ایرنا نوشت: به فاصله یک روز پس از شکست طرح جایگزینی جمهوریخواهان آمریکا برای قوانین بهداشتی این کشور طرح لغو 'اوباماکر' که از سوی رهبر جمهوری خواهان سنای آمریکا به رای گیری گذاشته شده بود نیز با مخالفت سه سناتور جمهوری خواه شکست خورد.

روز گذشته با پیوستن 2 سناتور جمهوریخواه دیگربه جمع مخالفان لایحه بهداشتی مورد حمایت رییس جمهوری این کشور و رسیدن شمار جمهوری خواهان مخالف به 4 سناتور این طرح عملا با شکست روبرو شد.

ترامپ با شکست این طرح از جمهوری خواهان خواست تا ضمن بازنگری و دادن تغییرات لازم در لایحه مذکور پیشنهاد لغو قوانین بهداشتی رییس جمهوری پیشین موسوم به 'اوباماکر' را که او از ابتدای رقابت های انتخاباتی اش کمر به نابودی آن بسته است به رای بگذارند.

'میچ مک کانل' رهبر جمهوری خواه سنای آمریکا نیز صبح سه شنبه این طرح را با این توجیه که از ابتدا اطمینان داشته است طر ح جایگزینی 'اوباماکر' قادر به جلب 50 رای لازم در سنای این کشور نخواهد شد، به رای گذاشت که بلافاصله با مخالفت سه سناتور جمهوری خواه روبرو شد.

این سه سناتور که عبارتند از 'لیزا مورکوسکی' از ایالت آلاسکا، 'شلی مور کپیتو' از ویرجینیا غربی و 'سوزان کالینز' از ایات می ،با قاطعیت گفته اند که بخش های بسیاری از قانون فعلی یعنی اوباما کر را درست و موثر می دانند و حاضر به تغییر و یا از میان بردن آن ها نیستند و به همین دلیل با طرح لغو این قوانین مخالفند.

این مخالفت های پی در پی ازسوی حزب حامی رییس جمهوری آمریکا با رویکردها و قوانین مورد حمایت او در کمتر از شش ماه ، آشکارا نشانه ای از شکاف روبه گسترش میان این حزب با اواست که در صورت ادامه می تواند به عقیم ماندن بسیاری از طرح های ترامپ و انزوای او در تشکیلات سیاسی کشورش منتهی شود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =