راه های افزایش همکاری های هرمزگان با استان پولیا در ایتالیا بررسی شد

در دیدار استاندار هرمزگان با استاندار پولیا در کشور ایتالیا راه های افزایش همکاری ها میان این دو استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، جاسم جادری استاندار هرمزگان در سفر به ايتاليا با استاندار پوليا در اين كشور ديدار و گفتگو كرد.

استاندار هرمزگان در اين ديدار كه در راستاي افزايش تعاملات بين دو استان هرمزگان و پوليا برگزار شد، با اشاره به ظرفيت‌هاي استان هرمزگان در امور تجاري، معدني و حمل و نقلي، اظهار داشت: استان هرمزگان و شهر بندرعباس با توجه به ساحلی بودن و از نظر بندرگاهي و تجارت و دسترسي به محورهاي مواصلاتي دريايي تشابهاتی با استان پولیا و بندر باري در این استان دارد.

وي ضمن استقبال از عقد قرارداد خواهرخواندگي بين بندر باري و بندرعباس، يادآور شد: در راستاي تشابهات مذكور، علاقه زيادي بين مسئولان دو استان براي افزايش ارتباطات رقم خورده است.

استاندار هرمزگان ضمن تقدير از مهمان نوازي ايتاليايي ‌ها، افزود: با نگاهي به تاريخ دو كشور در مي يابيم كه روابط حسنه و خوبي بين ايتاليا و ايران برقرار بوده است.

جادری با اشاره به زمينه‌هاي قابل سرمايه گذاري در هرمزگان براي كشورهايي همانند ايتاليا، افزود: هرمزگان نيز همانند ساير استان هاي ديگر ايران تاثيرات زيادي از برجام پذيرفته، به نحوي كه در ماه‌هاي اخير شاهد علاقه مندی سرمایه گذاران کشورهای مختلف و  تحقق برخی سرمايه‌ گذاري‌ هاي خارجی در هرمزگان بوده ایم.

وي گفت: هرمزگان با داشتن 14 جزيره در خليج فارس كه اغلب از زيرساخت‌هاي خوبي برخوردار هستند، مي‌تواند ظرفيت‌هاي مناسبي براي حضور گردشگران فراهم کند و دو كشور ایران و ایتالیا می توانند در زمينه گردشگری تعاملات بهتري داشته باشند.

وی خاطرنشان كرد: همچنين به قراردادهايي كه منجر به ايجاد سرمايه‌ گذاري مشترك در بخش هاي مختلف بين دو استان شود نيز علاقه مند هستيم.

میکله امیلیانو استاندار پولیا نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر هیئت عالی رتبه مدیران هرمزگان به استان پولیا، بیان داشت: دو استان هرمزگان و پولیا می توانند تعاملات و همکاری های مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری، انتقال تکنولوژی های پیشرفته، علم و تبادل دانشجو عرصه های مناسبی برای همکاری میان دو استان است.

استاندار پولیا اضافه کرد: کشور ایتالیا همواره مبادلات اقتصادی بسیار خوب و همکاری های نزدیکی با ایران داشته است و علاقه مندیم از طریق دو استان پولیا و هرمزگان این همکاری ها توسعه یابد.

شایان ذکر است؛ استاندار هرمزگان در راس هیئتی از مدیران استان هرمزگان برای توسعه همکاری ها با استان پولیا و بندر باری به کشور ایتالیا سفر کرده است.

پولیا استانی در جنوب شرقی ایتالیا است که از سمت شرق با دریای آدریاتیک، از جنوب شرقی با دریای یونان، از جنوب با خلیج تارانتو، از شمال با مولیسه، از غرب با کامپانیا و از جنوب غربی با باسیلیکاتا هم مرز است.

در قسمت جنوبی این استان شبه‌ جزیره‌ای به نام سالنتو وجود دارد. شهر بندر باری مرکز استان پولیا است.

 

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =