ایران نوشت: اول مرداد سال گذشته زن جوان بارداری به نام «خدیجه» به همراه همسر و خانواده‌اش به بیمارستانی در تهران رفت. خدیجه که برای دیدار پسر دوست داشتنی‌اش لحظه‌شماری می‌کرد، خوشحال بود اما نگرانی از بیهوشی او را کمی مضطرب نشان می‌داد.

همه چیز خوب بود و همه خوشحال بودند که زن جوان پس از اقدامات قبل از عمل و خداحافظی با خانواده‌اش راهی اتاق عمل شد. لحظات انتظار برای خانواده خدیجه به کندی می‌گذشت تا اینکه سرانجام در اتاق باز شد و پرستار که نوزادی هم درآغوش داشت با مژده تولد پسر کوچولو، از سلامت کامل مادر و کودک خبر داد.دقایقی بعد، زن جوان که هنوز آثار بیهوشی در وجودش بود به بخش منتقل شد و سراغ نوزادش را گرفت. پسرک سالم و قوی بود و همه از دیدنش خوشحال بودند. خدیجه که درد زیادی در ناحیه کمر داشت کودک را در آغوش گرفت و به او شیر داد. 3 ساعت پس از عمل درد غیرقابل تحمل شده بود. خانواده خدیجه که ناآرامی‌های او را می‌دیدند بی‌تاب شده بودند اما هیچ راهی برای آرام کردنش نداشتند. این شرایط سخت ادامه داشت تا اینکه حال خدیجه رو به وخامت گذاشت و پرستاران او را به بخش سی‌سی‌یو منتقل کردند.

متخصص بیهوشی و پزشک معالج که پس از عمل بیمارستان را ترک کرده بودند، خیلی سریع بر بالین بیمار حاضر شدند. شوهر خدیجه که از این شرایط به خشم آمده بود و پاسخ درستی از وضعیت همسرش نمی‌شنید، شروع به داد و فریاد کرد. مسئولان بیمارستان که شرایط را ناآرام می‌دیدند اعلام کردند که زن جوان باید برای ادامه درمان به بیمارستانی که در نزدیکی همان بیمارستان قرار داشت، انتقال یابد. به این ترتیب خانواده بیمار آمبولانس گرفتند و خدیجه را با یک دستگاه تنفس به بیمارستان دیگری منتقل کردند. در آنجا بود که مسئولان بیمارستان پس از پذیرش بیمار با هزینه میلیونی، اعلام کردند زن جوان علائم حیاتی ندارد و تنها با دستگاه نفس می‌کشد. با اعلام این موضوع و تماس خانواده خدیجه با پزشک معالج، اقدامات لازم برای انتقال بیمار به بیمارستان دیگری انجام و سرانجام ساعت 12 شب مرگ زن جوان اعلام شد.
با شکایت همسر این زن از پزشکان و تشکیل پرونده در دادسرای نظام پزشکی، پس از چند ماه بررسی مدارک و تشکیل کمیسیون پزشکی مشخص شد پزشکان بیمارستان در تشخیص و مدیریت درمانی مشکل حاد قلبی بیمار پس از عمل سزارین دچار اشتباه شده‌اند. اما با وجود این نتیجه، پزشک معالج به علت تأخیر و مدیریت اشتباه در ارزیابی وضعیت بد بیمار 17 درصد دیه کامل انسان، پزشک دوم به علت اهمال در انتقال بیمار از اتاق عمل به بخش عادی به میزان 11 درصد دیه کامل و پزشک سوم به خاطر تشخیص و درمان ناصحیح بیمار 5 درصد مقصر شناخته شدند.

امیر - همسر خدیجه 23 ساله - که چند هفته قبل تولد یک سالگی پسرش را بدون همسرش جشن گرفته بود،گفت: «با اینکه بیش از یک سال است که همسرم را از دست داده‌ام اما هنوز نمی‌توانم آرام بگیرم.همسرم در سلامت کامل به اتاق عمل رفت و بعد از مرگش با وجود تلاش پزشکان برای توجیه علت مرگ او هرگز نتوانستند مشکل جسمانی همسرم را ثابت کنند.در این مدت هر گاه پسر یکساله‌ام را می‌بینم جگرم آتش می‌گیرد. چرا او باید به خاطر بی‌مبالاتی پزشکان یک عمر از نعمت داشتن مادر بی‌نصیب بماند. امیدوار بودم بتوانم حق همسر و فرزندم را با شکایت در دادسرای نظام پزشکی بگیرم اما پس از ماه‌ها دوندگی، حکم پرونده در حالی صادر شده که سه پزشک خاطی تنها 33 درصد مقصر شناخته شده‌اند. من به این حکم اعتراض دارم. پرونده‌های پزشکی همسرم تا پیش از زایمانش موجود است و هیچ کدام بیماری‌ای را نشان نمی‌دهد. متأسفانه صدایم به هیچ جا نمی‌رسد. فقط امیدوارم خون همسرم پایمال نشود و متخلفان به سزای عملشان برسند.»

 

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    5 0
    1/3 تقسیم بر 3 مساویست با مسخره بازی موندم با این همه فساد و ناکار آمدی چرا آقایان کنار نمی کشن.
  • بی نام GB ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    5 0
    اگر میگوید از قبل مشکل قلبی داشته این وظیفه پزشک بیهوشی بوده که متوجه بشه که مقصر اصلی هست اگر این مشکل بعد از عمل رخ داده باز هم به خاطر عملکرد بد پزشکان بوده و بیشتر مقصرند
  • بی نام IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    8 0
    آقای محترم اینجا ایران است. چه کسی تا حالا توانسته درمقابل پزشکان حق خود را بدست آورد؟ متاسفانه هیچ مسئولی هم به داد مردم نمی رسد. روزانه جان هزاران نفر به خاطر اشتباه همین پزشکان در مملکت ما گرفته می شود.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    10 0
    متاسفانه تو مملکت ما پزشکان از مصونیت برخوردارند چون توسط همکاران خودشون ارزیابی میشن بعضا با لابی همکاراشونو تبرئه می کنن
  • سعید A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    8 0
    قانون مسخره ای داریم. 5درصد یعنی چی؟؟ چجوری درصد بندی کردین؟؟
  • بی نام RO ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    2 0
    انشاالله
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    13 0
    وقتی مجرم و قاضی یکی باشن حکم دادگاه همین میشه.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    12 1
    برای هر مشکل جسمی خودم و هرکدوم از اعضای خانوادم پیش هر دکتری میرم احساس میکنم با یه آدم خودشیفته بی سواد روانی طرفم. جالبه که بعضیاشون اسم خودشونا میزارن متخصص. تو بعضی موارد مطمئن بودم خودم بیشتر از طرف میفهمم و بهتر تشخیص میدم. جالبتر اینکه بعضیاشونا بهشون ثابت میکردم دری وری میگن ولی زیر بار نمیرفتن. خدا بهمون رحم کنه...
  • بینام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    13 0
    حتما 67 درصد هم خانم و شوهرش مقصر بوده اند که قصد بچه دار شدن کرده بودند ای وای بر پزشکان
  • بی نام A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    0 1
    از خواندن پست هاي بالا بر خودم لرزيدم ، اولي پيشنهاد قتل داد تو گويي در غرب وحشي قرن هفده زندگي مي كند، دومي نفرين مي كند و حل مشكل را در اين مي داند، ديگري از مركز آماري ناشناخته ارايه آمار مرگ هزاران نفر در روز به دست پزشكان مي كند ديگري پيشنهاد مي كند كه كارشناسان اين دادسرا ها از غير پزشكان انتخاب شوند و هر بيماري كه فوت كرد پزشكش را به سيخ بكشند چون حتما تقصيري در كار بوده در تعيين اينكه چه كسي قصور كرده هم با شير يا خط يا از قيافه كي بدم بياد است، كارشناسي سوسول بازي و گاو بنديه اون يكي ميگه هر وقت دكتر ميره با يك نگاه ميفهمه كه بيشتر از اون ميفهمه و طرف دري وري ميگه فقط نميدونم كه چرا خود آزاري داره و ميره ويزيت ميده به اين از خدا بي خبرا
  • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    0 0
    اقايان و خانمهاي كارشناس شما تازه فرهيخته ها و اهل مطالعه اين مملكت هستيد ، وأي به حال بي سوادان و اونهايي كه مطالعه ندارند، بدونيد جامعه اي كه شما هستيد با اين كارشناسي هاي درخشان تون ، پزشك هاتون هم از ميون خودتون در اومدند. بچه ها، برادر و خواهراي خودتون هستند نه وارداتي هستند، نه از مريخ اومده اند، از قديم گفت اند " از كوزه همان تراود كه در اوست"
  • بی نام US ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    0 0
    خب الان زنده میشه؟