«خبرجنوب» نوشت: فاز دوم بوستان نماز با 70 درصد پیشرفت در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه 11 شيراز در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب گفت: منطقه 11 شهرداري از بخشهاي مرغوب مناطق 7 و 3 تشكيل شده و با 1200 هكتار وسعت و 140 هزار نفر جمعيت از مناطق مهم شهرداري شيراز است. حميد برزگر ادامه داد: كار كردن در شهرداري مانند مديريت بحران است به ويژه در ايام خاصي مانند زمان افتتاح پروژهها كه كارها با مشكلات زيادي رو به رو ميشود.
وي افزود: يكي از مشكلات ما در اين منطقه بالا بودن سطح آبهاي سطحي است كه به همين دليل همكاري خوبی با شركت آبفا داريم.
وي افزود: بودجه عمراني امسال منطقه 11 افزون بر 27 ميليارد تومان است كه صرف اجراي 30 پروژه عمراني ميشود.
برزگر با اشاره به مشكلات رودخانه خشك در سطح اين منطقه گفت: محور رودخانه خشك هر سال نياز به لايروبي دارد و با توجه به آن كه بايد تمامي مناطق سر راه آن با هم به صورت هماهنگ عمل كنند جا دارد يك مديريت ويژه براي رودخانه خشك راه اندازي شود درحالي كه امسال نيز 3ميليارد تومان بودجه براي ساماندهي رودخانه در نظر گرفته ايم.
وي افزود: يكي از پروژههاي ما در سطح منطقه فاز دوم بوستان نماز است كه در 4 تا 5 هكتار وسعت تاكنون 70 درصد رشد داشته و در آينده نزديك به بهره برداري مي رسد.
برزگر با اشاره به درختكاري در اطراف رودخانه خشك از چندسال قبل و قطع تعدادي از درختان پيرامون رودخانه گفت: طرح درختكاري در اطراف رودخانه خشك از چندسال قبل آغاز شده و كاشت تعداد زيادي درخت صنوبر در دستور كار قرار گرفت اما درخت صنوبر بيشتر جنبه اقتصادي و توليد چوب دارد كه بايد هر 3 تا 4 سال يك بار بريده شود. وي افزود: البته رويكرد شهرداري در كاشتن اين نوع درخت اقتصادي نبوده و از طرفي درختان صنوبر آفتهاي بسياري را به خود ميگيرند و حال با گذشت 7 تا 8 سال از كاشت آنها اين درختان امروز با آفتهايي از جمله قارچ فتيله نارنجي و سوسكهاي چوب خوار در سطح گسترده مبتلا شده اندكه با توجه به گسترش اين آفات ما اقدام به قطع اين درختان و جايگزيني آنها با درختان ديگري مانند آيلان (عرعر) كرده ايم.
برزگر گفت: پس از قطع اين درختان آفت زده و خشك مورد هجمه زيادي قرار گرفتيم و برخي ما را به عنوان قاتلين درختان عنوان كردند در حالي كه اين درختان به گونه اي دچار آفت شده بودند كه حتي امكان تبديل آنها به زغال هم وجود نداشت.
وي در خصوص ورود فاضلاب به رودخانه خشك نيز گفت: در حال حاضر در 5 تا 6 نقطه شاهد اين مساله هستيم كه البته يك مورد آن مربوط به شبكه زهكشي آب در دروازه كازرون است.
برزگر افزود: تنها 5 درصد اين فاضلاب از منطقه ما وارد رودخانه مي شود و از سوي ديگر با همكاري آبفا در آينده نزديك يك تصفيه خانه محلي فاضلاب در سطح منطقه راه اندازي و از آب آن براي آبياري فضاي سبز منطقه استفاده مي كنيم.
شهردار منطقه 11 شيراز ادامه داد: در حال حاضر سرانه فضاي سبز منطقه 11 به طور ميانگين افزون بر 7 مترمربع است.
وي از اجراي عمليات عمراني پياده روسازي بولوار نصر و بولوار سرداران به عنوان 2 پروژه عمراني ديگر منطقه ياد كرد و اظهار داشت: در حال حاضر 30 تا 35 نقطه حادثه خيز و پر ترافيك در منطقه شناسايي و 10 تا 12 مورد از آنها را با انجام تمهيداتي برطرف
كرده ايم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =