نطق امروز جواد کریمی قدوسی نماینده اصولگرای مشهد، پاسخی بود به نطق دو روز پیش مسعود پزشکیان نایب رئیس اصلاح طلب مجلس که با اشاره به حواشی انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ خواستار حل مشکل محصورین شده بود.

به گزارش خبرآنلاين؛ كريمي قدوسي نماينده دلواپس مجلس، در بخشي از صحبت‌هايش گفت: در فتنه 88 افرادي حاضر نشدند در مقابل قانون تسليم شوند. افرادي كه قانون را قبول ندارند، صلاحيت حضور در جمهوري اسلامي را از دست داده اند. اين روزها كه كشور در اندوه زلزله كرمانشاه، دم زدن از فتنه درست نيست.

كريمي قدوسي اظهار كرد: روز گذشته آقاي پزشكيان گفتند كه «هر روز فرياد مي‌زنيم كه فتنه وجود دارد»(اينجا) ملت عزيز آنچه در وقايع 88 شاهد بوديم بي شك ظلم بزرگي در حق اسلام و كشور بود. بايد مشكلات سال 88 را اتهام عاملان فتنه 88 دانست. توبه سران فتنه با چهار شرط پذيرفته مي شود،‌ جبران خسارت،‌ پس گرفتن اتهاماتي كه به نظام وارد ساختند، جداسازي راهشان از دشمنان و مجازات براي آنچه مرتكب شدند.

او در پايان اسنادي را به هيئت رئيسه داد و گفت: 104 سند از سران فتنه با امضاي وزارت اطلاعات و سپاه در اختيار دارم. اين اسناد را که از نهادهاي اطلاعاتي به دست آمده است به رئيس مجلس تقديم مي كنم و به خصوص توصيه مي كنم كه  نواب ايشان كه اين اسناد را مطالعه كنند.

پس از تمام شدن صحبت هاي كريمي قدوسي،‌ پزشكيان كه رياست مجلس را برعهده داشت، گفت: «متشكر هستم. اين اسناد را به من بدهيد. البته من در پاسخ به شما اين حرف از حضرت علي مي گويم، و نه چيزي اضافه‌ای. حضرت علي مي گويند...»

در اين ميان پزشكيان به دليل اعتراض برخی نمايندگان مبني بر اينكه بر اساس آيين نامه داخلي امكان پاسخ دهي به نطق نمایندگان را ندارد، صحبت هايش را قطع كرد و در برابر همهمه ايجاد شده گفت: «دعوا راه بيندازيد! اشكال ندارد، اين بحث هايي كه ایشان كردند شامل ماده 79 مي شود و من مي توانم به آن پاسخ دهم. اما اشكال ندارد. دعوا راه بيندازيد!»

البته صحبت‌هاي محمدمهدي زاهدي در نطق ميان دستورش نشان داد كه بنا نيست اين بحث در مجلس خاتمه پيدا كند. این نماینده اصولگرا نیز در بخشي از نطق امروزش گفت: در مورد صحبت هاي آقاي كريمي قدوسي در باب فتنه انتظار است كه همه دنبال وحدت باشيم و مجلس به جهانيان و هموطنان اين وحدت را نمايش دهد.
زاهدي با طعنه به نطق پزشكيان كه در آن با تكيه بر آيات قرآن و نهج البلاغه به نقد اجرای عدالت و وحدت در كشور پرداخته بود، گفت: از درون مجلس نبايد نداي وحدت شكنانه حتي در غالب آيات قرآن و يا نهج البلاغه سر داده شود! افراط و تفريط در هيئت رئیسه درست نيست نه آن تفريط قبلي نه اين افراط فعلي.

27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    66 8
    آقایان دلواپس سالهاست دارید شرط و شروط میزارید ومحصورین حسابتان نمی‌کنند. بهتراست حرفهای تکراری و بی ثمر را کنار گذاشته و طبق قانون به آنان فرصت دفاع از خود رابدهید وخود ونه آنان را از بن بست خارج سازید‌
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    39 8
    آقای کریمی 104 سند دارید. این دو تن هم بارها خواستار محاکمه علنی بوده اند. بسم الله. محاکمه شان کنید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    4 18
    یکی به ایشان بگوید چرا شما فقط به مسائل سیاسی مشغولید و به فکر هزینه های زندگی مردم نیستید شما که از قیمت اجناس خبرندارید چگونه در سمت نماینده مجلس نشسته اید، نه فقط شما ، بیشتر نمایندگان مجلی همین گونه اند کسی که حقوقش حداکثر یک میلیون تومان است با شمایی که بالای 15 میلیون تومان حقوق می گیرید مگر شماها چه تخم دو زردهای میکنید که دیگران نمیتوانند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    9 6
    یعنی ما الان با توجه به مشکلاتی که توی کشورمون داریم این بحث اولویت داره ؟ خب همین کارها رو میکنن که وضع کشور ما اینه دیگه . برید مشکل زلزله زده ها رو حل کنید که از هر چیزی واجب تره ...
  • بی نام GB ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    9 21
    با سران فتنه مماشات شد
  • بی نام GB ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    9 55
    خوشم میاد نظام قدرتمند جمهوری اسلامی کاری کرد که الان افراد طرفدار موسوی و کروبی خودشون میگن این دو نفر رو محاکمه کنید در حالیکه سالها قبل میگفتید اگر فلانی دستگیر بشه ایران قیامت میشه
    • بی نام A1 ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      1 1
      عجب .جوک می گی خندیدیم .اون ها سال هاست می گویند ببرید ما را محا کمه کنید.
  • کوروش A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    6 30
    الان این 104سند واسه اعدام کافیه یابیشترش کنن.اقاجواد یه چندتاسندهم من دارم اگه لازم شد
  • مصطفی A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    35 5
    ایشالا که سند‌های ایشون مثل ام‌پیتی نباشه
  • ali A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    28 4
    این اقای کریمی قدوسی 104سند از سپاه و وزارت اطلاعات رو از کجا آوردن مگه ایشون با بقیه نماینده ها فرق دارن چرا هیچ سندی از دولت پاک دست ندارن یا دارن و جرات رو کردن ندارن
  • ali A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    6 6
    زاهدي با طعنه به نطق پزشكيان كه در آن با تكيه بر آيات قرآن و نهج البلاغه به نقد اجرای عدالت و وحدت در كشور پرداخته بود، گفت: از درون مجلس نبايد نداي وحدت شكنانه حتي در غالب آيات قرآن و يا نهج البلاغه سر داده شود این یعنی چی یعنی هرچی به نفعمونه درسته هرچی به ضررمونه درست نیست حتی اگه آیات شریف قران یا سخنان گهر بار امیرالمومنین باشه والا ادم شاخ درمیاره احتمالا همین جوریم از سخنان مقام معظم رهبریم برداشت میکنن
  • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    24 6
    تو اگه سند داشتی توی این هفت سال نشون میدادی حالا که می بینی قراره آروم آروم حصر برداشته بشه میخوای کارشکنی کنی؟