متین مسلم در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به تحلیل درباره وضعیت سیاسی دولت روحانی و عملکرد مخالفانش پرداخته است.

این کارشناس ارشد سیاست خارجی و امنیت بین المللی نوشته است:

«اکنون مشاهده می شود در آخرین سال دولت حسن روحانی... آشکارا و به گونه ای سیستماتیک، او زیر فشارها و ضربه های بی رحمانه و طاقت فرسایی قرار گرفته است. محور اصلی این فشارها، بر ناکارآمدی دولت و ضعف در بهره برداری از بزرگترین دستاورد دیپلماتیک و سیاسی ایران قرار گرفته. مخالفان تندرو با سه استراتژی «بالابردن سطح انتظار عمومی از توافق هسته ای»، از نفس انداختن رئیس جمهور در پیگیری سیاست های داخلی «و نهایتا» بی اعتبار نشان دادن روحانی در صحنه دیپلماسی بین المللی «کارزار خود با رئیس جمهور را سازماندهی کرده و مترصد هستند او را در نظر تماشاگران دو «ماراتن ایران از نوعی دیگر» ناتوان و ضعیف نشان دهند.»

این عضو وبلاگ نخبگان در ادامه می نویسد:

«مخالفان بپذیرند یا نه؟رئیس جمهور روحانی مشخصا در آنچه که به شخص او مربوط می شود، نشان داده نه تنها همچنان قادر است سنگینی خود را در هر وزن کشی سیاسی حفظ و به رقیبانش تحمیل کند، بلکه طی 3 سال گذشته از درون جامعه سیاسی ایران نیروهای توانمندی را به عرصه سیاسی کشور بازگردانده یا نواندیشانه ترکیبی از آنها کشف و عرضه کرده است. نیروهایی که جدای از نقش حسن روحانی در آینده به خودی خود به عنوان یک نیروی تاثیرگذار و نیز نتیجه منطقی وجود یک دولت عملگرا و نواندیش، بخش عمده ای از نظام انتخابی و سیاسی مردم را به خود اختصاص خواهند داد.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =