سیاست دنیای عجیبی است و از آن عجیب تر بعضی سیاستمداران. این روزها چیزهای غریبی می شنویم. چیزهای غریب از آدم هایی عجیب. آدم هایی که راست راست توی چشم من و شما زل می زنند و می گویند بابک زنجانی را اصلاح طلبان سر کار آوردند. تحریم ها محصول سیاست تعادل و گفت و گوست.

تازگی ها هم یک چیز خیلی بدیع کشف کرده اند و آن هم این که: رحیمی را نیروهای اصولگرا به دادگاه کشاندند و اگرنه که اصلاح طلبان به شدت از او حمایت می کردند و نمی گذاشتند پای او به دادگاه برسد. این نوابغ همان هاییند که می گفتند مشایی با اصلاح طلبان هماهنگ است. حتی کار را به جایی رساندند که مدعی شدند مشایی آدم هاشمی است و اصلا کاندیداتوری او برای ریاست جمهوری آن هم همزمان با آقای هاشمی یک نقشه مشترک بوده تا شورای نگهبان را در یک موقعیت متناقض قرار دهد. همه این حرف ها علی رغم بی اصل و بنیاد بودنشان قابل درک بود. به هرحال سیاست است و سیاست بازان هم باید یک جورهایی ندانم کاری ها و خطاهایشان را به گردن دیگری بیندازند. اصلا یکی از شروط راز بقا برای سیاستمداران در این ملک همین به گردن نگرفتن اشتباهات خرد و کلان است. مگر این جا ژاپن است؟ اگر قرار باشد سیاستمداران ما آن قدر صداقت داشته باشند که به اشتباهاتشان اعتراف کنند و بابت اشتباهاتشان از مردم این سرزمین عذرخواهی کنند که عمر سیاست ورزی شان به چند روز هم نخواهد کشید. پس باید راحت ترین راه را که همانا هیچ مسئولیتی را نپذیرفتن است و همه اشتباهات را به گردن دیگران انداختن انتخاب کرد.تا این جایش قابل درک است. اما به قول آن گنجشک بی نوا چیزی باید گفت که بگنجد.

بالاخره این درست که ما از بیخ سیاست نمی فهمیم و آن قدر بی استعدادیم که نمی توانیم معنای چنین پشتک واروهایی را بفهمیم اما به خدا هرچیزی حدی دارد. این درست که ما به قول شاملو حافظه تاریخی نداریم اما کم حافظگی با آلزایمر خیلی فرق دارد. هفتاد هشتاد میلیون نفر همزمان با هم که آلزایمر نگرفته اند. همان ها که تا دیروز برای احمدی نژاد و یارانش سینه سپر می کردند و دولت او را دولتی امام زمانی و انقلابی می خواندند حالا چشم در چشم ما مدعی می شوند که از اول با این دولت مشکل داشتند و اگر آن ها نبودند آقای رحیمی معاون اول ایشان الان آزادانه داشت به فعالیت های سیاسی و اقتصادی اش ادامه می داد. آن ها بودند که جلوی توطئه شوم اصلاح طلبان را گرفتند و اگرنه معلوم نبود چه بر سر این کشور می آمد. باز هم تا به این جایش یک جورهایی قابل تحمل است. من ترسم از این است این جماعت که وهم برشان داشته خیلی رند و خوشمزه اند به زودی مدعی شوند احمدی نژاد کاندیدای اصلاح طلبان بوده و از اول هم این یک نقشه شوم استعماری بوده تا سر ما و دیگران کلاه بگذارند و یک آدم استحاله شده سکولار لیبرال خود فروخته ماسون صهیون زده سلطنت طلب را به اسم یک اصولگرای عدالت طلب معرفی کنند و مردم ایران هم که کشته مرده عدالتند فریب این جریان را خورده و انقلاب را دو دستی به نا اهلان و نا محرمان سپردند و اگر نبود درایت این دوستان انقلابی معلوم نبود این اصلاح طلبان به رهبری احمدی نژاد چه بلاها که بر سر ما نمی آوردند. باور بفرمایید شوخی نمی کنم.اگر کسی نباشد که به این دوستان خودارزشی پندار چیزی بگوید بعید نیست این حرف ها را به زودی بشنویم. آن وقت دیگر چاره ای نداریم جز این که برویم جلوی آینه و با دقت به کله خودمان خیره شویم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    88 7
    دمت گرم
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    16 85
    تعریف ها و تمجیدهای رحمی از آقای رفسنجانی در زمان مسئولیت استانداری در اینترنت موجوده
    • مهدی IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
      8 0
      چه ربظی داره؟ چاپلوسی های احمدینژاد هم موقع استانداری ش موجوده. نشون بدم؟
    • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
      3 0
      اتفاقاً تمجیدهای دکتر احمدی‌نژاد از حاج‌آقا رفسنجانی هم در زمان استانداری‌اش موجود است
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    12 46
    از روز اول به نظرم می آمد که اصلاح طلب است
  • رضا A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    47 2
    عالی بود. خدا کنه در انتخابات بعدی این حافظه ضعیف تاریخی کار دست ما بده.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    39 3
    گنجشک بینوااا... خخخخخخخ
  • رامین A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    61 4
    به این می گن یه تحلیل بسیار زیبا و دلنشین...
  • روزبه IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    62 3
    متشکر از شما .... حرف دل ما را گفتید
  • صمدی EU ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    39 4
    واقعا تبریک میگم به این صراحت لهجه و حقیقت گویی شما/من به عنوان یک عضو این جامعه میگُرخَم وقتی صحبتهای دوستان اصول گرا را میخونم در مورد رحیمی و احمدی نژاد و ... واقعا اینا چی جوری میتونند اینقدر قشنگ تغییر موضع یدهند؟ الــلــــه اکـــــبر
  • سینا IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    33 5
    معرکه بود سید جون بیداد کردی...همین.
  • m A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    9 17
    بعید هم نیست راست بگن احتمال هیچ چیزی صفر نیست چه رسد توی سیاست که احتمال هر چیزی پشت پرده ای هست..
  • ناشناس A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    45 3
    ما دیگه فریب نمی خوریم. خوب احمدی نژاد را شناختیم. اون از معاونش. بابک زنجانی و مرتضوی..
  • بی نام IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    50 3
    اينكه قبلا از چه جرياني بوده مهم نيست مهم اينه كه اين سالها كه خلاف مرتكب شده حامي احمدي نژاد بوده خود احمدي نژاد هم يادش رفته كه در زمان هاشمي خودش رو بالا كشيد و بعد براي بيشتر بالا كشيدن خود به هاشمي چه افتراها بست خدا جاي حق نشسته و افرين به تحليل شما
  • امیر تبریز اوغلی A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    3 5
    تصور کردنش هم سخته
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    17 2
    گل گفتید آقای موسوی
  • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    0 1
    براتون متاسفم