از اهدای تندیس طوبا تا تلاشی برای جستجوی راه

دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در حالی آغاز به کار کرد که در این دوره جنبه ملی و بین‌المللی جشنواره پررنگ تر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیین افتتاحیه دهمین دوره جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر عصر روز سه شنبه سوم بهمن در فرهنگستان هنر برگزار شد.

در این مراسم سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتبی آقایی دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر، مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی، جمشید حقیقت شناس دبیر هنری، عبدالرحیم سیاهکارزاده دبیر اجرایی جشنواره، علی محمد زارع سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران و جمعی از هنرمندان تجسمی حضور داشتند.

جشنواره تجسمی باید شیوه و سیاست مشخص داشته باشد

سیدمجتبی حسینی در این مراسم درباره جایگاه هنرهای تجسمی گفت: «سینما، تئاتر و موسیقی راه خود را در جشنواره فجر پیدا کردند اما جشنواره هنرهای تجسمی باید تلاش بیشتری داشته باشد تا راه خود را پیدا کند. جشنواره هنرهای تجسمی فجر در آغاز دومین دهه برگزاری خود باید شیوه و سیاست مشخص داشته باشد و بر اساس یک خط و نقشه روشن برنامه ریزی کند.»

او ادامه داد: «هنرهای تجسمی امروز دچار برخی جدایی ها شده و ما نیازمند وحدت در هنرهای تجسمی هستیم. هنرمندان باید بیشتر با هم مشارکت کنند تا هنرهای تجسمی بیشتر تجلی پیدا کند.»

معاون هنری ارشاد تاکید کرد: «جعرافیای هنرهای تجسمی را محدود به کشور خودمان ندانیم. هنرهای تجسمی با این کیفیت می تواند نقش های پر امید و روشنی را برای سرزمین ما رقم بزند. امیدوارم بتوانم در کنار شما وظایف را به خوبی انجام داده و جشنواره خوبی داشته باشیم.»

تحقق مشارکت ملی در جشنواره دهم تجسمی فجر

در ادامه این مراسم مجید ملانوروزی مدیر کل هنرهای تجسمی و دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم گفت: «جای هنرهای نو در جشنواره فجر خالی بود و به همین دلیل سعی کردیم این خلاء را با کمک انجمن ها پر کنیم و حاصل آن حضور جوانانی شد که در هنرهای بین رشته ای فعال هستند.»

او افزود: «امسال مشارکت تمام کشور را داریم و پانزده استان به جشنواره فجر آمدند.»

ملانوروزی افزود: «سعی داشتیم جشنواره هنرهای تجسمی فجر به یک فستیوال بزرگ در کشور تبدیل شود که با حضور استان ها این اتفاق افتاد. من به نوبه خودم از همه مسئولان خصوصا سید مجتبی حسینی و مجتبی آقایی دبیرکل دهمین جشنواره فجر تشکر می‌کنم.»

امید به رونق بیشتر بخش بین‌الملل در آینده

مجتبی آقایی دبیر دهمین دوره جشنواره هم با بیان اطلاعاتی درباره دهمین دوره جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی گفت: «امیدوارم در این دوره که ۱۵ استان مشارکت دارند جشنواره خوبی را برگزار کنیم. امسال حدود ۱۰ گالری را در کنار خود داریم و در نیاوران و در موزه فلسطین از مفاخر قدردانی خواهد شد. در فرهنگسرای نیاوران از افتخار آفرینان حوزه تجسمی که در سال گذشته افتخار کسب کردند تجلیل خواهد شد.»


او همچنین با تقدیر از همه پیشکسوتان و مدیران و کسانی که برای اعتلای این رویداد قدمی برداشتند، افزود: «امسال بخشی از دیدگاه ما در بخش ملی فراهم شد و امیدوارم در سال‌های آینده بخش بین الملل هم رونق بیشتری بگیرد.»

در بخش پایانی مراسم از فعالان و حامیان هنرهای تجسمی با حضور مسئولان حاضر قدردانی و تندیس طوبا زرین به آن‌ها اهدا شد.

اسامی برگزیدگان به این شرح است: محمد علیزاد، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، نگار نادری پور رییس هیئت مدیره انجمن مجسمه سازان، محمدعلی کیانی رایزن فرهنگی سابق ایران در بلغارستان، الهام گوران گزارشگر شبکه خبر، ندا درزی بنیان گذار سالانه هنر پرسبوک، رضا یساولی مدیر انتشارات یساولی، سجاد باغبان ماهر مدیر گالری ساربان، حسن واعظی بنیان گذار طبقه ویژه هنرمندان در بازارچه قائم.

در پایان نمایشگاه آثار هنرمندان حاضر در دهمین دوره جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =