«خبرجنوب» نوشت: اولین باغ گل های شیراز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

رئيس سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري شيراز با اعلام اين مطلب به خبرنگار ما گفت: باغ گل ها در دل مجموعه باغ «رها» در محدوده بولوار چمران قرار دارد. مجموعه باغ رها با 32 هكتار وسعت يك طرح گسترده 5 ساله است كه 5 هكتار از آن به باغ گل ها اختصاص يافته و بخش هاي ديگري نيز براي ايجاد باغ هاي الگويي در نظر گرفته شده است.
معصومي اضافه كرد: يكي از بخش هاي باغ گل ها پروژه تپه گل است كه 8/2 هكتار وسعت دارد. با اجراي اين پروژه يك جاذبه جديد گردشگري در شيراز به وجود مي آيد.
وي با اشاره به برخي ويژگي هاي اين باغ اظهارداشت: در اين باغ علاوه بر گل هايي كه متناسب با اقليم شيراز است از ساير گل هاي متناسب با تمامي اقليم ايران نيز استفاده مي شود اما به طور قطع گل هايي كه در اينجا استفاده مي شود نسبت به گل هاي ديگري كه در سطح شهر كاشته مي شود متفاوتتر است.
معصومي گفت: گل هايي كه ما در اين باغ استفاده مي كنيم هم از نظر كيفيت و ماندگاري و هم از نظر مصرف آب كمتر از ديگر گل ها متفاوت هستند، همچنين در كنار آن ما در حال ايجاد مركزي براي توليد گل و نهال درجه يك هستيم.
وي اضافه كرد: ايجاد بركههاي آب متعدد در بخش هاي مختلف، تپه گل و تاسيسات جانبي بخشي از اين پروژه است.
رئيس سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري شيراز گفت: يكي از بخشهاي باغ رها به ايجاد باغ هاي الگويي اختصاص يافته كه در اين باغها درختاني متناسب با اقليم شيراز كه آب كمتري مصرف مي كنند، در مدت زمان كمتري به ثمر مي نشيند و محصول بيشتري نيز توليد مي كند، كاشته ميشود. هم اكنون 4 هكتار از اين باغ ها كه سال گذشته درختان آن ها كاشته شده به ثمر نشسته و سال آينده محصول بيشتري خواهند داد. 14 هكتار ديگر از باغ رها نيز براي ايجاد باغ الگويي در حال بهسازي است.
وي ادامه داد: اميدواريم بتوانيم با جايگزيني نهال هايي كه آب كمتري مصرف و پر محصول تر هستند بتوانيم تا حدودي اقتصاد باغ هاي قصردشت را متحول كنيم تا باغداران رغبت بيشتري به حفظ باغ هاي خود داشته باشند.
معصومي گفت: سيب، شليل، هلو، انار، گردو و بادام از جمله درختاني هستند كه هم اكنون در باغ هاي الگويي كاشته شده اند و با كاشت اين درختان ديگر نيازي به آبياري غرقابي درختان نيست. به اين ترتيب آب بسيار كمتري مصرف مي شود و مي توان از روش هاي جديد آبياري استفاده كرد، با اين كار باغ هاي قصردشت هم نجات مي يابند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =