موسیقی-نمایش «هفت مجلس در عزا و معجزه» به کارگردانی محمد رحمانیان به مدت پنج شب در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسیقی نمایش «هفت مجلس در عزا و معجزه» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان که شامل قسمت‌هایی از نمایش «مسافران» و «مرکب‌خوانی» است از 24 تا 28 آبان و تنها برای پنج شب هر روز ساعت 1830 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود. 

نمایش «مسافران» در سال 85 یک شب روی صحنه رفت؛ در این نمایش چهار زائر به همراه یک راننده از جاده هراز به سمت مشهد می‌روند و هر کدام مونولوگی در مورد این سفر می‌گویند. به جز پنج قطعه‌‌ از نمایش «مسافران» در «هفت مجلس در عزا و معجزه» دو قطعه از نمایش «مرکب‌خوانی» هم اجرا می‌شود که قطعات مدرن‌تری در باب عزا و سوگواری هستند.

خوانش‌گران «هفت مجلس در عزا و معجزه» بدون تغییر نسبت به اجرای «مسافران» در سال 85 علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، سیما تیرانداز، افشین هاشمی و حبیب رضایی هستند. افشین هاشمی در بخشی از این اثر  نقش یک خواننده محلی خراسانی را بازی می‌کند. 

برخلاف سال 85 که تنظیم و ساخت موسیقی بر عهده سعید ذهنی بود، این بار کار به سردار سرمست به عنوان پیانیست و تنظیم‌کننده سپرده شده است که رضا یزدانی، هاله سیفی‌زاده و بهرخ شورورزی نیز در مقام خواننده او را با آثاری از بابک بیات، سعید ذهنی، علیرضا افکاری، میشل لوگران، رشید بهبودف و موسیقی محلی خراسانی همراهی می‌کنند.

ترانه‌های این موسیقی-نمایش که پیش از آن که به نمایشنامه‌خوانی شبیه باشد به اجرا نزدیک است و علاوه بر استفاده از دکور، از طراحی لباس هم بهره می‌برد توسط  عبدالجبار کاکایی، سپیده ذهنی و افشین مقدم سروده شده است.

موسیقی -نمایش «هفت مجلس در عزا و معجزه» از بیست و چهارم تا بیست و هشتم آبان هر روز ساعت 18:30 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

58242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =