بازسازی راه‌آهن لرستان ۹۴ درصد از میزان سوانح در این محور را کاهش داد

تسنیم نوشت:مدیرکل راه‌آهن استان لرستان گفت: بازسازی راه‌آهن لرستان به طول ۱۳۰ کیلومتر ۹۴ درصد از میزان وقوع سوانح در این محور را کاهش داد.

سید حسین مرتضوی ظهر امروز در حاشیه بازدید استاندار لرستان از مسیر راه‌آهن دورود - تنگ‌هفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه‌آهن لرستان ابتدا از مومن‌آباد آغاز شده و در نهایت به ایستگاه تنگ هفت ختم می‌شود و 11 ایستگاه در این مسیر وجود دارد.

وی افزود: 130 کیلومتر از پروژه بازسازی راه‌آهن لرستان تاکنون انجام‌شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که هزینه هر کیلومتر از این عملیات یک و نیم میلیارد تومان برآورد شده و 15 کیلومتر از مسیر استان لرستان باقی‌مانده که قسمت اعظم مصالح آن در دورود وجود دارد.

مدیرکل راه‌آهن استان لرستان بیان کرد: قسمت اعظم عملیات بازسازی خطوط ریلی استان لرستان در سه سال اخیر انجام‌شده و امیدواریم تا پایان امسال محور جنوب به‌طور کامل بازسازی شود که در حال حاضر درمجموع دو بلاک به طول حدود 45 کیلومتر از کل بازسازی محور جنوب باقی‌مانده است.

وی بابیان اینکه ماهانه دو تا سه سانحه سبب انسداد محور در این مسیر می‌شد، خاطرنشان کرد: با بازسازی‌های انجام گرفته طی دو سال اخیر سوانح به حداقل خود رسیده و طی مدت یادشده 94 درصد از میزان سوانح کاهش‌یافته است.

مرتضوی با اشاره به اینکه بازسازی این محور بعد از 80 سال قدمت آن نخستین بار است که به شکل کامل انجام می‌شود، عنوان کرد: حاصل بازسازی در درجه اول ایمنی بالا و افزایش سرعت به‌صورت چشمگیر است.

وی بابیان اینکه لرستان پیچیده‌ترین هندسه راه‌آهن جمهوری اسلامی و حتی جهان را به‌دلیل قوس‌های فراوان و تونل‌های با طول فراوان دارد، گفت: تفرجگاه بیشه را به یک مکان آموزشی برای کل شبکه راه‌آهن تبدیل کرده‌ایم و به سمتی حرکت می‌کنیم که آموزش‌های راه‌آهن در تمام فصول در این منطقه صورت بگیرد که علاوه بر اشتغال‌زایی و توازن اقتصادی، گروه‌های مختلفی به این تفرجگاه می‌آیند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =