زمان‌بندی بخش‌های نمایشگاهی، مسابقه و موسیقی نخستین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا که ژانویه 2018 برگزار می‌شود، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نخستین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا سیزدهم ژانویه و همزمان با اجرای دو روزه گروه سیمرغ به خوانندگی همایون شجریان افتتاح می‌شود؛ این در حالی است که بخش تجسمی کار خود را از هشتم آغاز می‌کند.

بخش نمایشگاهی عکس و کاریکاتور از هشتم تا پانزدهم ژانویه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. علاقه‌مندان در این بخش با آثار هنری هنرمندان برجسته کاریکاتوریست و عکاس کشورهای ایران، تاجیکستان و افغانستان آشنا می‌شوند.

نمایشگاه 100 اثر برتر عکس و کاریکاتور نیز یکی دیگر از نمایشگاه‌هایی است که در همین مدت روی دیوار می‌رود. همچنین در این حوزه کارگاه عکس و کاریکاتور با حضور هنرمندان برجسته این رشته‌های تجسمی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه می‌توانند با مراجعه به سایت این جشنواره، در این کارگاه که نهم و دهم ژانویه برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

مسابقه موضوعی عکس پاریس یکی دیگر از بخش‌های پرطرفدار این جشنواره است. علاقه‌مندان از نهم تا دوازدهم ژانویه فرصت دارند با عکاسی از شهر پاریس و ارسال آثارشان به جشنواره در این مسابقه شرکت کنند.

اما نمایشگاه مینیاتور یکی دیگر از نمایشگاه‌های برجسته این جشنواره است که بنا بر اعلام انجمن هنری پرشیانا بخشی از درآمد حاصل از فروش این آثار هنری به زلزله‌زدگان کرمانشاه و پناهندگان اروپا اختصاص می‌یابد.

فارسی زبانان تاجیکستان که در این جشنواره حضور پررنگی دارند، پانزدهم ژانویه هم شاهد کنسرت دولتمند خالف هنرمند برجسته تاجيكستان خواهند بود. علاقه‌مندان به موسیقی این کشور می‌توانند با حضور در این کنسرت از موسیقی سنتی تاجیکستان لذت ببرند.

اين جشنواره براي نخستين بار با هدف ايجاد همبستگي، صلح، برابري و اتحاد ميان فارسي زبانان، فرصتي مهيا كرده تا هنرمندان فارسي زبان ايراني، افغانستاني و تاجيك در كنار هم حضور يابند.

نخستين جشنواره هنري پارسي زبانان اروپا ژانويه ٢٠١٨ در دو بخش هنرهای تجسمی و موسیقی از سیزدهم تا بیستم ژانویه در پاريس برگزار مي شود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =