یک بانوی نقاش تبریزی اعتقاد دارد که در عصر حاضر وقت آن رسیده که هنر وارد خانه های مردم شده و بدین ترتیب آثار هنری مجال رشد و تعالی پیدا کنند.

به گزارش خبرآنلاین، مریم صلاحی که با دو اثر هنری در آرت-اکسپوی تبریز شرکت کرده بود گفت: هرچند فروش هایی داشته ایم اما هنوز در آغاز راه هستیم و وضعیت آنگونه که در شهرهای دیگر چون تهران فروش داریم نیست.

این بانوی نقاش در پاسخ به سوال که چرا مردم جامعه ما به آثار هنری بهای زیادی نمی دهند گفت: متاسفانه در برهه ای از تاریخ معاصر مشکلاتی پیش آمده که مردم را از هنر دور کرده و طبیعی است که در خانه ها آثار هنری نبینیم.

وی با بیان اینکه سبک زندگی نسل جدید عوض شده است گفت: جوانان امروز دوست دارن آثار هنری سنتی، کلاسیک یا مدرن در گوشه کنار منازلشان جای بگیرد.

صلاحی با اشاره به تاثیر برگزاری نمایش گاه های فروش آثار هنری در تبریز گفت: هنرمند باید اثر خلق کند، نمایشگاه برپا کند، خودش را به روز نگه دارد و سیر تکامل هنری اش تداوم یابد؛ در این صورت است که برپایی آرت-اکسپوها می تواند موفق باشد در غیر اینصورت چیزی برای عرضه نخواهد داشت.

وی با اشاره به دو اثر ارائه شده اش در این نمایشگاه گفت: این دو تابلو مربوط به سال ای ۹۲ -۹۳ است چون سایز کارهایم در ابعاد بزرگ بود و امکان انتقالش از خارج به داخل ایران فراهم نشد، از کارهای قدیمی خود که در ترانزپوت راحت بود آوردم .

این هنرمند در مورد سبک آثار خود گفت: سبک نمی توان گفت ولی زبان اجرایش اکسپرسیو است چون در این زمان سبک وجود ندارد و نقاش ها محدود به یک سبک نیستند گرچه استثناهایی وجود دارد.

صلاحی در مورد شروع کار و سابقه اش اظهارداشت: ۲۰ سال قبل در هنرستان میرک شروع کرده ام دوره فوق دیپلم و لیسانس درتبریز خواند ام فوق لیسانس ودکترا بورسیه از کشور ترکیه گرفته و در دانشگاه یدی تپه خوانده ام .

این هنرمند در مورد تعداد نمایشگاهای اجرایش افزود: هفت تا نمایشگاه انفرادی داشتم و تعداد بی شماری گروهی برپا کرده ام.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =