۰ نفر
۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷

عباس عبدی در تحلیلی حیرت آور درباره آقای علی مطهری از این که علی مطهری حرف هایی درباره آزادی زده اظهار ناخرسندی کرده. به زعم آقای عبدی این حرف ها نه تنها به نفع جریان اصلاحات نیست که حتی می تواند به ضرر آن ها هم تمام شود. حقیقتش را بخواهید من هنوز آن قدر سیاستمدار نشده ام که بدانم سود و زیان جریان اصلاحات در چیست.بدون شک اطلاعات آقای عبدی در این زمینه حتما از بنده بیشتر است و رایی که در این باره دارند به صواب نزدیک تر.

اما تلاش آقای عبدی و دوستان ایشان را برای دو قطبی کردن فضای سیاسی کشور اصلا خوش نمی دارم. و نه آقای عبدی که هرکس دیگری که بخواهد مردم را و یا نمایندگانشان را به دو طیف تقسیم کند و طیفی را خوبی مطلق و طیف دیگر را پلیدی محض معرفی کند نمی پسندم. آقای عبدی یک آدم سیاسی است و اهل سیاست به منافع فردی و جمعی خود بیش از هر چیز دیگری ممکن است فکر کند. یعنی به نفع آقای عبدی است که تقسیم کار انجام بدهند، به این صورت که آقای عبدی و دوستانشان وظیفه دفاع از آزادی بیان، آزادی های سیاسی و اجتماعی و هنری را عهده دار شوند و طرف مقابل هم از بگیر و ببند و تحدید آزادی سخن بگوید. مردم هم با دیدن آقای عبدی و دوستانشان در کوچه و خیابان برایشان هورا بکشند و از آن ها امضا بگیرند و با دیدن طرف مقابل هرچه فحش از بچگی آموخته اند نثار آن ها کنند و با تخم مرغ گندیده و گوجه له شده در مجامع رسمی از آن ها استقبال کنند. عادلانه است، نیست؟به قول شاعر:

زیباتر آنچه مانده ز بابا از آن تو

بد ای برادر از من و اعلا از آن تو

این تاس خالی از من و آن کوزه‌ای که بود

پارینه پر ز شهد مصفا از آن تو

یابوی ریسمان گسل میخ کن ز من

مهمیز کله تیز مطلا از آن تو

آن دیگ لب شکستهٔ صابون پزی ز من

آن چمچهٔ هریسه و حلوا از آن تو

این غوچ شاخ کج که زند شاخ، از آن من

غوغای جنگ غوچ و تماشا از آن تو

این استر چموش لگد زن ازآن من

آن گربهٔ مصاحب بابا از آن تو

از صحن خانه تا به لب بام از آن من

از بام خانه تا به ثریا از آن تو

آقای عبدی برای کسادی رونق بازار آقای مطهری ایشان را به تناقض گویی هم متهم می کند تا دیگران خدای ناکرده گمان نکنند آقای مطهری این حرف ها را از سر اعتقاد زده. در واقع می خواهند این گونه جلوه دهند که آقای مطهری موجود متعارض و متناقضی است که درهم و کیلویی چیزهایی می گوید که هیچ کدام ربطی به هم ندارند. از یک سو با بد حجابی مخالف است و از سویی مخالف کسانی که در پی تحدید آزادی هستند. جالب این که عین این حرف را دوستان خودارزشی پندار هم می زنند تا حرف های علی مطهری را بی ارزش جلوه دهند. ظاهرا دوستان این طرفی و آن طرفی سر هر چه با هم اختلاف نظر داشته باشند سر تقسیم کار با هم مشکلی ندارند. به هر حال فرمود:

هر که را شغلی است در عالم

شغل بعضی ها مسلمانی است

بعضی ها شغلشان مسلمانی است و بعضی ها هم شغلشان دفاع از آزادی ودوطرف ماجرا طبق یک قانون نانوشته تصمیم گرفته اند سرشان به کار خودشان مشغول باشد و هرگاه یک آدم سیاست ندان وارد معرکه می شود و کافه را به هم می ریزد از هر دو سو به او هجوم آورند که چرا بدون این که با ما هماهنگ کنی از آزادی و یا از ارزش ها دفاع کردی؟ اتفاقا اگر قرار باشد مته به خشخاش بگذاریم و به دنبال تناقض در دوستان سیاسی کارمان بگردیم تناقض در رفتار و کردار آنهایی که منتقد علی مطهری اند به مراتب از تناقضات علی مطهری بیشتر است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    26 5
    درود بر مطهری
  • بی نام US ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    20 6
    صد در صد
  • بی نام US ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    10 5
    تحدید یعنی چی؟
    • مريم A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
      5 1
      يعني محدود كردن
    • سید عبدالجواد موسوی A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
      8 3
      یعنی محدود کردن. یعنی حد و مرز تعیین کردن.
    • بی نام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
      2 1
      یعنی محدود کردن
    • بی نام A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
      1 1
      محدود کردن، حد تعیین کردن برا چیزی
    • بی نام A1 ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
      2 2
      محدود کردن.
  • علی 2 EU ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    6 5
    بدون استناد به رای مردم با یک برداشت سنتی اسلامی به قضیه ورود پیدا کرده و به کل نظر مردم را نادیده می گیرد ، هرچند که شاید نظر ایشان نظر اکثیرت جامعه باشد . ولی از ان طرف در طول 8 سال گذشته قوانین و برنامه های چلش بر انگیز زیادی مانند هدفمندی یارانه ها به تصویب رسید که بنده هیچ نقد و مخالفت سر و صدا دار و توجه جلب کنی که بتواند مانع از تصویب این قوانین و یا انحاف در آنها شوند از آقای مطهری ندیدم و همه میدانیم که بسیاری از آن مسائل شاید بسیار مهمتر از موضوعاتی مانند حجاب و حصر بودند که عدم توجه به آنها امروز کشور را به پرتگاه سقوط کشانده . پس به نظر من هم رفتار آقای مطهری هم خیلی آزاد منشانه نیست ، هرچند از رفتار بسیاری بهتر است ولی تنقضات اساسی زیادی دارد که قابل چشم پوشی نیست. کاش چاپش کنی
  • علی 1 EU ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    12 7
    هر چند به نظرم آقای مطهری در حال حاضر معقولترین سیاست مدار کشور است اما تا حدودی با حرف آقای عبدی موافقم. تا زمانی حق نظر و رای مردم آنطور که باید به رسمیت شناخته نشود حرف های امثال آقای مطهری در حد تئوری باقی مانده و جنبه عملی ندارد. موضوع اینجاست که وضع به حدی از در هم ریختگی رسیده که در بسیاری از امور نیازمند آن است که نظر مردم فصل الخطاب باشد و نه هیچ کس دیگر. از طرف دیگر، مسئولین هم برای توجیه اعمال خود آنها را به اسلام پیوند میدهند تا جای حرف و سخن و اعتراضی نماند.در چنین شرایطی من دیدم که آقای مطهری بر سر موضوع حجاب که امروز به موضوعی حساسیت برانگیز برای مردم تبدیل شده یک طرفه و...
  • بی نام A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    11 4
    درود بر مطهری و پدر بزرگوارش