«خبرجنوب» نوشت: هفت هکر که در اقدامی ماهرانه حساب مشتریان یک بانک را در کشور هک کرده بودند قبل از انتقال پول ها به خارج از کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) استان فارس دستگیر شدند.

اعضاي اين باند با استفاده از یک نرمافزار به حساب بانكي تعدادی زیادی از شهروندان دستبرد زدند و قصد کلاهبرداری یک هزار و800 میلیارد ریالي داشتند.
تحقيقات براي دستگيري اين باند با تیزبینی حراست بانک در شیراز شروع شد. تمامي اين افراد شهروندانی بودند كه ميگفتند موجودي حساب بانكيشان سرقت شده است.
از آنجا كه همه اين سرقتها به صورت اينترنتي صورت گرفته بود، تيمي از سربازان گمنام امام زمان(عج) تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري هکرها آغاز كردند.
بررسيها از اين حكايت داشت كه همه سرقتها با هك شدن اطلاعات حساب شاكيان صورت گرفته است، اما اين اتفاق چطور رخ داده بود؟ بررسي ها، راز هك شدن حسابهاي بانكي را فاش كرد و مشخص شد كه كلاهبرداران با نصب نرمافزار جاسوسي توانسته بودند اطلاعات حساب طعمههايشان را بهدست آورند.
نقشه فرار از ايران
با توجه به حساسیت موضوع دستورات لازم از سوی محمدی درهشوری بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی شیراز صادر شد و در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، ماموران به اعضاي باند كلاهبرداري نزديكتر شده بودند و در ادامه با بررسيهاي تخصصي در فضاي مجازي موفق شدند آنها را ردگيري كنند.
تحقیقات بعدی فاش کرد که اعضای این باند بنا داشتند یک هزار و 800 میلیارد ریال را از کشور خارج کنند.
ماموران توانستند سه نفر از این افراد را در شیراز دستگیر کنند اما همچنان تحقیقات برای دستگیری دیگر متهمان ادامه داشت تا اینکه ماموران گمنام امام زمان (عج)در استان فارس توانستند با ردیابی های انجام شده چهار نفر دیگر را نیز دستگیر کنند.
گفتنی است این افراد هم اکنون در بازداشت بسر می برند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =