میزان نوشت: دبیر هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تهران گفت: تاکید شده که از امکانات دولتی و عمومی در انتخابات نظام پزشکی استفاده نشود.

حمید عزیزی گفت: با توجه به اینکه انتخابات نظام پزشکی در این دوره برای نخستین بار به صورت الکترونیکی و اینترنتی برگزار می‌شود، بروز تخلفات و اشتباهات همان طور که در انتخابات حضوری وجود دارد، در این روش نیز محتمل است.

وی افزود: از جمله موارد پیشگیرانه که باید در انتخابات مورد توجه قرار گیرد عدم استفاده از امکانات دولتی و عمومی بیمارستان ها، مراکز درمانی، دانشگاه ها، نهاد‌های عمومی و غیر دولتی از جمله تامین اجتماعی، هلال احمر و دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تهران با تاکید بر لزوم برگزاری یک انتخابات سالم اظهارکرد: امیدوار هستیم کسانی که در این دوره از انتخابات به صورت کاندیدا شرکت دارند به مواردی که تخلف محسوب می‌شود توجه داشته تا یک انتخابات سالم برگزار شود.

عزیزی از کاندیدا‌های انتخابات نظام پزشکی خواست تا اطلاعات شخصی خود را در اختیار سایر افراد قرار ندهند و گفت: امکان دارد که برخی از افراد اطلاعات را جمع آوری و از طریق یک یا چند دستگاه کامپیوتر اقدام به رای دادن از طرف جمع کثیری از همکاران خود کنند و این تخلف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: آی پی کامپیوتر‌هایی که رای از طریق آن‌ها ارسال می‌شود قابل شناسایی است و در صورتی که تعداد آرای ثبت شده از یک کامپیوتر غیر متعارف باشد، تصمیمات قانونی از طریق هیئت نظارت در این رابطه اتخاذ و حتی این موضوع می‌تواند منجر به ابطلال آرا شود.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تهران در خصوص زمان برگزاری انتخابات نظام پزشکی تهران عنوان کرد: انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ سی ام تیر ماه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ برگزار خواهد شد ضمن اینکه طبق آئین نامه اجرایی انتخابات، می‌توان زمان انتخابات را ۲ ساعت تمدید کرد.

عزیزی با اشاره به اینکه چند ده هزار نفر واجد شرایط در تهران جهت رای دادن هستند گفت: شمارش آرا پس از انتخابات به صورت فیزیکی و اینترنتی انجام می‌شود و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =