استاندار لرستان گفت: تا آنجا که قانون به ما اجازه دهد در راستای حل مشکلات بازنشستگان اقدام خواهیم کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید موسی خادمی در جلسه کانون بازنشستگان استان اظهار داشت: امیدواریم حرکاتی که باعث ایجاد اختلاف و کاهش اعتماد و ناامیدی میان اقشار مردم می‌شود دیگر تکرار نشوند.

وی با بیان اینکه مشکلات در هر حوزه نشان می‌دهد که نظارت خوبی نداشته‌ایم، افزود: امروزه از مشکلات صندوق بازنشستگی در ادبیات برنامه‌ریزی به عنوان ابرچالش‌ها یاد می‌شود.

خادمی با اشاره به اینکه وجود صندوق بازنشستگی جهت سرمایه‌گذاری اندوخته‌های گذشته و به مرحله تولید رساندن آنان است، بیان داشت: به علت طولانی شدن دوران بازنشستگی ورودی صندوق از خروجی آن کمتر می‌شود بنابراین برای جبران و کاهش اختلاف باید با استفاده از سرمایه این صندوق کار اقتصادی و تولیدی انجام داد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه بدلیل مدیریت اشتباه و استفاده نامناسب از سرمایه این صندوق با مشکلاتی مواجه شده‌ایم که امید می‌رود با توجه به ظرفیت‌های کشور و منابع زیاد کشور با کمک مردم و مسئولین مشکلات حل شود. استاندار لرستان به طور کلی مشکلات بازنشستگان استان را در سه بخش عنوان کرد و گفت: بخش اول مربوط به بحث‌های ملی می‌شود که در اختیار استان نیست اما می‌توانیم طرح‌ها و پیشنهادهای اصلی را به مرکز انتقال دهیم.

وی مرحله بعدی را مربوط به مردم و همه اقشار جامعه دانست و افزود: احترام به بازنشستگان و جایگاه آنان از بحث‌های فرهنگی و اجتماعی است که دولت نقش زیادی در آن ندارد.

خادمی بخش دیگر این مشکلات را در دولت و عملکرد مدیران عنوان کرد و ادامه داد: هر آنچه قانون و اختیارات به ما اجازه دهد در راستای حل مشکلات اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به تهیه زمین برای ساخت خانه امید در خرم‌آباد تصریح کرد: با همکاری شهرداری کمیته‌ای جهت مشخص کردن مکان این خانه تشکیل خواهد شد تا هر چه سریع‌تر جهت احداث آن اقدام شود.

 

۴۸
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =