نگاه‌ دولت و قوه‌قضائیه به‌ فضای‌ مجازی‌ به‌هم‌ نزدیک شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: مجموعه سیاستگذاران و تصمیم‌سازان نظام درباره فضای مجازی تقریبا به همگرایی قابل توجهی در ماه‌های اخیر رسیده‌اند؛ نوعی همگرایی برای سالمتر و ایمن‌تر کردن فضای مجازی.

سیدعباس صالحی در پاسخ به این سئوال که نمایندگان مجلس از وزیر اطلاعات درباره وضعیت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی اصلاح طلب قصد سئوال دارند، به نظر شما کنترل فضای مجازی به ویژه تلگرام چه طور باید باشد که فضای دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات حفظ شود و تخلف برخی افراد از قانون، به استفاده دیگر شهروندان از این فضا ضرر نزند؟، به خبرآنلاین گفت: فضای مجازی فرصت هایی را برای اشتغال زایی و عرصه فرهنگی ایجاد کرده است.

وی افزود: فضای مجازی مثل هر فضای مثبت جدیدی می تواند آسیب هایی داشته باشد. به برخی از این نکات تا کنون اشاره شده است. تلاش هایی که در مرکز ملی فضای مجازی با حضور وزارتخانه ها و کارگروه های مرتبط انجام می شود، بر این مبناست که اگر بتوانیم قوانین را شفاف کنیم و هویت ورود کاربران در فضای مجازی مشخص باشد، تا افراد با هویت های نامعلوم ورود پیدا نکنند. چرا که خود این مسئله، امکان برخی تخلفات یا گسترش تخلفات غیرقابل پیگیری را ایجاد می کند. همچنین لازم است مجازات های روشن در برابر تخلفات وضع شود. در مجموع سه اقدام «قوانین شفاف»، «هویت مشخص کاربر» و «مجازات متناسب با تخلف» می توان فضای مجازی را سالم تر و ایمن تر کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم در پاسخ به این سئوال که آیا فشاری به وزارت ارشاد برای فیلترینگ شبکه های اجتماعی مثل تلگرام وجود دارد یا خیر؟، گفت: الان خیر. مجموعه سیاستگذاران و تصمیم‌سازان نظام تقریبا به همگرایی قابل توجهی در ماه های اخیر رسیده ان تا  فضای مجازی سالمتر و ایمن‌تری داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: ما به عنوان فرصت به فضای مجازی نگاه می کنیم و در عین حال می خواهیم از آسیب های آن کم کنیم. ترکیب این دو هدف مجموعه، دولت، قوه قضائیه و تصمیم سازان فضای مجازی را خیلی به یکدیگر نزدیک کرده است.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    0 0
    الان باید خوشحال باشیم یا ناراحت؟