۰ نفر
۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

مهر نوشت:به رغم همه تلاش ها برای پاکسازی اراضی آلوده به مین در استان ایلام اما همچنان معضلات ناشی از انفجار مین هایی که در حین پاکسازی میادین مین جابه جا و پنهان شده برای مردم استان وجود دارد.

 مرکز مین زدایی استان در سال های گذشته بخش اعظمی از میادین آلوده به مین در شهرستان های مرزی را پاکسازی کرده اما به رغم این تلاش ها افرادی که قربانی این دشمن خاموش شده اند از دغدغه های درمانی و مشکلات خود سخن دارند.

این بچه ها آرزوهایشان اینجا بود که رنگ باخت، آنجایی که دشمن خاموش در کمین آنها نشسته بود.

دشمنی خاموش که گاه و بیگاه غم را بر دل عده ای از هم استانی هایمان می نشاند و حالا گله مند از زخم های که بر وجودشان نشسته است.

مهدی عزیزی یکی از کودکان آسیب دیده از انفجار مین گفت: دانش آموز بودم که در زنگ تفریح در حال بازی کردن بودیم که ناگهانی پاهایم به مین برخورد کرد و منفجر شد.

رضا نصیری یکی دیگر از دانش آموزان آسیب دیده بر اثر انفجار مین در گفتگویی گفت: در زمان درس خواندن و نوشتن تکالیف به سختی می توانم تکالیف انجام بدهم و با دستم کار کنم.

محمد نصیری پدر این دانش آموز نیز در گفتگویی گفت: داروهایی که جهت مداوا و جهت خارش پوست دست فرزندم خریداری می کنم به صورت آزاد با هزینه های گرانی است که در ماه سه بار این پمادها را خریداری می کنم.

افراد آسیب دیده تحت پوشش درمان

سلیمان رستمیان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در این زمینه اظهار داشت: بر اساس ضوابط و دستورالعمل های که ستاد نیروهای مسلح برای تایید درصد ابلاغ کرده است این افراد آسیب دیده تحت پوشش بنیاد قرار گرفتند.

وی افزود: از جهت هزینه های درمانی ۱۰۰ درصد هزینه های درمانی این افراد چه جراحی، بستری و هزینه های عمومی بر عهده بنیاد است.

سربازانی که مین ها را خنثی می کنند، سربازانی بی نام و نشان که در میدانی بزرگ به جنگ با این دشمن خاموش می روند، آری اینجا جنگی مهم وقتی معنا می یابد که بهایش جان می شود.

روی زمین در استان میدان مین نمانده است

بهرام میثمی رئیس مرکز مین زدایی استان ایلام نیز اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد مناطق مرزی استان ایلام آلوده به مین و مواد منفجره بوده است.

وی افزود: با همت این سربازان تا الان تقریبا روی زمین در استان میدان مین نمانده است، مشکلی که هم اکنون وجود دارد این است که در سال های گذشته مین هایی بوده که حرکت کرده و این جابجایی مین ها را در عمق برده که الان کاوش آنها بسیار سخت شده است.

البته میثمی از اجرای عملیات برای پاکسازی کامل مناطق مرزی خبر داد و گفت: هم اکنون در سه مرحله در حال کار پاکسازی هستیم، بازنگری عبور مجدد زمین های که کار شده و زمین های که پاکسازی شده است و همچنین مرحله ای که هم اکنون مهم است و در حال انجام آن هستیم تخلیه و کاوش سنگرها و کانال ها و نیز قرارگاه ها بوده است.

امیدواریم که روزی فرا برسد که دیگر اثری از زمین های این دشمن خاموش در دل این خاک پهناور دیده نشود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =