در جلسه بررسی اهالی منطقه 8 تهران عنوان شد مردم این منطقه از نیروی انتظامی درخواست افزایش گشت‌های تامین امنیت را دارند.

عضو هیئت رئیسه شورا و رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی مشکلات محلات تهران در کمیته نظارت، طی جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان حوزه مدیریت شهری به بررسی مشکلات محله نارمک در محدوده شهرداری منطقه 8 پرداخت.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محسن پیرهادی، اختصاص و واگذاری ساختمان مناسب به عنوان سرای محله را مهمترین خواسته شورایاری و هیئت امنای محله مذکور عنوان کرد و گفت: موقعیت ساختمان فعلی سرا، یک ساختمان 4 طبقه در یک کوچه بن بست با عرض کم است که حتی امکان ورود وسایل نقلیه به داخل کوچه وجود ندارد و این مسئله از لحاظ ایمنی در شرایط بحرانی اعم از آتش سوزی، زلزله و ... مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.
او با بیان اینکه سرای محله یک مکان عمومی است و تعداد کثیری از اهالی محله در آن، در حال فعالیت و رفت و آمد هستند، در نشست بررسی مشکلات منطقه 8 تهران گفت: می بایست دسترسی به سرای محله به صورتی باشد که در هنگام وقوع حادثه و یا بروز بحران بتوان با سرعت عمل، وضعیت را کنترل کرد که این مسئله در مورد ساختمان سرای محله نارمک صدق نمی کند.

او در ادامه گفت: همچنین ساختمان فعلی سرای محله به دلیل کوچک بودن ساختمان، فاقد کتابخانه، سالن جلسات و برخی امکانات رفاهی دیگر است.
عضو هیات رئیسه شورا ادامه داد: شورایاری محله، زمینی را در خیابان شهید افشاری جهت ساختمان سرا به شهرداری منطقه معرفی کرده بود و شهردار منطقه نیز قول های مساعدی جهت احداث ساختمان جدید داده بودند که میسر نشد و باعث نارضایتی شورایاری و هیئت امنا و اهالی شده است.
پیرهادی ادامه داد: البته باید توجه کرد که خیابان شهید افشاری در غربی ترین نقطه منطقه واقع شده و جانمایی ساختمان سرا باید در محدوده میانی محله قرار گیرد تا اهالی امکان استفاده و بهره برداری حداکثری را داشته باشند.
این عضو شورای شهر با بیان اینکه ساخت سرا نیازمند تصویب بودجه در شورا است، گفت: در سال جاری در صورت قرارگیری در طرح های اولویت دار باید در اصلاحیه بودجه سال جاری لحاظ و یا در غیراینصورت برنامه ریزی و پیگیری لازم جهت اختصاص کد پروژه در بودجه سال های آتی انجام پذیرد.
پیرهادی نبود فضای سبز کافی در محله را نیز از دیگر مشکلات این محله عنوان کرد و گفت: این محله علیرغم محلات شمالی همجوارش، فاقد فضای سبز مناسب و مکفی است.
عضو هیات رئیسه شورا احداث بازار میوه و تره بار را از دیگر خواسته های شورایاری، هیئت امنا و اهالی محله برشمرد، همچنین تاریکی و عدم روشنایی کافی معابر و کمبود فشار آب شرب محله را از دیگر مشکلات محله نارمک بیان داشت.
در ادامه پیرهادی افزایش گشت های انتظامی جهت تأمین امنیت محله و مقابله با بزه کاران را از دیگر خواسته های اهالی عنوان کرد و گفت: کلیه خواسته های اهالی از طریق مکاتباتی با شورایاری و هیئت امنای محله جمع آوری شده و پس از جلسات کارشناسی، مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونان مربوطه و دستگاه های ذی ربط به منظور برنامه ریزی های لازم جهت رفع مشکلات صورت پذیرفت و پیگیری کلیه موارد در دستورکار کمیته نظارت کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

 


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =