برخی از اهداف این منشور در راستای اهداف بهزیستی و خدمت رسانی به جامعه هدف آن است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به رونمایی از مواد منشور 120 مبنی بر توجه به حقوق شهروندی و وظایف تخصصی بهزیستی توسط رئیس سازمان، اظهار داشت: برخی از مواد این منشور به طور مستقیم و برخی نیز به طور ضمنی در راستای اهداف سازمان بهزیستی و خدمت رسانی به جامعه هدف آن است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی باید نسبت به تدوین برنامه عملیاتی حقوقی خود برای دفاع از حقوق توان خواهان بهزیستی اقدام کند، گفت: در ماده چهار این منشور به حمایت‌های اجتماعی از کودکان، ماده پنج حقوق افراد دارای معلولیت و سالمندان و در ماده هفت به بهره‌مندی یکسان تمام شهروندان از مزایای پیش بینی شده در قوانین اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: رفع تبعیض به ویژه در دسترسی شهروندان به خدمات عمومی در ماده هشت این منشور آورده شده و ماده 12 و 13 آن نیز به حق آزادی و امنیت اجتماعی شهروندان می‌پردازد.

قادری ماده 32 این منشور را مربوط به دسترسی کودکان به اطلاعات متناسب با سن آنها و جلوگیری از گرفتن در فضای خشونت آمیز با آسیب جسمی و روانی دانست و افزود: ماده 54 نیز منع خشونت علیه شهروندان به ویژه کودکان و زنان و ماده 55 وجود والدین یا سرپرستان واجد صلاحیت برای کودکان را شامل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه حق دستیابی به فرصت‌های برابر اقتصادی و امکانات و خدمات عمومی برابر برای همه شهروندان در ماده 68 این منشور آمده است، گفت: ماده 73 آن نیز حق داشتن مسکن ایمن و متناسب با نیاز شهروندان را بررسی می‌کند.

قادری عنوان کرد: ماده 84 این منشور جلوگیری از اشتغال اجباری کودکان، ماده 91 محیط زندگی عاری از آسیب‌های فردی و اجتماعی برای همه شهروندان و ماده 111 این منشور نیز به بررسی اینکه معلولیت نباید سبب محرومیت از حق تحصیل دانش و مهارت‌های شغلی شود، اشاره می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =