باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران قدرت منحصر به فرد است که نه قابل انهدام و نه قابل رقابت است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ظهر امروز در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه های استان کردستان با تاکید بر ضرورت بهره گیری از فرصتی که امنیت مثال زدنی کشور در خدمت بخش اقتصاد قرار داده است اظهار داشت: باید از این موقعیت ارزشمند که به برکت خون هزاران شهید و ایثارگر حاصل شده برای رفع اصلی ترین چالش کشور که وضعیت اقتصادی و معیشت مردم است بهره ببریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در بخش پرسش و پاسخ با دانشجویان گفت: تاثیر فضای مجازی کمتر از زندگی حقیقی افراد نیست و در زندگی نسل جوان ما بسیار دارای اهمیت است و از نظر این تاثیر گذاری، فضای مجازی به فضایی حقیقی تبدیل شده است.

شمخانی گفت: ما دیر وارد این فضا شده و دچار عقب ماندگی در این مهم هستیم اما برای این مهم ساختار درست کرده و جمهوری اسلامی اندک اندک بر این فضا مسلط شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران قدرت منحصر به فرد عبرت گرفته از وضعیت جنگ هشت ساله است که نه قابل انهدام و نه قابل رقابت است، افزود: توان علمی موشکی ایران فراتر از توان تولیدی ایران است و علت شکاف در این بین ناتوانی در تولید و عدم شناخت بحران های فنی نیست، بلکه منابع مالی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه چرا ایران با وجود مشکلات اقتصادی که دارد، هزینه‌های زیادی را در کشورهایی مانند فلسطین، لبنان و سوریه انجام می دهد، عنوان کرد: هزینه ای که آمریکایی ها، سعودی ها و دیگر کشورها در منطقه انجام می دهند تریلیون ها دلار است و ایران مشابه چنین پول هایی را ندارد.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا گفت: آمریکا دو تریلیون دلار در عراق و افغانستان خرج کرده و کشورهایی چون عربستان، میلیاردها دلار برای برهم زدن در سوریه هزینه کرده اند در حالی که ایران با کمترین هزینه ها اقتدار منطقه ای را بدست آورده و در مقابل چنین هزینه های عددی نیست.

شمخانی گفت: امنیت ایران در مرزهای کشور تامین نمی شود بلکه فراتر از مرز های ایران است و زمانی که امنیت به مرزهای ایران کشیده شود ملت تصمیم گیرنده امنیت ایران نخواهند بود بلکه داعش و قدرت های منطقه برای ایران تصمصیم خواهند گرفت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اعدادی که گفته می شود دروغ است، اظهار کرد: هزینه هایی که ایران انجام می دهد در قبال تامین امنیت مردم است و سرمایه گذاری نیز در بازار های مانند سوریه و لبنان انجام می گیرد که باید از آن استفاده کرد و حتما باز پس گیری آن در قبال هزینه هایی که شده است قابل دریافت است.

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =