تسنیم نوشت: امیر تاکی، فیلمساز عراقی ساکن انگلیس گفت: «امروز مقاومت در برابر رسانه‌های عظیمی است که ذهن‌های مردم را تحت کنترل گرفته‌اند.»

امیر تاکی  که با فیلم «بردگان جنسی داعش» در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شرکت کرده است، ادامه داد: «این جشنواره بستر خوبی را فراهم کرد تا با فیلمسازان فوق‌العاد‌ه‌ای روبرو و با کشور ایران بیشتر آشنا شوم و جاهای دیدنی آن را ببینیم.»

او افزود: «در جشنواره، عناصر فرهنگی و گردشگری ایران را هم دیدیم که برای من از جذابیت بالایی برخوردار بود. در گذشته چندین بار به ایران آمده بودم اما این سفر برایم جذابیت و اهمیت خاصی داشت، چرا که در این جشنواره با عقاید، تفکرات و علایق فیلمسازان متعددی از سراسر جهان آشنا شدم. فیلمسازان که در این جشنواره شرکت می‌کنند به موضوعی نادر می‌پردازند؛ پیدا کردن کسانی که به این موضوعات خاص می‌پردازند بسیار جذاب است. فیلمسازانی که موضوع و دغدغه اصلیشان، ایستادگی در برابر ظلم، بی عدالتی و نابرابری است و تصور کنید که همه این ایده‌های ناب زیر یک سقف جمع شده‌اند.»

این فیلمساز عراقی اظهار کرد: «من به عنوان یک عراقی، همیشه اشتیاق خدمت به کشورم را داشته‌ام. وقتی داعش در سال 2014 به عراق حمله کرد، من برای انجام وظیفه، نمی‌توانستم از نظر فیزیکی کاری انجام دهم. پس تصمیم گرفتم در داخل عراق فیلمی برای روشن شدن ابعاد جنایتی که در حال رخ دادن است، بسازم. می‌خواستم با این فیلم وحشیگری داعشی‌ها را نشان دهم. به خصوص برای مردمی که در کشورهای غربی زندگی می‌کنند و معمولاً برداشت درستی از اتفاقات رخ داده در خاورمیانه ندارند.»

او در پایان بیان کرد: «شخصاً تمام تلاشم را به کار می‌برم تا در انتقال پیام مقاومت کارهای لازم را با همه وجود انجام دهم. هرچند که این کار زمان زیادی لازم دارد. چرا که امروز مقاومت در برابر رسانه‌های عظیمی است که ذهن‌های مردم را تحت کنترل گرفته‌اند.»

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از دوم تا نهم مهرماه به میزبانی پردیس سینمایی ملت به عنوان پایگاه اصلی و سینما فلسطین به عنوان سینمای مردمی در حال برپایی‌ست. آیین اختتامیه این جشنواره جمعه نهم مهرماه ساعت 19 در سالن مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =