای 4 سال کارکرد شورای شهر تهران افتادم.بیت المال
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    4 0
    از کجا به کجا رسیدیم..ی زمانی بهترین ماشینا رو ایرانی سوار میشد/ببین چیکار دارن میکنن که سطح توقع مردم ما شده پراید/ی ماشین با 30 نوع طراحی مختلف..با دوچرخه بری شرف اره تا سوار ماشین ایرانی بشی.
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    1 1
    مدیریت فوتبال ما را نگاه کنید دقیقا مثل مدیریت صنعتمان است بی برنامه بی هدف الان11میلیارد تومان باید به تیم ترکیه ای بدهیم برای لغو دربی در المان هم جریمه سنگین باید به المانی ها بدهیم برای قرارداد ژوزه هم غرامت میلیاردی به پرتغالی ها....
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    3 0
    ظلم محض است خودرو بی کیفیت و ایمنی کم ملت ناراضی هستند
  • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    6 56
    من که از پرایدم خیلی راضیم برای داخل تهرون خیلی خیلی خوبه و بدون کوچکترین مشکلی کار کرده برام تا حالا با ماشین گرونتره شاسی بلند هم مسافرت میرم چون می ترسم بیارمش تو شهر
    • بی نام RO ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      0 1
      خوش بحالت
  • رضا آشیان A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    2 0
    مردم چه گناهی دارند که باید مجبور به استفاده از چنین خودروهایی بی‌کیفیت، با قیمت بالا باشند... فقط تنها راه ایجاد فضای رقابت یکسان است
  • سروش A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    2 0
    ارتقا پیدا کرده ... چون تعریف ارتقا توو ایران تغییر مدل یا رنگ :چراغ و سپر و جلوپنجره و زه و داشبورد و جا لیوانی و غربیلک فرمان و ... هستش
  • سروش A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    2 0
    وااااای اگه یه روز ورود خودرو آزاد بشه آرزوی الکی
  • جهان IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    2 0
    به خدا رفتم یه 206 سال 1381 خریدم که حداقل خودم بدونم این ماشین قدیمیه و خرج داره. به ولله دوسه سال قبل یه 206 اس دی خریدم از جونم سیر شدم.گارانتی میبردی فاکتورو میذاشتن جلوت امضا میکردی بعدا معلوم میشد اصلا کاری رو ماشین نکردنحالا شما میخوای خ ر کیو بگیری؟والا با این ماشین مستعمل راحت ترم.دوستان هم اشاره کردن مث بعضی از ورزشا که مافیا همه کارن اینجا هم یه تعداد مافیا هست که ما مردم نه میشناسیمشون نه اگه بشناسیم زورمون بشون میره.
  • علی میرزا A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    2 0
    برای حل مشکل کیفیت احتیاج به ارتقا کیفیت قطعه سازان داریم و برای حل مشکل قطعه سازی احتیاج به به روز رسانی دستگاهای موجود داریم متاسفانه قطعات تولیدی با دستگاه های حداقل 4050 سال پیش دارن تولید میشن. اینکه ما در صنعت نظامی قوی هستیم به دلیل اولویت وجود نقدینگی در این قسمت هست فقط کافیه مصوبه دوماه پیش مجلس و مرور کنید.مشکل بخش خودرو با ی برنامه ریزی جذب سرمایه و ورود تکنولوژی خارج از باند بازی و خروج کم کم از انحصار حل میشه که متاسفانه عزمی برای اون وجود نداره.
  • رضا IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    2 0
    من به شخصه حاضرم ماهیانه 50 هزارتومن از حقوقم کم بشه بدیم به کارگرا و کارمندای شرکتهای خودروسازی اگه بقیه هم مایل باشن می تونیم همه باهم حقوق این بنده خداها رو بدیم تا دولت و مافیای محترم دیگه نگران حقوق این عزیزان نباشن و کلا شر این خودرو سازها از سرمون کم بشه
  • navid IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    2 0
    فقط یه مسئولی بیاد بگه چرا دستمزد کارگر باید از یک چهارم در کشورهای اروپایی و امریکا کمتر باشه،اما قیمت همه چی منجمله بنزین باید واقعی باشه قیمت ماشین هم باید 3 برابر واقعی ترباشه و ماشین های بدرد نخور ایران خودرو و سایپا هم باید دوبرابر استاندارد بنزین مصرف کنند و تازه تولیدکننده ها به جای شرمندگی و سرافکندگی کلی هم ناز کنن برای مردموضعیت راهها و ترافیک هم که کسی مسئولش نیستواقعا ما پول چی رو میدیم؟
  • بی نام US ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    2 0
    بنظرم قیمت باید انقدر بالا برود که دیگر هیچکس ، هر قدر همنیازمند خودرو باشد زیر بار این عرابه های مرگ نرود.
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    2 0
    اگه اينقدر كه به فكر آزاد كردن قيمت ارز هستن ،قيمت ماشينو هم آزاد كنن خوب ميشه.........
  • بی نام EU ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    2 0
    ای توی که میگی خودروگران نیست اگرواقعانمیفهمی.؟بفهم....اگرهم میفهمی بایدبازیگرمیشدی
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    1 0
    تا زمانی که واردات آزاد نشه و رقابت ایجاد نشه همینی هستیم که 40 سال پیش بودیم و هر روز گران تر از دیروز
  • بی نام A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    2 2
    اگه من را بگذارند مدیر عامل ایران خودرو یا سایپا میدونم چیکار کنم....
  • هاشم IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    1 1
    حقیقت اینه خودروسازی ایران با تزیریق میلیاردها تومان پول زنده اس. اما توجه کنید از کل صنعت ایران همین خودروسازی مونده. اگر اینم نباشه با عربستان هیچ فرقی نداریم. پس لازمه.