باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل از ممنوعیت ورود خودروهای دو دیفرانسیل به کویر مرنجاب خبر داد.

جواد صدیقیان بیان کرد: بر اساس دستور کتبی دادستان آران و بیدگل ورود موتورهای سنگین و خودروهای دو دیفرانسیل و تورهای فاقد مجوز رسمی به منطقه های گردشگری کویری این شهرستان ابوزیدآباد، سیازگه، یخاب، چاه عروس و به ویژه مرنجاب ممنوع است.

وی افزود: این ممنوعیت بر اساس گزارش طرح شده از سوی اداره محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان آران و بیدگل در زمینه تخریب محیط زیست و منابع طبیعی توسط خودروهای دو دیفرانسیل و گروه های آفرود اعمال می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل بیان کرد: اعتراض مرتع داران، ساربان ها، سرنشینان خودروهای سواری، تورها و دفترهای خدمات گردشگری در زمینه پیشگیری از ادامه روند خسارت ها و تخریب های وارده به طبیعت زیبای منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب موجب این محدودیت شد.

او اضافه کرد: پنجشنبه و جمعه هفته گذشته بیش از یک هزار خودروی آفرود در قالب همایش آفرود سواران کشور به منطقه مرنجاب وارد شدند که این امر اعتراض شدید گروه های حامی محیط زیست، فعالان گردشگری و سایر گردشگران را به همراه داشت.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =