دنیای اقتصاد نوشت: آمار رسمی از حجم معاملات ماهانه آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت نشان می‌دهد غالبا بیش از 45 درصد از خرید و فروش واحدهای مسکونی به آپارتمان‌های نوساز تا پنج سال اختصاص داشته است.

سهم این دسته از آپارتمان‌های مسکونی طی چند سال گذشته اگرچه بیش از 50 درصد معاملات یک ماه مناطق مختلف شهر تهران را تشکیل می‌داده اما طی چند ماه اخیر این حجم کاهش پیدا کرده و به کمتر از 50درصد رسیده است. طبق آخرین آمار بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن طی خردادماه سال جاری، آپارتمان‌های نوساز تا پنج سال ساخت با سهم 9/ 46 درصد بیشترین سهم از معاملات خرید و فروش واحد‌های مسکونی را در یک ماه به خود اختصاص داده‌اند.

البته این گزارش رسمی بیان می‌کند که سهم خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی در آخرین ماه فصل بهار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل 8/ 4 درصد کاهش داشته‌است. بررسی‌های کارشناسان از توزیع وضعیت معاملات نشان می‌دهد: در مقابل کاهش سهم معاملات آپارتمان‌های نوساز تا پنج سال ساخت، به سهم آپارتمان‌های 6 تا 10 سال ساخت و همچنین بیش از 15 سال ساخت افزوده شده است.

مشاوران املاک مناطق مختلف شهر تهران با اشاره به تغییر سهم دو گروه از واحدهای مسکونی با عمربنای متفاوت عنوان می‌کنند که در حال حاضر با توجه به آنکه بازار معاملات مسکن در فاز پیش‌رونق قرار دارد بخشی از فروشندگان و مالکان آپارتمان‌های مسکونی نوساز تا پنج سال ساخت به طمع کسب سود حداکثری از متقاضیان تازه‌وارد به بازار، قیمت پیشنهادی خود را فراتر از دامنه متعارف عنوان می‌کنند. همین امر باعث می‌شود بخشی از متقاضیان خرید خانه به سمت آپارتمان‌های با عمر بیش از 6 سال که به اصطلاح با افت قیمت مواجه شده‌اند، سوق پیدا کنند. در جدول نبض بازار امروز قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های نوساز تا پنج سال ساخت ارائه شده‌است که بخشی از آن با قیمت میانگین منطقه تفاوت چشمگیری دارد.

قیمت پیشنهادی آپارتمان های کمتر از 5 سال در تهران

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    13 14
    یا قیمت ها احمقانه است یا درآمدهای ما. آدم اینقدر پول می ده که هوا بخره؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    17 17
    قیمتها از بازار کمتره
    • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      20 13
      اتفاقا قیمتها در بازار خیلی کمتره چون اصلا خریداری در بازار وجود نداره وهمه فروشنده هستن