بالاخره کسانی که دو هفته تمام با استناد به یک دروغ آشکار هرچه دلشان خواست نثار دولت کردند تصمیم گرفتند خاموش شوند. خدا اموات آقای آقا تهرانی را بیامرزد که به جای اعتماد به دوستان خودارزشی پندار درست ترین و ساده ترین راه را برگزید و یک آلبوم موسیقی تهیه کرد و با گوش خود شنید که برخلاف شایعاتی که دوستان به ظاهر انقلابی و مومن می پراکنند این آلبوم تک خوانی صدای یک خانم نیست.

 

این نخستین بار نیست که مدعیان دینداری دروغی را علم می کنند و در پناه آن داستان ساختگی شان اهداف سیاسی شان را پی می گیرند. ما به این شایعات و رفتارهای برآمده از آن عادت داریم و آن قدر این رفتارها برایمان تکراری شده که حتی نای افشا کردن حقیقت ماجرا را هم نداریم.چه قدر بگوییم برادر من طبق همان دینی که تو مدعی پیروی از آن هستی دروغگویی معادل دشمنی کردن با خداوند است؟ تا کی به واعظان بی عمل بگوییم دروغ آتشی است که خرمن دین و دنیا را می سوزاند و نمی توان جامعه ای را بر دروغ بنا نهاد و مناسبات آن را سر و سامان داد؟ ما به این دروغ ها عادت داریم و درست به همین دلیل است که از دروغگویان توقع نداریم حالا که مچشان باز شده از ما و آن هایی که به تیغ دروغ و تهمت نواخته شدند عذرخواهی کنند. آن ها شغلشان دروغگویی است و در حقیقت بر اقتضای طبیعتشان رفتار می کنند. این دروغ هم مثل خیلی از دروغ های دیگر تمام شد و مدعیان دین مداری یکی- دو روزی نفس چاق می کنند تا برای دروغ بعدی آماده شوند. ما هم زرهی از زخم و ملامت بر تن می کنیم تا در مواجه بعدی که بی گمان شدید تر از هجمه پیشین است آسیب کم تری ببینیم و این دور ادامه خواهد داشت تا آن زمان که پرده برافتد.تا آن زمان چه ها بر این سرزمین و فرزندانمان خواهد رفت نمی دانم اما چند پرسش دارم: گیرم که با دروغ بتوان حریف را از پای درآورد و قدرت را به دست گرفت آیا می توان با جامعه ای که بر پایه دروغ بنا شده کاری از پیش برد؟ آیا چنان که مدعیان می گویند می توان جامعه ای اخلاقی و ارزشی بنا نهاد؟ آن هم با دروغ؟ممکن است مدعیان با خود بگویند هدفی که ما بدان معتقدیم آن قدر مقدس است که می توان برای رسیدن به آن دروغ هم گفت.

ممکن است مدعیان بگویند ما می خواهیم جامعه ای براساس عدل و ظلم ستیزی بنا کنیم و به خاطر رسیدن به چنین جامعه ای دروغ بستن به این و آن خیلی هم کار بدی نیست. استالین هم با چنین توجیهی میلیون ها نفر را به زیرخاک فرستاد به این امید که فردا روزی که جامعه موعود را بنا کرد مردمان او را خواهند بخشید و رفاه و عدالتی را که به دست آوردند آن قدر عزیز خواهند داشت که آن جنایت ها را به هیچ خواهند گرفت. ساکنان نگونبخت اشرف و لیبرتی روزی که در کوچه و خیابان بمب می گذاشتند و مردم بی گناه و بی پناه را به خاک و خون می کشیدند می گفتند هدف وسیله را توجیه می کند. آن ها در خیال خام خود می خواستند برای خلق آزادی به ارمغان بیاورند و این هدیتی نه چندان کم بها بود، پس گمان می بردند خدا و خلق خدا آن ها را خواهند بخشید. فرجام شوم آن ها آشکارا گواه آن است که به نفرین خدا و خلق خدا گرفتار آمده اند. بگذریم. غرض آن که اندکی آشنایی با مفاهیم دینی کافی است تا بفهمیم نمی توان از راه پلیدی و پلشتی به پاکی و زلالی رسید. راه عین مقصد است و به قول شاعر:

در این نیم که رسد تن به وصل یا نرسد

همین که عمر شود صرف جستجو کافی است

راه اگر راه درستی باشد حتی اگر به مقصدی ختم نشود عین درستی و راستی و پیروزی است اما اگر راه کژی و ناراستی باشد فرجامی جز تباهی نخواهد داشت. این را تاریخ اثبات کرده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توحید IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    28 2
    ماکیاولیسم: "نیکلا ماکیاولی که بنیاد این نظریه خود را پیرامون روش و هدف در سیاست قرار داده، هدف عمل سیاسی را دستیابی به قدرت می‌داند و بنابراین، آن را محدود به هیچ حکم اخلاقی نمی‌داند و در نتیجه به کار بردن هر وسیله‌ای را در سیاست برای پیشبرد اهداف مجاز می‌شمارد و بدین گونه سیاست را به کلی از اخلاق جدا می‌داند"
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    44 2
    تاریخ............ عمرم تموم شد با مدیریت امثال همین آدمهای دروغگو
    • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
      8 3
      خودمون هم کم دروغ نمیگیم.اینایی که بهشون میگیم دروغگو از مریخ که نیومدن.از میون خودمون اومدن.
    • خس و خاشاک تازه به دوران رسیده IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
      1 1
      دنبال آن نوشته و نویسنده ای هستم که " دروغ " را به معنی کامل کلمه معنا و تفسیر کند جانانه به ریز مسایل اجتماعی نفوذ کند و بفهمد و بنویسد. از هیچ رییس جمهوری دفاع نکند و از هیچ جناح سیاسی نترسد و قلمش در چرخه وام های دوم خرداد و سوم تیر و 22 خرداد و ... نچرخد .
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    22 1
    من دیگه حرفی ندارم.
  • رضا A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    34 1
    شاید وقتشه که برخی حضرات قبل از فتوا خود از حقیقت یک چیز مستقیماً مطمئن شوند تا مردم خود را زیر سلطه خود ارزشی ها حس نکنند. باور کنید هم مصلحت مردم و هم دین همینه.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    19 1
    هدف وسیله را توجیه کرده ومیکند
  • محمود A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    29 8
    واقعا ماهرانه حرف دلم را زدی. دارم یواش یواش عاشقت می شم. حرفحاتون مثل حرف های دکتر مطهری به دل می شینه.
    • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
      1 0
      بگو حرفت به دل میشینه .همین .صغرای کبری نچین .
  • بی نام A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    1 0
    سید جان آنها از همان اول می دانند که این ماجرا دروغ است و هم می دانند که این دروغ پس از چندی مشخص می شود اما این را هم می دانند که این وسط منافعی برایشان موجود است که از همه چیز مهمتر است و البته این را هم می دانند که اینجا دروغ و تهمت و افترا و... هیچگاه پیگیری نخواهد شد
  • سعید خان بی سواد IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    1 0
    حافظ اگر قدم زنی در ره خاندان به صدق بدرقه رهت شود همت شحنه نجف . اعتقاد راسخ دارم کسی که بی شیله و پیله و حقیقتا به دنبال دین و دیانت هست دچار چنین اشتباهاتی نمی شود . کسی که میداند و میفهمد که ابلیس شناسی مقدم بر دیگر شناخت هاست در دام این چنینی نمی افتد . اگر هم دوستان به ظاهر انقلابی و مومن هم به اشتباه در دام افتادند نباید حکم اعدام برایشان صادر کرد و از استالین و اشرفیون و ... برایشان چماقی ساخت جناب موسوی . اگر درک عمیقتری از مسایل اجتماعی داشته باشیم در کاربست کلمات و لغات که امانتی بس مهم در دستان نویسندگان هست دقت بیشتری می کردیم .
  • علي A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    1 0
    يعني شما قبول داريد كه گروهي ازراه پليدي وپلشتي ميخواهند به پاكي وزلالي برسندوخودشان نمي دانندكه اين امر ممكن نيست
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    1 0
    من هم دروغ می گویم ولی به کسی صدمه نمی زنه مثلا موقعی که پول نداشتیم به بچه ها دروغ می گفتم تا درس بخونند واز تاریکی نترسند وخوب بود یک جوری امید می دادم ولی دروغ که بزرگ باشه شخص مهمی بگه و جامعه را به فنا ببره فرق می کنه .الان جامعه ما با ان دروغ بزرگ شده .و کاری نمیشه کرد .