امید نورافکن در هفته پایانی فصل نقل و انتقالات زمستانی همراه با سرور جپاروف سوژه اول باشگاه استقلال بودند؛ یکی برای ترانسفر شدن به لیگ بلژیک و دیگری بابت ماجرای محرومیت اما اتفاقاتی که در دیدار با پدیده برای نورافکن رخ داد، سبب شد تا این بازیکن ۲۱ ساله بیش از پیش زیر ذره‌بین رسانه‌ها باشد.

نورافکن دیروز در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره ابراز تأسف اشکان خورشیدی، داور بازی آخر استقلال در مشهد، پاسخ روشنی داشت که آن را به همراه دیگر نقاط تاریک بازی جمعه پیش با ما در میان گذاشت.

خبر داری اشکان خورشیدی (داور مسابقه استقلال - پدیده) برایت ابراز تأسف کرده است؟
دیروز متوجه این مطلب شدم. شنیدم از قول من عنوان شده داور درباره پنالتی بودن یا نبودن خطا از من سؤال کرده که اصلاً این‌چنین نبوده است. نمی‌دانم صحبت‌های من چطور نقل شده ولی من هرگز به خودم اجازه نمی‌دهم در این ارتباط حرف بزنم.

خورشیدی گفته برای نورافکن متأسف است و البته خودش هرگز از بازیکن نمی‌پرسد که پنالتی شده یا نه! پس ماجرا چه بوده است؟
من گفتم شماره ۵ تیم پدیده بعد از بازی دست مرا گرفت و برد پیش داور که نمی‌دانم کمک‌داور بود یا یک داور دیگر ولی مرا برد و مقابل او از من سؤال کرد که روی من خطا شده یا نه. من این را گفتم.

داور از تو سؤال کرد یا...؟
... نه بازیکن پدیده از من پرسید و انگار می‌خواست مرا با داور روبه‌رو کند که مثلاً حقیقت را از زبان من بشنود. من هم گفتم خطا صورت گرفته است. من نگفتم داور از من سؤال کرده است، گفتم بازیکن شماره ۵ پدیده، جلوی داور از من پرسید روی تو خطا شد یا نه! همین.

پس با خورشیدی مشکلی نداشتی؟
من مخلص آقای اشکان خورشیدی از داوران خوب کشورمان هم هستم و اتفاقاً احترام ویژه‌ای هم برای‌شان قائلم.

بازی چطور بود؟
بازی خیلی سنگینی بود. ما سه، چهار موقعیت خوب داشتیم که نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم و پدیده هم یکی، دو موقعیت به دست ‌آورد. اگر توپ‌های‌مان به گل تبدیل می‌شد، خیلی اوضاع فرق داشت. ان‌شاءالله در بازی‌های بعدی با کمک و حمایت هواداران نتایج بهتری می‌گیریم ولی این را هم باید در نظر داشت که مساوی با پدیده در مشهد کار آسانی نبود.

می‌گویند استقلال فقط تیم‌های ضعیف را شکست می‌دهد؟
سپاهان ضعیف است؟ استقلال خوزستان ضعیف است؟ صنعت نفت ضعیف است؟ اصلاً تیم ضعیف داریم؟ به خدا تیم‌هایی که به نظر آسان می‌آیند، از قوی‌ها بدترند. همه روبه‌روی ما سرشار از انگیزه می‌شوند. این را قبول ندارم.

برگردیم به صحنه پنالتی! واقعاً روی تو پنالتی شد؟
باور کنید که شد! اگر یکی، دو بار با دقت صحنه را ببینید، متوجه می‌شوید که وقتی من سر توپ زدم، شماره ۵ پدیده دستش را به مچ پای من گرفت و تعادل مرا به هم زد. من هم در آن حالت تعادل نداشتم و فوراً خوردم زمین. هرکس فوتبال بازی کرده باشد، می‌داند وقتی با سرعت در حال حرکت به جلو هستید و یک‌مرتبه تغییر جهت می‌دهید، کافی است تا یک ضربه کوچک به شما بخورد و بعد زمین می‌خورید. مچم را کشید.

اما همه کارشناسان گفته‌اند پنالتی نبود.
مهم نیست. من صد بار دیگر هم مقابل این سؤال می‌گویم روی من پنالتی شد. اشتباه از دفاع بود که نباید در محوطه جریمه‌شان بی‌احتیاطی می‌کرد.

بعد از ضربه ابراهیمی چه اتفاقی رخ داد که بازی به جنجال کشیده شد؟
ضربه باید تکرار می‌شد. بازیکن شماره ۴ پدیده که توپ را بعد از آقاامید زد، زودتر از همه درون ۱۸ قدم دوید و اگر او به توپ نمی‌رسید، آقاامید روی ریباند توپ را گل می‌کرد ولی این خطا بود چون ۴، ۵ بازیکن پدیده به درون محوطه دویدند.

درست است که گفته می‌شود اشکان خورشیدی می‌خواسته ضربه پنالتی را تکرار کند ولی یکسری اتفاقات او را از این اقدام پشیمان کرده است؟
صددرصد درست است. آقای اشکان خورشیدی می‌خواست ضربه را تکرار کند ولی بنا به دلایلی که خودشان می‌دانند و ما هم به آن احترام می‌گذاریم، از تکرار پنالتی صرف‌نظر کردند! الان هم به نظر داور احترام می‌گذاریم.

لژیونر شدنت چه شد؟
مسئولان باشگاه استقلال تصمیم گرفتند در تیم بمانم و من هم با جان و دل اطاعت کردم و تابع نظر باشگاه هستم و می‌مانم و با همه وجودم برای استقلال بازی می‌کنم. الان از لژیونر شدن مهم‌تر، استقلال است.

هدفت چیست؟
می‌خواهم با استقلال یک جام بگیرم. الان مهم‌ترین جام برای ما جام‌حذفی است و می‌خواهیم قهرمان شویم و یک جام به هواداران‌مان هدیه بدهیم. در لیگ هم با قدرت کار می‌کنیم تا با بهترین و شایسته‌ترین جایگاه به فصل پایان بدهیم.

از اردوی تیم ملی چه خبر؟
آن‌جا هم همه چیز خوب است و همه با نظم و انضباط خاصی تمرین می‌کردند. ان‌شاءالله تیم ملی هم در بهترین شرایط به جام جهانی‌ اعزام شود. من هم همه تلاشم را می‌کنم تا در لیست نهایی باشم. اگر هم شانس با من یار نبود، برای تیم ملی‌مان بهترین‌ها را از خدا می‌خواهم.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =