ایرنا نوشت:دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام گفت: کشفیات مواد خوراکی قاچاق در این استان طی سه ماه نخست سال جاری به نسبت دوره مشابه پارسال 94 درصد کاهش یافته است.

علی نجات سلیمانی در گفت و گویی اظهار کرد: طی این مدت، چهار هزار و 414 کیلوگرم انواع مواد خوراکی در نتیجه بازرسی های صورت گرفته از اصناف مختلف استان کشف شد که در مقایسه با 68 هزار و 600 کیلوگرم دوره مشابه سال گذشته از کاهش قابل ملاحظه 94 درصدی برخوردار است.
وی افزود: با توجه به اینکه ورود مواد خوراکی قاچاق با سلامت مردم در ارتباط است و استانداردهای لازم را از مراجع ذیربط دریافت نکرده اند با برخورد شدید تیم های نظارتی روبرو می شوند و همین عامل باعث می شود قاچاقچیان رغبتی به ورود این کالاها نداشته باشند.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام همچنین از کاهش 65 درصدی تجهیزات دریافت کننده ماهواره در این مدت خبر داد و یادآور شد: پارسال یک هزار و 305 دستگاه در این زمینه کشف شد که امسال به 456 مورد کاهش یافته ضمن اینکه در حوزه کشف مواد محترقه سال گذشته 2 هزار و 152 عدد شناسایی شد که امسال با کاهش 23 دصدی به یک هزار و 667 عدد رسیده است.
سلیمانی افزایش یک هزار و 693 درصدی لوازم یدکی قاچاق، کاهش 19 درصدی تجهیزات رایانه و 94 درصدی میراث فرهنگی قاچاق را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این عرصه از ابتدای امسال تا پایان خردادماه اعلام کرد و گفت: کشفیات پارچه قاچاق نیز در این مدت هشت هزار و 595 تخته بود در حالیکه در دوره مشابه قبلی هیچگونه کشفیاتی نداشتیم.
به گزارش ایرنا، 314 پرونده از ابتدای امسال تا پایان خردادماه در حوزه قاچاق کالا و ارز این استان تشکیل شده که در مقایسه با 344 پرونده دوره مشابه پارسال 9 درصد کاهش یافته است که در نتیجه این پرونده ها 318 نفر که تمامی آنها مرد هستند، دستگیر شده اند، در حالیکه این تعداد در سال گذشته 322 نفر بوده است.
سال گذشته یک هزار و 169 نفر که در زمینه عرضه کالای قاچاق در این استان فعالیت می کردند، با تلاش دستگاه های انتظامی و نظارتی دستگیر شدند و در نتیجه تشکیل 251 پرونده در تعزیرات حکومتی متخلفان به پرداخت 26 میلیارد و 91 میلیون و 183 هزار ریال جریمه نقدی شدند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =