۰ نفر
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

تسنیم نوشت:قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳ سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۱ دلار و ۲۳ سنت رسید.

قیمت نفت امروز نوسان چندانی را شاهد نبود اما تحت فشار افزایش تولید نفت آمریکا و تردید ها در مورد حمایت روسیه از تمدید توافق کاهش تولید قیمت ها در آستانه ثبت اولین هفته کاهشی طی 6 هفته اخیر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 3 سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 61 دلار و 23 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با 22 سنت افزایش به 55 دلار و 36 سنت رسید. تجار گفتند، صادرات قابل توجه نفت خام آمریکا عامل رشد قیمت نفت خام آمریکا بوده است.

با این وجود قیمت نفت خام به دلیل نگرانی ها از رشد تولید و میزان ذخایر آمریکا در آستانه ثبت کاهش هفتگی 2 تا 4 درصدی قرار دارد.

بانک سرمایه گذاری جفریز آمریکا در یادداشتی نوشت: «حمایت روسیه از تمدید رسمی توافق کاهش تولی در نشست 30 نوامبر اوپک ظاهرا با تردیدهایی مواجه است، ولو اینکه ممکن است این عدم حمایت به دلیل موکول شدن این توافق به سه ماهه نخست سال 2018 باشد.»

پایبندی اوپک و متحدانش از جمله روسیه به توافق کاهش تولید از ماه ژانویه به این طرف موجب شده تا قیمت نفت در طی ماه های اخیر روندی صعودی را شاهد باشد.

این امر سبب شده تا قیمت نفت برنت از ماه ژوئن به این طرف تقریبا 40 درصد افزایش یابد.

بانک ای بی ان آمرو در یادداشتی نوشت: «توافق کاهش تولید بین اوپک و تولید کنندگان غیر اوپکی منجر به کاهش میزان ذخایر نفتی و ترمیم قیمت نفت شده است... ما انتظار داریم در طی سال 2018 رشد قیمت نفت تداوم یابد و به سمت 75 دلار حرکت کند.»

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =