توسعه راه‌های استان زنجان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی

مدیر ساخت و توسعه راه های استان زنجان با بیان این‌ که برای توسعه تمام راه‌های استان ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: برای اجرای پروژه‌ های راه یک برنامه کوتاه مدت سالانه ۱۴۰ میلیارد تومان نیاز است که ۷۰ میلیارد تومان آن از منابع ملی و مابقی اعتبارات از سرمایه بخش خصوصی در قالب سرمایه‌گذاری تامین می‌شود.

مسعود بیات منش در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به پروژه‌های بزرگ در دست اجرای اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: ۳ بزرگراه زنجان- بیجار، سلطانیه- همدان و زنجان - تاکستان به طول ۲۶۰ کیلومتر و سه راه اصلی زنجان- بناب - منجیل، زنجان- دندی و اردبیل- منجیل به طول ۲۳۰ کیلومتر و همچنین حدود ۱۰۰ کیلومتر راه فرعی زنجان- رامین - سجاس و زنجان- قره‌پشتلو- سرچم در دست اجراست.
به گفته وی، علاوه بر آن در حال ساخت ۳۰۰ کیلومتراز راه روستایی هستیم که با تکمیل آن نیاز راه استان رفع خواهد شد.
وی با اشاره به جزئیات این پروژه‌ها ادامه می‌دهد: ۵۰ کیلومتر از پروژه سلطانیه-همدان که ۱۰۵ کیلومتر آن در حوزه استان است در سال جاری و سال بعد تکمیل می‌شود.
بیات منش اولویت اداره کل در این راه را کمربندی خدابنده دانست و ادامه داد: این جاده ترافیک عبوری نداشته و معضلاتی برای شهر خدابنده دارد که سعی داریم تا آخر امسال رفع و تکمیل شود.
به گفته مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان راه زنجان- دندی ۹۰ کیلومتر است. این جاده از عرض ۶ متر تا ۱۱ متر است که اکنون ۳۰ کیلومتر از آن ساخته شده و ۶۰ کیلومتر مابقی نیز با مناقصه و انتخاب پیمانکار تکمیل خواهد شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =