بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد طی 3سال گذشته

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با اشاره به 1000میلیارد تومان سرمایه گذاری در بندر امیرآباد طی سه سال گذشته، اظهار کرد: بندر امیر آباد توانست در زمینه جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی پیشتاز باشد

به گزارش خبر آنلاین از امیرآباد، علی خدمتگزار در جمع خبرنگاران از بهره برداری اسکله رو ریلی در بندر امیرآباد خبر داد و گفت : این اسکله که از سال 85 بلا تکلیف مانده بود، با هزینه 50 میلیارد ریال به افتتاح رسید .
وی وجود اسکله رو ریلی را یکی از امتیازات بارز بندر امیرآباد خواند و افزود: از توانمندی این اسکله تخلیه و بارگیری کشتی های واگن دار در کمتر از 3 ساعت است که این مسئله باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خواهد شد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با اشاره به سفر ریاست محترم جمهور در فروردین 96 و افتتاح 1033 میلیارد تومان پروژه توسط ایشان، گفت:با گشایش این پروژه عظیم ظرفیت 4.5 تنی این بندر را به 7.5 تن افزایش داده شد.
وی اظهار کرد: بندر امیر آباد طی چند سال گذشته توانست در زمینه جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی پیشتاز باشد بطوری که در طی این سه سال بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در آن صورت گرفته که به 31 فقره قرارداد منتهی شده است.
مهندس خدمتگزار افتتاح کارخانه کاغذ ( تنها کارخانه تحریر ایران) در بندر امیر آباد را مهم قلمداد کرد و تصریح کرد: کارخانه مفتول کلاف، کارخانه تولید مبل ، کارخانه چسب چوب و کارخانه روغن خوراکی از دیگر پروژه های مهم این بندر بوده که توسط بخش خصوصی به بهره برداری در آمده است.
وی، مقام سرمایه گذار در توسعه بندر امیرآباد را اساسی دانست و گفت : مهمترین مسلئه ای که سرلوحه کار خود قرار دادهایم بقا و حمایت از قشر سرمایه گذار خصوصی است .
مدیر بندر امیرآباد با اعلام اینکه بندر امیرآباد با دارا بودن 16 کیلومتر شبکه ریلی داخلی به عنوان تنها بندر متصل به شبکه سراسری راه آهن در شمال کشور است ، اظهار کرد: حمل ریلی کالا به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد 4 درصدی داشته است که امیدواریم در پایان امسال این عدد دو رقمی شود.
خدمتگزار مهمترین اقلام صادرات را مواد اولیه سیمان ، گچ و پودر آلومینیوم عنوان کرد و ادامه داد: بندر امیر آباد در حوزه صادرات رو به رشد است که عمده ترین ترانزیت های این بندر به کشور های آذربایجان و ترکمنستان می باشد.
لازم به ذکر است بندر امیرآباد در سال 95 رتبه نخست در بخش سرمایه گذاری بین بنادر کشور، در بخش مطالعه و تحقیقات رتبه نخست در بین کشور ، در حوزه اهداف سازمان سال 95 در رتبه دوم بین بنادر کشور و در سال 95 دستگاه برتر استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
همچنین منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد بعنوان بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر و بندرنسل سوم کشور ، افق جدیدی را در شکوفایی اقتصادی شمال کشور گشوده است؛ بندرامیرآباد را می توان یکی از موفق ترین بنادر در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست.
باید یادآور شد این موفقیت ها و کسب عنواین مختلف همه و همه در دوره مدیریت قاطع مهندس علی خدمتگزار صورت گرفته است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =